Samppasport  Futurez

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 591528 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1080 : 04.10.2016, 23:11:57 »
Tuo peräkoukku on ehkä oudoin ongelma. Suunnittelivat siis takapuskurin siten, että tehtaalta tilattava koukku ei sieltä mahdu tulemaan, ja toimitettassa sitten jollain puukolla veistävät koloa suuremmaksi että koukku mahtuu. Kunnon ryssäratkaisu  :D
Näin lienee toteutettu suurimmassa osaa autoista... :idiot2:

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1081 : 05.10.2016, 07:21:39 »
Mielestäni koukku laitetaan aina luovutushuollon yhteydessä. En ole kyllä yhtäkään uutta Volvoa Suomessa nähnyt missä olisi koukku jo valmiina tehtaalta tullessaan.

Ja veron osuuden Volvo laittaa omaan taskunsa...?

Puoliautomaattinen vetokoukku, Autoveroton 1200 / Kokonaishinta 1300-1751
Audi Q4 40

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6010
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1082 : 05.10.2016, 08:45:45 »
Ja veron osuuden Volvo laittaa omaan taskunsa...?

Puoliautomaattinen vetokoukku, Autoveroton 1200 / Kokonaishinta 1300-1751
Ennen luovutusta masennetuista maksetaan autovero.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1083 : 05.10.2016, 12:17:22 »
Ja veron osuuden Volvo laittaa omaan taskunsa...?

Puoliautomaattinen vetokoukku, Autoveroton 1200 / Kokonaishinta 1300-1751

Olin ymmärtänyt, että koukku on tehdasasenteinen. Eikö se olekaan? Muistan nähneeni hienon mainosvideonkin, jossa pariskunta laittaa hevoskärryä Volvon perään.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1084 : 05.10.2016, 12:19:22 »
Näin lienee toteutettu suurimmassa osaa autoista... :idiot2:

Olin ymmärtänyt, että kyseessä on premium-auto ja jotenki oletin, että koukku on jo tehtaalta tullut ja toimii ja näyttää tältä:

https://www.youtube.com/watch?v=3qrPuN-1fgM

Tietenkin on käynyt jo ilmi, että se onkin Volvossa vain puoliautomaattinen -> jousivoimalla ponnahtaa alas ja pitää itse rukkailla takaisin ylös.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1085 : 05.10.2016, 12:23:51 »
Olin ymmärtänyt, että koukku on tehdasasenteinen. Eikö se olekaan? Muistan nähneeni hienon mainosvideonkin, jossa pariskunta laittaa hevoskärryä Volvon perään.
onko sillä nyt mitään seksuaalista merkitystä laittaako sen koukun kiinni linjalla vai huollossa mekaanikko? Jos lisävarustekuvastossa lukee että puoliautomaattinen niin lukutaitoinen voi päätellä ettei ole automaattinen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1086 : 05.10.2016, 13:21:03 »
onko sillä nyt mitään seksuaalista merkitystä laittaako sen koukun kiinni linjalla vai huollossa mekaanikko? Jos lisävarustekuvastossa lukee että puoliautomaattinen niin lukutaitoinen voi päätellä ettei ole automaattinen.

Aluksi se olikin "sähkötoiminen" ja kun täälläkin asiasta väiteltiin, kävi ilmi että on tuollainen jousivoimainen ja sähkö tarkoittaakin vain jousen laukaisua sähköisesti.

Ja kyllä sillä on seksuaalista merkitystä, kuten havaittiin, XC90:ssä puukotetaan puskuria että koukku mahtuu. Premium-autoksi todella outoa. Kyllähän tällaisessa XC90:n kaltaisessa vetokykyisessä autossa pitäisi olla koukku vimosen päälle.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1087 : 05.10.2016, 13:30:44 »
Aluksi se olikin "sähkötoiminen" ja kun täälläkin asiasta väiteltiin, kävi ilmi että on tuollainen jousivoimainen ja sähkö tarkoittaakin vain jousen laukaisua sähköisesti.

Näinhän se kuvaillaan lisävarustelistalla.

Tätä sähköisesti taittuvaa vetokoukkua varten sinun ei tarvitse kurottaa auton alle avaamaan tai irrottamaan vetokoukkua. Vetokoukku kääntyy ulos, kun painat tavaratilassa olevaa nuppia. Yhdellä kädenliikkeellä asetat vetokoukun lukittuun asentoon.


Premium-autoksi todella outoa. Kyllähän tällaisessa XC90:n kaltaisessa vetokykyisessä autossa pitäisi olla koukku vimosen päälle.

Mikä lie premiumia - S205 AMG varusteisessa Mesessä vetokoukun asennus poisti taka "diffusorin" ja tilalle tuli kapea lista - puoli alustaa paistoi takaa.
Paljon siistimpi tuli kun fixasi alkuperäisen "diffusorin" niin taakse ei näkynyt kuin ihan pieni loveus muovissa kun osasi tarpeeksi alhaalta katsoa.

Virityksiä on siis monenmoisia.
Audi Q4 40

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1088 : 05.10.2016, 14:15:27 »
Ei kai sellaista autoa olekaan missä ei tarvitsisi puskuria modifioida kun koukku asennetaan?

Tai enhän mä muista merkeistä oikein tiedäkkään. Volvossa kuitenkin iät ja ajat leikattu puskuria kun koukku asennettu. Ja millä tavalla se sitten tätä "Premiumia" huonontaa...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1089 : 05.10.2016, 14:17:07 »
Näinhän se kuvaillaan lisävarustelistalla.

Tätä sähköisesti taittuvaa vetokoukkua varten sinun ei tarvitse kurottaa auton alle avaamaan tai irrottamaan vetokoukkua. Vetokoukku kääntyy ulos, kun painat tavaratilassa olevaa nuppia. Yhdellä kädenliikkeellä asetat vetokoukun lukittuun asentoon.



Niin, kuten kirjoitin aluksi.

Voit rauhassa selailla topicia alkuun.

Joissakin autoissa tosiaan koukun valinta poistaa muita optioita.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1090 : 05.10.2016, 14:20:39 »
Ja tuota koukkua on helppo jalalla käyttää. Ei tarvitse minkäänlaista voimankäyttöä.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1091 : 05.10.2016, 14:42:13 »
Joissakin autoissa tosiaan koukun valinta poistaa muita optioita.
Tämä. 5-sarjan BMW:ssä jäi ruksitut sport penkit pois kun laittoi tehdasasenteisen vetokoukun. Tilaus tehtiin ensin ilman koukkua ja sitä päivitettiin sillä TEHDASasenteisella koukulla. Oli työkaveri ollut vähän että mitä vittua kun meni uuden auton luovutukseen. Ei myyjä eikä tehtaan sovellus kertonu että tuo vetokoukku valinta kyselemättä muutti sport-sisustan normaaliksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1092 : 05.10.2016, 21:47:01 »
Omassa, 2016 -mallisessa on tehdaskoukku, eikä ainakaan ulospäin näy mitään ylimääräisiä "veistelyitä". "Puoliautomaattinen" koukku toimii mainiosti ja helppo tosiaan käyttää jalallakin. Ihan samanlainen -toimiva viritys - oli edellisissäkin autoissa (BMW/VW).

Poissa mars

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1094 : 28.10.2016, 16:21:37 »
Pääsin tänään ajamaan 3km lenkin asiakkaan D5:lla. Olihan se maukas :P.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron