Elekma  Autoracing

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #630 : 25.06.2015, 17:31:32 »
Täällä taas vaakakuppi alkaa kallistua Shark Performancen ja Debilin suuntaan. ;)
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #631 : 25.06.2015, 18:10:34 »
Vielä pitäisi ratkaista se ottaako Rica vai Optimoiautosi...

Rican hyvänä puolena pidän ennenkaikkea kokemusta volvoista. Se lisää luottamusta että vehkeet myös kestää softattuna.
Heidän stage 2 olisi 240Hp 480Nm

Optimoiautosi plussia taas automaatin ohjelmointi, sijainti samassa kaupungissa ja EGR:n poisto samalla.
Optimoiautosi lupailee 420Hp 500Nm

Varmaan molemmat tulee muuttamaan auton luonnetta melkoisesti ja toivotaan että alun kokeilun jälkeen myös kulutus putoaa.
Se kun tuppaa meikäläisellä olemaan varovaisessakin ajossa lähempänä 10l/100km. Pääasiassa taajama-ajoa ja vähän maantietä.

Reps..  ;) Tosin foorumilta joitain tarinoita seuranneena voisin melkein uskoa, että tuon verran on luvattu..  ;D

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #632 : 25.06.2015, 19:54:01 »
Jaahas kävikin pieni kämmi, korjattu.
Eli 220Hp ja 500Nm tarjosivat.

Onko jollain huonoja kokemuksia Optimoiautosi ohjelmoinneista?
"Foorumisekoiluja" ei lasketa.

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #633 : 25.06.2015, 19:56:34 »
Täällä taas vaakakuppi alkaa kallistua Shark Performancen ja Debilin suuntaan. ;)

Mikä saa sinut taipumaan Shark Performanceen?
Onko jotain etuja näihin kahteen minun punnitsemaani?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #634 : 25.06.2015, 20:18:32 »
Jaahas kävikin pieni kämmi, korjattu.
Eli 220Hp ja 500Nm tarjosivat.

Onko jollain huonoja kokemuksia Optimoiautosi ohjelmoinneista?
"Foorumisekoiluja" ei lasketa.
Edellisessä XC60:ssä oli Optimoiautosi softa, niin 100% tyytyväinen olin.
Kiitokset volvotdi:lle siitä käsittelystä ;)
Nykyisessä on Ateholla laitettu softa, kun auton saa tarpeen tullen laitettua vakioksi tuolla Rican isoftloaderilla.
Tämä oli 1 kriteeri miksi päädyin Rica/Atehoon nyt.
Toki on siitä alkuperäisestä ohjelmoinnista tullut 2 tasonnostoa, niin isoftloaderista on silloinkin ollut hyötyä ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #635 : 25.06.2015, 20:59:54 »
Itse ottaisin myös tuon softloaderin jos Ricaan päätyisin koska jos tuleemuutostarpeita niin ei tarvitse ajella Espooseen.
Optimoiautosi taas toimii paikkakunnalla ja muutokset hoituu sieltä, jos tarvetta. Tosin tason nosto ei enää liene kovin tarpeellinen tai edes mahdollinen.

Muuttuiko sinulla laatikon toiminta molemmissa yhtälailla vai voiko sanoa että toinen olisi ollut parempi siinä mielessä?

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #636 : 25.06.2015, 21:34:59 »
Mikä saa sinut taipumaan Shark Performanceen?
Onko jotain etuja näihin kahteen minun punnitsemaani?

Lähinnä foorumeilta saadun positiivisen palautteen perusteella sekä senkin takia, että Suomalainen kaveri (täälläkin kirjoitellut Dera) toimii Shark Performancen teknisenä johtajana. Muutenkin mulla on sellainen kuva, että yleensä mihin Mikko on ryhtynyt on homma toiminut :)

Yhtenä seikkana myös firman toiminta-ajatus (kopsattu Shark Performancen sivuilta):

"Why should I use Shark Performance? 
We're not saying necessarily that you should! We aim to offer sound, quality advice and leave the sales pitch out. We're not going to proclaim that we are elite and we're not going to quote ridiculously high power gains just to get your business, but we do promise to look after your car with the utmost of care and ensure that you leave with a smile on your face. We have faith in what we do and strive to do the best job possible, and hope that you will recommend and enthuse about us, and smile every time you turn the key. "


Ja kuten jo jossain vaiheessa todettiin, on näillä "oikeita" ohjelmistoja tarjoavien tuotteissa varsin pienet erot. En  siis usko, että tälläkään valinnalla metsään mennään  8)
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #637 : 25.06.2015, 21:38:53 »
Itse ottaisin myös tuon softloaderin jos Ricaan päätyisin koska jos tuleemuutostarpeita niin ei tarvitse ajella Espooseen.
Optimoiautosi taas toimii paikkakunnalla ja muutokset hoituu sieltä, jos tarvetta. Tosin tason nosto ei enää liene kovin tarpeellinen tai edes mahdollinen.

Muuttuiko sinulla laatikon toiminta molemmissa yhtälailla vai voiko sanoa että toinen olisi ollut parempi siinä mielessä?
Jos vanhaa Xc60 ja uutta vertasi vakioina, niin pelkästään niillä oli eroa kuin yöllä ja päivällä, vaikka vaihteisto kai on tuossa 2009 mallissakin sama, mutta vääntöä uudessa mallissa on 420Nm vanhan 340Nm, joten silläkin on varmaa osuutta asiaan.
Tuohon vanhan Xc60 163hp/340Nm laitettiin tuo Optimoiautosi  reilut 220hp/460Nm, niin kyllä se hymyn heitti korviin astin :) Vaihteiston käyttäytyminen muuttui todella miellyttäväksi, kun vääntöä tuli lisää, niin luonnollisesti ei joka pikku mäessä vaihtele pienemmälle.
Mulla ainakin volvotdi Optimoiautoasi  lupasi viikon "palautus" oikeuden, jos en ole tyytyväinen ohjelmaan. Eipä tullut käytettyä tuota etua ;D
Ei muuta kuin ohjelmaa sisään! Jos ei ole tarvetta päivittää tehokkaammaksi/vakioksi ohjelmien välillä, niin suosittelen Optimoiautoasi, jos se on lähellä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #638 : 26.06.2015, 21:55:06 »
Lähinnä tarkoitin tuolla laatikon muutoksella sitä, kun omassa -08 XC70 D5 tuntuu että laatikko vaihtaa normi kiihdytyksessä turhan myöhään vaihdetta.
Esim jos liikenteen mukana lähtee valoista liikkeelle niin vaihto 2-3 tapahtuu vasta 2500-3000 kohdilla.
Lisäksi turbiinilukko on melko pitkään auki noissa liikkeellelähdöissä.

Tätä ominaisuutta haluaisin paremmaksi ohjelmoinnin yhteydessä

Kokemuksia?

Oma auto tehnyt tuota ennen ja jälkeen laatikkoöljynvaihdon JA ohjelmoinnin :)
Tosin vain kylmänä, ilmeisesti jäykkä öljy tekee tuon tai sitten laatikko tarkoituksella lämmittää itseään?? Eli ensimmäinen hyvinkin rauhallinen kiihdytys saattaa nostaa kakkosella kierrokset tuonne 2500-3000 välille...

Turbiinilukko on myös auki hyvin paljon, tuntuu että aina kun napauttaa kaasua vähänkin tiukemmin niin ensimmäisenä aukeaa lukko. Tottumus kysymys kai. Onko kahdella pienimmällä edes lukkoa käytössä?

Laatikko toimii kuitenkin järkevämmin ohjelmoinnin jälkeen, pienempää ei valita aivan niin herkästi.
0-100 kmh voi kiihdyttää ihan järkevällä tahdilla ilman että kierrokset nousee juurikaan yli 2000.

Hieman ärsyttää että kun ~95 vauhdissa lyö lapun lattiaan( ei edes kickdown), niin laatikko edelleen arpoo 3. vaihteen käyttöön noin sekunniksi kunnes alkaa vaihtaa taas isompaan... Kunpa saisi itse tuunattua noita vaihtokohtia.
Vaihdekepissä pitäisi olla vielä joku nappi joka pitäisi nykyisen vaihteen lukittuna niin kauan kuin nappia pidetään pohjassa, jonka jälkeen toiminta palautuisi normaaliin tilaan.  Kertokaa joku jos on toteutettavissa :)
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa Kiisseli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #639 : 27.06.2015, 10:41:03 »
Kenellä tuo sinun auto ohjelmoitiin?

Ohituksissa itse käytän manuaalipuolta niin saa enemmän käytettyä vääntöä, eikä tyhmiä vaihtoja tule.
On tosiaan tyhmää toimintaa laatikolta kun heittää polkaistessa tuon kolmosen ja kiihdyttää sillä esim 3500-4000 ja vaihtaa vaihdetta.
Aikaa menee noihin vaihtoihin paljon enemmän kuin kiihdytykseen muuten.

Myös tuosta haluaisin eroon.

Onko muuten kickdownilla saatavissa ns. lisää kaasua kun painaa pedaalin lattiaan vai onko vain vaihteen vaihtamista vielä pienemmälle?
Meinaan että jos mekaanisesti disabloisi kickdownin, niin onko silti kaikki kakku käytettävissä?

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #640 : 27.06.2015, 10:56:33 »
vaihdetaan, saat manuS*aalin :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #641 : 27.06.2015, 10:56:39 »
Tästä syystä omassa tykkään näistä rattivaihteista! Niin kätevästi voi läpsäyttää esim. kiihdytyskaistalla oikean vaihteen valmiiksi sisään :)
Toki runsaan väännön ansiosta kiihdyttäminen esim. 7 kympistä 6. vaihteella on riittävä, että pääsee liikenteeseen mukaan.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #642 : 27.06.2015, 12:27:12 »
Optimoiautosi.fi hoiti tuon.

Tarkennukseksi vielä että mikään ominaisuus ei tuosta ohjelmoinnista huonontunut, kaikista ärsyttävistä jutuista ei vain pääse eroon.

Kulutuksessa en ole huomannut eroa, ajotietokone 5,3-6,0 todellinen ~5,5-6,2, nollaan ja lasken nuo yleensä tankatessa.

Käsittääkseni joku on disabloinut kickdownin ihan vaan sopivalla prikalla joka estää polkimen painumisen napille asti. Tämä ei kuitenkaan estä vaihdetta menemästä kolmoselle.
Kaikki kakku on edelleen käytettävissä.
Dynollakin tehdään niin että poljin painetaan vain napille asti, sen pykälän kuitenkin tuntee.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #643 : 29.06.2015, 11:03:22 »
Kyselin Optimoiautosi-edustajaltakin tuota optimointia ja he eivät suostuneet hommaa tekemään ilman että DPF olisi autosta poistettu.

Laitoin kysymyksen myös paikalliselle toimijalle joka asentaa EMJ power/Digituning softaa. Onko kellään näistä kokemusta vai karataanko nyt jo "harmaalle alueelle"?
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #644 : 29.06.2015, 11:58:26 »
Erikoista.

Kun Optimoiautosi laittoi minun autoon softan, niin he suhtautuivat nihkeäst dpf:n poistoon.
Itse olin huolissani sen tukkeutumisesta ja ajattelin että se poistettaisiin saman tien tien mutta sanoivat että ei ole tarvetta poistaa.
Liekö syynä se että kyseisellä pajalla se ei kai olisi onnistunutkaan...

No, 25tkm takana ilman ongelmaa.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

 

Autoracing  KL-varaosat