Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Offtopic / Vs: Mitä ostit viimeksi?
« Uusin viesti kirjoittanut ErkkiXC tänään kello 15:21:22 »
Ikh:n työtakki, moottoriöljyä ja adapterin.  :)

Meneekö se sitten niin, että adapteri päälle, öljyä väliin ja IHK:n takkikin menee päälle? :D

Ja aiheeseen niin kuormallinen multaa peräkärryyn kun rouvalta tuli kesken kaupunkilenkin semmoinen "pyyntö". No olin just Kuopion jätteenkäsittelylaitoksella tyhjentämässä tytön mökkirempalta kaatsikkakuormaa joten siinä heti paluumatkalla uusi yrittäjä Koneraivio ja sieltä piti siten "pyhäkamineissa" lapioida multakuorma kärryyn. Saipahan taas sanoa vaimolle että nyt multa tuli, se kun ei enää tällä iällä ole aina niin varmaa.  ;D

Ja tuonne kannattaa ottaa omat lapiot mukaan, pari siellä oli ja toisesta puuttui kahva kokonaan ja toisessakin se oli kovin irtonainen.
22
Ei löytynyt kuvia tosta omasta 240 akselista mihin on sovitettu Omegan lukko, mut johonkin pystyy kuitenkin vastaamaan ilman kuviakin.
Ei ole.
On ja ei. Lautaspyörän etäisyyttä lukon rungosta tarvii säätää jonkinlaisella spacerlimpulla.
Lukon runko pitää sorvata poskilaakereille sopivaksi.

Kiitos, nämä tiedot jo auttaa paljon. Sain harrastajatoverilta lainaan avoimen perän ja irtonaisen lautaspyörän niin saa laittaa sorvarille mukaan


how to add image in html
23
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Alapallon irroitus
« Uusin viesti kirjoittanut tomaattifarmari tänään kello 14:40:04 »
Olisko vinkkejä antaa miten edetä kun on alapallo ihan tautisen tiukassa olkavarressa. vaihdoin alatukivarret ja oli tarkotus vaihttaa alapallot myös, mutta kuskin puolelta jäi toistaseksi tekemättä kun ei kertakaikkiaan halunnut irrota. pelkääjän puolelta irtosi ihan parilla kopautuksella.
On koitettu lähinnä koputella lyöntituurnalla yläpuolelta, jokseenkin hankalasta kulmasta tosin. ensin pienellä ja sitten isolla vasaralla. alumiini vissiin turvonnut niin pahasti pallonkupin ympärille tms.
24
Yleinen keskustelu / Vs: T8/T6 hybridin kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut Rytkonen tänään kello 14:38:24 »
Anteeksi. Täysin OT. Mutta mitä ihmettä! Mikäs helevetin hyöty ja järki näissä hybrideissä on kun kulutukset on noin karmeita....? :idiot2:

Eihän noilla kukaan mitään säästä kun ovatten niin järjettömän hintasiakin ja arvo tippuu ihan älyttömästi.

Vielä kerran, anteeksi, mutta kyllä nyt pomppasi minulla..... :2funny:
Idea on tosiaan latauksessa. Suurin osa ihmisistä ei aja päivittäin kuin alle 50km mikä menee sähköllä, se sitten kompensoi pidempien matkojen hieman korkeamman kulutuksen.
25
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: 2012 XC60 D5 ilmastointi pätkii
« Uusin viesti kirjoittanut MJu tänään kello 13:53:43 »
Käytin tänään huollossa kylmästöintiaineen tarkistuksessa. Sieltä tuli ulos 770g ja laittoivat sisään 820g. Jostain syystä heillä tietokoneella luki, että tuohon autoon pitäisi laittaa 770g. Konepellin alla oli kuitenkin tarra, jossa luki 820.

Yhtä kaikki, oli siellä kumpi määrä vaan, niin kyllähän tuo toimia pitäs. Vika on nyt jossain muualla.... mutta missä?
26
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Volvo_Man tänään kello 12:47:56 »
Kannattaa testata PCV:n kunto. Ne usein tukkeutuvat.
Tässä lyhyt versio muovikäsine-testistä :
 https://www.youtube.com/watch?v=cFnt_yGhYj4
Tässä vähän enemmän aiheeseen liittyen :
 https://www.youtube.com/watch?v=FIRoc0VxLd4
Noissa testattiin käsineen kanssa, mutta mikä hyvänsä muovikalvo kelpaa. Lämpöisenä terve moottori imee muovia sisään voimalla.
Tukkeutunut PCV tekee ylipainetta ja aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa, öljyvuodot mukaan lukien.
Kuulostaa yhteensattumalta, mutta eihän sitä tiedä mitä siellä on tapahtunut.

Mielenkiintoista. Kiitos tästä. Päteekö muihinkin kuin Volvon koneeseen?
27
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Uusin viesti kirjoittanut honkajuha tänään kello 12:18:49 »
Konepellin sisäpuolelta löytyy Webaston tarra, mikäli autossa sellainen on.
28
Offtopic / Vs: Mitä ostit viimeksi?
« Uusin viesti kirjoittanut Mäkimies tänään kello 12:11:27 »
Ikh:n työtakki, moottoriöljyä ja adapterin.  :)
29
Offtopic / Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Uusin viesti kirjoittanut Mäkimies tänään kello 11:56:27 »


Löysin tuon keskimmäisen adapterin industrialta hyllystä, nyt käy sodastreami pullo suoraan tuohon.
30
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: XC60 haussa
« Uusin viesti kirjoittanut miul tänään kello 11:52:23 »
Tätä foorumia kun vähän jaksaa selailla niin aika kattavasti saa kuvan eri mallien mahdollisista riskitekijöistä. Itsellä nimittäin sama salapoliisityö meneillään mutta haussa XC70.

Tyypillisin asia josta varmaankin noiden etuvetoisten 2.0l dieselkoneiden kohdalla varoitetaan on itse VEA-rakenne. Rupeaa joissakin yksilöissä syömään öljyä reippaanlaisesti ja Volvo on itse todennut että jopa 1L/1000km on vielä siedettävän rajoissa. Tästä syystä itse etsin yksilöä joka olisi 2.4l koneella. Hyvä huoltohistoria tietysti pienentää riskejä, fakta kuitenkin on että tuo huolto-ohjelman mukainen 30000km öljynvaihtoväli on liian pitkä, ja sitä on valitettavan moni noudattanut.

Laatikkoöljyt tulisi myös vaihdattaa ja jos neliveto niin haldexin öljyt.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Race.fi  Puotilan autokorjaamo