Samppasport  Futurez

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398907 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #900 : 04.04.2018, 19:18:54 »
+1 8)
2 autossa ollut Rica softa ja edellisessä autossani (XC60) oli tuo tehokkain softa+ muut ohjelmat alenevassa polvessa. Isoftloaderilla auto vakioksi kun huollon aika tuli.

Niin miten homma käytännössä toimii? Mihin vakiosofta tallentuu ja saako siitä back-upit? Teitkö ensimmäisen virisoftasennuksen itse? Jääkö johonkin rekisteriin tietoa että kuinka monta asennusta ecuun tehty?

Houkuttais laittaa mutta hieman hirvittää sörkkiä itse
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #901 : 04.04.2018, 20:55:43 »
Niin miten homma käytännössä toimii? Mihin vakiosofta tallentuu ja saako siitä back-upit? Teitkö ensimmäisen virisoftasennuksen itse? Jääkö johonkin rekisteriin tietoa että kuinka monta asennusta ecuun tehty?

Houkuttais laittaa mutta hieman hirvittää sörkkiä itse

Itsellä on tuo Rican iSoftloader millä auton saa vaikka huollon tai katsastuksen ajaksi vakioksi 5min. Ohjelmoinnin jälkeen nollaa vikamuistin. Sitä en tiedä, että jääkö johonkin ”päätietokoneelle” jotain muistiin. Isoftloaderissa on vakio-ohjelma ja yksi viriohjelma kerrallan. Jos on tason nosto tehty, niin Rican serveriltä voi ladata toisen ohjelman tuohon iSofloaderiin. Mulla oli halutessa 4 eri ohjelmaa käytössä tuossa Xc60:ssä.

ATeholla näkyisi olevan Espoossa viikonloppuna lastutuspäivät. Soitto Ilkalle, niin selventää asiat 8)
https://www.ateho.fi
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #902 : 04.04.2018, 21:06:16 »
Mullahan on silleen arvoitus että autossa on aikoinaan ollut tuntematon viri. Ja sen jälkeen volvolla on 2 kertaan vedetty päivitykset ilman ongelmia että pitäisi olla vakio. Kuitenkin auto kiihtyy hieman tehtaan arvoja paremmin. Niin mietityttää että palauttaako isoftloader tarvittaessa tuon hyvin toimivan tuntemattoman "vakiosoftan" vai jonkun tehdaspuhtaan vakion?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #903 : 04.04.2018, 21:29:49 »
Niin mietityttää että palauttaako isoftloader tarvittaessa tuon hyvin toimivan tuntemattoman "vakiosoftan" vai jonkun tehdaspuhtaan vakion?

Tavallaan sama kysymys mielessä itsellänikin eli onko se vakio softa RICA:n jostain hommaama "vastaava" vai pystyykö se imuroimaan autosta vakiosoftan talteen?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #904 : 04.04.2018, 21:51:10 »
Tavallaan sama kysymys mielessä itsellänikin eli onko se vakio softa RICA:n jostain hommaama "vastaava" vai pystyykö se imuroimaan autosta vakiosoftan talteen?
Käsittääkseni tuo iSofloader imuroi auton perussoftan sisuksiin samalla kun tuunattu softa ajetaan sisään. Jos haluaa ajaa vakio softan sisään, niin silloin se on se viimeisin softa. Kannattaa kysäistä Atehon Ilkalta tuota 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa KA3RPP4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #905 : 15.04.2018, 10:28:14 »
Joo siis en nyt tässä kiireellä ehtinyt kaikkia 61 sivua lukemaan  :D mutta tuossa olis tarkoitus hommata D5 manuaali 163hp, paljon tämmönen vehje kestää lastuttamalla tehoa/vääntöä ja missä itä-suomen alueella olisi hyvä käyttää, itseeni en luota niin paljoa nuissa. Kuullut että joissain pajoilla saisivat jopa 220hp/470nm irti, onko tämmöinen vielä mahdolliset lukemat?  :)
Volvo XC70 2004

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #906 : 15.04.2018, 10:44:09 »
Joo siis en nyt tässä kiireellä ehtinyt kaikkia 61 sivua lukemaan  :D mutta tuossa olis tarkoitus hommata D5 manuaali 163hp, paljon tämmönen vehje kestää lastuttamalla tehoa/vääntöä ja missä itä-suomen alueella olisi hyvä käyttää, itseeni en luota niin paljoa nuissa. Kuullut että joissain pajoilla saisivat jopa 220hp/470nm irti, onko tämmöinen vielä mahdolliset lukemat?  :)
Kerro kiireeltäsi minkä ikäisestä DeeVitos5sta on kyse :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #907 : 15.04.2018, 15:08:27 »
Tarkoittanet ensimmäistä D5:sta? Omasta vastaavastani on ohjelmoitu ulos 194hp/440nm. Tämä on vissiin aika tavanomainen lukema näille...

Poissa KA3RPP4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #908 : 15.04.2018, 16:55:21 »
Kerro kiireeltäsi minkä ikäisestä DeeVitos5sta on kyse :pomo:

2006
Volvo XC70 2004

Paikalla J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #909 : 15.04.2018, 17:29:59 »

2006
Eikös tuo ole jo 185 heppainen harmaakoppainen?
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa KA3RPP4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #910 : 15.04.2018, 17:54:25 »
Eikös tuo ole jo 185 heppainen harmaakoppainen?
kyllä niitä vielä 163 heppasina tais olla, sitte 2007 taitaa olla pelkästään 185
Volvo XC70 2004

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #911 : 15.04.2018, 18:11:03 »
kyllä niitä vielä 163 heppasina tais olla, sitte 2007 taitaa olla pelkästään 185

Tuo 163hp on sama pata kuin 185hp. Saa softaamalla oikein liukkaan kulkijan. Enemmänkin kuin 220hp onnistuu
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #912 : 15.04.2018, 19:51:16 »
Tuo 163hp on sama pata kuin 185hp. Saa softaamalla oikein liukkaan kulkijan. Enemmänkin kuin 220hp onnistuu
Mulla oli 2007 mallin D5 185heppainen Autotalo Debilissä lastutettu 228hp/503Nm. Pönttö oli poistettu. Kuulema tehoa ei paljoa enempää saanut normi turbolla. Vääntöä kylläkin.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #913 : 15.04.2018, 21:00:27 »
Mulla oli 2007 mallin D5 185heppainen Autotalo Debilissä lastutettu 228hp/503Nm. Pönttö oli poistettu. Kuulema tehoa ei paljoa enempää saanut normi turbolla. Vääntöä kylläkin.

En tiedä kuinka todellisia nuo Rican mainostamat luvut on mutta eikös ne lupaa jopa 253hp ja ”100% emissions compliant”
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #914 : 15.04.2018, 21:27:20 »
En tiedä kuinka todellisia nuo Rican mainostamat luvut on mutta eikös ne lupaa jopa 253hp ja ”100% emissions compliant”
Näkyisi Ricalla olevan tuohon 2007 malliin Stage1 226hp/460Nm  ja Stage2 240hp/480Nm. Ihan kulkee linjassa mitä tuosta voi saada. Tuo mainitsemasi 253hp/548Nm (RICA Sports Tune) on tehojen puolesta kyllä yläkanttiin, mitä tuohon omaan Debilin kustomoituun softaan peilaa. Vääntöä Debil olisi saanut likemmäksi 600Nm otettua turvallisesti tuosta 6-lovisesta manuaalilaatikosta. Tehoja rajaa turbo ja kai tuo partikkelisuodatinkin, joka Debilissä poistettiin 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy