Autodiagnoosi  Carcom Oy

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 400069 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #210 : 02.07.2012, 22:50:11 »
Okei, kiitokset. Eli toi pitkä pönttö on ihan äänenvaimennin. Noita katteja kun on tyhjennelty niin varmaan vedetään suora torvi myös tuon ensimmäisen läpi?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Titanium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
vs:D5 lastutus
« Vastaus #211 : 05.07.2012, 09:04:56 »
Olin paikallisella pajalla lastuttamassa autoani xc 60 2,4d awd ( se uudempi kaksoisahdettu),vaan eipäs löytynytkään vielä ohjelmaa näin uuteen.
Moottorinohjauksessa tässä on edc-17 ohjainyksikkö, siis sama moottori, kuin D5, mutta laiskemmalla ohjelmalla.
Soittelin sitten Hariselle, ei onnistu heilläkään ja Karala on lomilla.
Doc Powerilla ssanoivat, että Bsr on tutkinut asiaa ja heiltä löytyy ohjelma elokuun aikana. Vakio 163hv/420Nm    Bsr245hv/520Nm
Hankaluuden aiheuttaa kuulemma Volvon huollon Service 2.0 ohjelmapäivitys jolla on saatu rajattua väännöt 450Nm.
Autoihin joihin ei vielä ole laitettu ko. ohjelmapäivitystä huolivat optimoinnin asennuksen normaalisti.
Onko muilla vastaavia kokemuksia tai peräti tietoa asiasta ?
« Viimeksi muokattu: 05.07.2012, 09:07:54 kirjoittanut Titanium »
PV -62, PV-64, Amazon -66, 1800s -65 x 2 , 244 -77, 245 -81, 740 -89, 850 -93, 855 -95, v70R -98, v70 -00, v70 -03, XC 90 -03, v70 -05, C70 -98, XC 60 -10, 244 Turbo -82 Nykyiset: XC 60 -20, Amazon -69, Amazon hgv -69, P1800-62, 244 -90

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: vs:D5 lastutus
« Vastaus #212 : 05.07.2012, 10:07:31 »
Olin paikallisella pajalla lastuttamassa autoani xc 60 2,4d awd ( se uudempi kaksoisahdettu),vaan eipäs löytynytkään vielä ohjelmaa näin uuteen.
Moottorinohjauksessa tässä on edc-17 ohjainyksikkö, siis sama moottori, kuin D5, mutta laiskemmalla ohjelmalla.
Soittelin sitten Hariselle, ei onnistu heilläkään ja Karala on lomilla.
Doc Powerilla ssanoivat, että Bsr on tutkinut asiaa ja heiltä löytyy ohjelma elokuun aikana. Vakio 163hv/420Nm    Bsr245hv/520Nm
Hankaluuden aiheuttaa kuulemma Volvon huollon Service 2.0 ohjelmapäivitys jolla on saatu rajattua väännöt 450Nm.
Autoihin joihin ei vielä ole laitettu ko. ohjelmapäivitystä huolivat optimoinnin asennuksen normaalisti.
Onko muilla vastaavia kokemuksia tai peräti tietoa asiasta ?
ööö... eihän tuo Volvon Service 2.0 tarkoita kuin palvelu konseptia jossa ilmaiseksi päivitetään autoon uusimmat softat. Rica taitaa ainakin web-sivuillaan mainostaa tuohonkin sopivaa softaa. Niin tuosta Volvon service 2.0:sta voi kieltäytyä jolloin auton virisofta pysyy koskemattomana. Itseltä vain tahtoivat tuon kirjallisena. Omalla kohdalla tuo ei vaikuttanut mihinkään, mutta uudemman auton kohdalla se olisi käytännössä tarkoittanut että myönnän että autossa on virisofta ja sanon takuulle hei hei  :hello:

eikö tuo autosi vastastaa käytännössä 2011 vuosimallin D3 awd:tä?
http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=1957
« Viimeksi muokattu: 05.07.2012, 10:10:23 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: vs:D5 lastutus
« Vastaus #213 : 05.07.2012, 10:43:00 »
uudemman auton kohdalla se olisi käytännössä tarkoittanut että myönnän että autossa on virisofta ja sanon takuulle hei hei  :hello:

Tehdään ensin 2.0 sopimus -> softa muutos ja sitten vain sanotaan huolloissa ettei tarvitse päivittää uusinta softaa.  :D
Fiesta -no- boost

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: vs:D5 lastutus
« Vastaus #214 : 05.07.2012, 11:12:44 »
Tehdään ensin 2.0 sopimus -> softa muutos ja sitten vain sanotaan huolloissa ettei tarvitse päivittää uusinta softaa.  :D
Kuulema joka huollossa pitää erikseen kirjallisena kieltää tuo softa päivitys. Näin väittivät täällä Suomen autohuollossa. Ei tarvi mitään erillistä sopparia tehdä tuosta 2.0 huollosta. Ne on kaikki määräaikaishuollot nykyään noita 2.0 huoltoja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Titanium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #215 : 05.07.2012, 18:36:08 »
Kyllä, nimenomaan siinä Volvon uusimmassa softassa tulee tuo väännön rajoitus.
Omaani tuo oli jo ostettaessa tehty, joten en voinut siihen vaikuttaa.
Tämä ei ole D3, vaan sama, kuin D5. Ainoana erona tuo hevoset, eli 163 ja 205.
Tämä tosiaan vastaa 2011 mallin D3, mutta etuvedoissa tuo D3 on ihan eri kone.
Elikkä loppuyhteenvetona, että tässä ohjelmointia häiritsee ainoastaan tuo Volvon uusin ohjelmapäivitys, joka rajoittaa nuo väännöt.
PV -62, PV-64, Amazon -66, 1800s -65 x 2 , 244 -77, 245 -81, 740 -89, 850 -93, 855 -95, v70R -98, v70 -00, v70 -03, XC 90 -03, v70 -05, C70 -98, XC 60 -10, 244 Turbo -82 Nykyiset: XC 60 -20, Amazon -69, Amazon hgv -69, P1800-62, 244 -90

Ishvan

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #216 : 05.07.2012, 18:41:55 »
Siihen varmaan syy miksi ne väännöt rajoitetaan  ;). Mitä sillä väännöllä, hevosvoimilla sitä kiihdytetään.

EDIT: Itse kävin juuri oman kipon kanssa 30tkm huollossa. Papereiden mukaan päivitykset tehty mm. laatikkoon. Jotenkin  tuntui "nopeammalta" vaihdot ja kaasuun reagointi parempi kuin ennen. En tiedä onko tuo sitten vain korvien välissä...mutta huomasin nuo muutokset kuitenkin jo ennen kuin edes papereista luin kyseisistä päivityksistä.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2012, 18:46:40 kirjoittanut Ishvan »

Poissa Sambba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #217 : 05.07.2012, 23:13:00 »
Viikko sitten lastutettiin tämä V70 D5 AWD -05 automaatilla. JTM Motors lastutti ja Karalan softalla. n.190hv ja 450nm vääntöä  :).

Laitan dynolappua esille kunhan löydän kaapelin et saa kuvat siirrettyä puhelimesta koneeseen  :o.

Kivasti muuttui meno  ;). Tosin ei se raketti ole, mutta meno muuittui kivasti ja kamat kulkee kevyesti perässä  ;D.
V70 D5 AWD ´05
BMW 323 coupe ´01

Ex: MB Vito ´00, C70 T5 ´99, V70R AWD ´98, S60 D5 ´03

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #218 : 06.07.2012, 00:43:44 »
Kyllä, nimenomaan siinä Volvon uusimmassa softassa tulee tuo väännön rajoitus.
Omaani tuo oli jo ostettaessa tehty, joten en voinut siihen vaikuttaa.
Tämä ei ole D3, vaan sama, kuin D5. Ainoana erona tuo hevoset, eli 163 ja 205.
Tämä tosiaan vastaa 2011 mallin D3, mutta etuvedoissa tuo D3 on ihan eri kone.
Elikkä loppuyhteenvetona, että tässä ohjelmointia häiritsee ainoastaan tuo Volvon uusin ohjelmapäivitys, joka rajoittaa nuo väännöt.
Joo etuveto D3 on 2-litrainen mylly. Eikö muka virifirmat saa tuota Volvon rajoitusta ohitettua? On kyllä outoa, onhan näissä muissakin jo tehtaalla rajoitettu väännöt tiettyyn arvoon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #219 : 06.07.2012, 02:04:02 »
Saa ohitettua  ;)

Hondalla tuo väännön rajoitus tuli 2008 ja oli pirun vaikea löytää se jekku millä vääntöä rajataan nyt onnistuu ja ollaan edelleen Suomen ainoa, joka saa Hondan Dtec moottorista reilusti yli 200hv ja yli 450nm! Uskon, että Volvoonkin tuo onnistuu jos ei ole jo onnistunut, täytyypä kysellä...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Titanium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #220 : 06.07.2012, 08:16:25 »
Niinkuin tuossa kirjoitin, niin Bsr tuo elokuussa markkinoille ohjelman, jolla tuo uusin rajoitus ohitetaan.
Tuli tuossa mieleen, että yritetäänkö tässä jarrutella muita virifirmoja, että Polestar olisi se tehokkain ?
PV -62, PV-64, Amazon -66, 1800s -65 x 2 , 244 -77, 245 -81, 740 -89, 850 -93, 855 -95, v70R -98, v70 -00, v70 -03, XC 90 -03, v70 -05, C70 -98, XC 60 -10, 244 Turbo -82 Nykyiset: XC 60 -20, Amazon -69, Amazon hgv -69, P1800-62, 244 -90

Poissa timsuo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #221 : 24.07.2012, 19:57:36 »
mistä saan selville onko s60 d5 lastutettu, kun tuntuu aikas paljon pirteemmältä kuin yksi muu d5 mitä aikanaan koe ajoin?

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #222 : 24.07.2012, 20:50:49 »
tehonmittaus kertoo kaiken... ...ja oikea ammattilainen näkyy kunnon lukijalla (bosch?) suoraan OBD.n kautta mitä määriä esim: polttoainetta menee koneelle...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa gike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #223 : 16.08.2012, 14:25:23 »
2.4d-163hp/340Nm -08
Nyt tunnen itseni vähän hölmistyneeksi. Eli tuo v70 lastutettiin samppasport toimesta 205hp/420Nm enkä nyt itseasiassa tunne ajossa minkään muuttuneen? Samalla tavalla kiihtyy ja kuluttaa. Oliko minulla sitten liian suuret odotukset toimenpiteestä en tiedä, vai ottaako se aikansa että laatikko oppii uudet suorituskykyarvot?
Odotin kyllä dramaattisempaa muutosta, kun täällä palstalla kaikki hehkuttaa että tulee kuin uusi auto.
Vai oliko vain liian mieto lastutus?
V70 2.4d -08

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #224 : 16.08.2012, 14:46:52 »
Kyllä sen eron tunte selvästi.
Ei ehkä paikaltaan lähdössä, mutta esim. ohituksessa huomaa eron vakion kyllä (ja melko selvästikin).
Kannattaa muuten ottaa se automaattilaatikon sulake irti (>1/2 tunniksi)  :pomo:


 

Samppasport  Futurez