Ateho  Elekma

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #615 : 19.06.2015, 09:42:01 »
"järkevästä tasosta"

Mulla on ollut (Rican) 225 hp uusikorisessa XC70:ssä, kaikin puolin toimiva ja tasapainoinen paketti. 205hp (Rica) ns. eco-softa ja 240 hp etuvetoisessa - jälkimmäisessä on jo vähän menemisen tunnetta - 205 on miellyttävä, eron vakioon huomaa. 240 hp tuo terävyyttä, jos se nyt tän painoisiin kärryihin yhdistettynä geartroniciin on yleensä mahdollista.

Mitä enemmän ruutia ja vääntöä, sen kovemmalla rasituksella paikat on. Kaiken saa rikki, vakiotehoillakin, jos hölmöilee.

Summauksena, jos ja kun taas joku Volvo tulee alle niin Rican ohjelma menee hankintalistalle ja todennäköisesti sieltä tehokkaimmasta päästä, muttei sentään se tehokkain. :D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #616 : 21.06.2015, 10:37:07 »
Morjens,
Moniko on puhdistuttanut imusarjan softautettuaan näitä kiisseleitä? Itse tässä tuskailen että pakkohan se on ainakin vilkaista että miltä näyttää
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #617 : 22.06.2015, 12:10:12 »
Omastani puhdistin nostajarempan yhteydessä. Tulihan sieltä sitä töhkää pois ja kun kansi oli irti, niin tuli puhdistettua imukanavatkin erittäin huolella. Kai sillä joku placebo-efekti oli, en tiedä, kun en penkittänyt ennen - jälkeen.  :)

Toki se EGR ja sen jälkeinen imusarjan alkupätkä on yleensä likaisin paikka, johon sitä tavaraa eniten kertyy, joten sen nyt ainakin katsoisin läpi.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #618 : 24.06.2015, 20:06:37 »
Rican muuten toi Suomeen alunperin Dera & co... Ricalla on pisin ja vakuuttavin historia.

Omassa, nykyisin jo kakkosautoksi jääneessä D5:ssä on 240 / 480 Ricattuna.

Muuttuiko laatikon toiminta miten radikaalisti tuon ohjelmoinnin jälkeen?
Ricahan ei ilmeisesti itse koske laatikon softaan, vaan se kuulemma oppii itse käyttämään vääntöä.

Optimoiautosi taas sanojensa mukaan ohjelmoi laatikon. Onkohan näillä miten paljon käytännön eroa?


Poissa dvs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • S80 D5 AWD -12. Rica stage II 275hp/536nm.
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #619 : 24.06.2015, 21:32:06 »
Mulla on vm.2012 S80 D5 AWD tolla 6 vaihteisella geartronicilla ja rican stage2 (275hp/540nm). Laatikko on huomattavasti herkempi eli reagoi nopeammin kaasuun. Oon ollu todella tyytyväinen. A-teholla kävin ohjelmoimassa ja Ilkalta saatu palvelu 5/5. Suosittelen!  8)

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #620 : 24.06.2015, 21:40:59 »
Lähinnä tarkoitin tuolla laatikon muutoksella sitä, kun omassa -08 XC70 D5 tuntuu että laatikko vaihtaa normi kiihdytyksessä turhan myöhään vaihdetta.
Esim jos liikenteen mukana lähtee valoista liikkeelle niin vaihto 2-3 tapahtuu vasta 2500-3000 kohdilla.
Lisäksi turbiinilukko on melko pitkään auki noissa liikkeellelähdöissä.

Tätä ominaisuutta haluaisin paremmaksi ohjelmoinnin yhteydessä

Kokemuksia?

Poissa dvs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • S80 D5 AWD -12. Rica stage II 275hp/536nm.
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #621 : 24.06.2015, 21:45:49 »
Jaa tollasta ei oo itellä kyllä ollut.. matalilla kierroksilla mennään :)

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #622 : 24.06.2015, 21:49:19 »
Lähinnä tarkoitin tuolla laatikon muutoksella sitä, kun omassa -08 XC70 D5 tuntuu että laatikko vaihtaa normi kiihdytyksessä turhan myöhään vaihdetta.
Esim jos liikenteen mukana lähtee valoista liikkeelle niin vaihto 2-3 tapahtuu vasta 2500-3000 kohdilla.
Lisäksi turbiinilukko on melko pitkään auki noissa liikkeellelähdöissä.

Tätä ominaisuutta haluaisin paremmaksi ohjelmoinnin yhteydessä

Kokemuksia?
Olet käynyt merkkiliikkeessä kokeilemassa vaihteiston sopeutuksen nollausta, josko siitä olisi apua tuohon?

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #623 : 24.06.2015, 22:02:22 »
En ole käynyt. Meinaatko että auttaisi?
Eikös sen voi muuten tehdä itsekin jotenkin?
Joku sulake irti pitemmäksi aikaa?

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #624 : 24.06.2015, 22:12:34 »
En ole varma onko apua, jos vaihteisto on kunnossa pitäisi vaihtamiskohdat mennä normaaleiksi.
Onko öljyjä vaihdettu?
Sulakkeen irrotuksesta, onko apua vai toimi vain vanhemmissa malleissa, mutta kokeile jos et ole testannut?

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #625 : 24.06.2015, 22:24:38 »
Öljyt vaihdettu 90tkm ja nyt 187tkm toisen kerran. Eli pitäisi olla kunnossa se puoli.
Osaako joku pikaneuvoa mistä sulake löytyy ja onko varmasti turvallista itse kokeilla?

Edit. Sori kun menee vähän OT

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #626 : 24.06.2015, 22:28:11 »
Konehuoneen puolelta kuskin puoleiselta sivulta löytyy, sulakkeen numeroa en muista.
Itse olen ainakin useampaa kertaa irrottanut sen.

Edit tarkistin sulakkeen numeron 31 Auto S80 -07

Tuli mieleen, jos olet vaihtanut öljyt merkkiliikkeessä, niin öljyn vaihdon yhteydessä vaihteiston mukautuvuus yleensä nollataan.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2015, 22:36:21 kirjoittanut virkpe »

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #627 : 25.06.2015, 09:37:13 »
Valtuutetussa merkkihuollossa vaihdettu. Eli ilmeisesti nollattu silloin.
Kai se pitää vaan laittaa ohjelmaa sisään niin katsotaan miten vaikuttaa.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #628 : 25.06.2015, 11:58:59 »
Valtuutetussa merkkihuollossa vaihdettu. Eli ilmeisesti nollattu silloin.
Kai se pitää vaan laittaa ohjelmaa sisään niin katsotaan miten vaikuttaa.
Ohjelmaa sisään sillä se selviää. Uskon, ettet tule pettymään. Laita tuntemuksia sitten ohjelmoinnin vaikutuksesta tänne meille :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #629 : 25.06.2015, 16:50:01 »
Vielä pitäisi ratkaista se ottaako Rica vai Optimoiautosi...

Rican hyvänä puolena pidän ennenkaikkea kokemusta volvoista. Se lisää luottamusta että vehkeet myös kestää softattuna.
Heidän stage 2 olisi 240Hp 480Nm

Optimoiautosi plussia taas automaatin ohjelmointi, sijainti samassa kaupungissa ja EGR:n poisto samalla.
Optimoiautosi lupailee 220Hp 500Nm

Varmaan molemmat tulee muuttamaan auton luonnetta melkoisesti ja toivotaan että alun kokeilun jälkeen myös kulutus putoaa.
Se kun tuppaa meikäläisellä olemaan varovaisessakin ajossa lähempänä 10l/100km. Pääasiassa taajama-ajoa ja vähän maantietä.


Edit: korjattu Optimoiautosi tehot 220Hp eikä 420Hp   :)
« Viimeksi muokattu: 25.06.2015, 19:52:34 kirjoittanut Kiisseli »

 

Elekma  Autoracing