KL-varaosat  Race.fi

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 400261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #255 : 27.08.2012, 00:06:31 »
Kuinka paljon uskaltaa ottaa vääntöä ulos D5 AWD geartronicista? Nyt omasta otettu 520nm, vieläkö uskaltaa nostaa vai missä vaiheessa alkaa ongelmat laatikon kanssa? Hiukkaspönttö on vielä paikallaan. Onko sen poistosta mitään hyötyä ja miten se on viisainta ottaa pois käytöstä? Tyhjentää, tyhjentää ja laittaa suora putki pöntön läpi vai ottaa kokonaan pois ja korvata suoralla putkella? Onko muista putkisto muutoksista mitään hyötyä? Viri varaa suuttimien ja ahtimen puolesta taitaa vielä olla, mutta tuo automaatti taitaa rajoittaa tehon nostoja. 6,8 - 7,2l/100km ollut todellinen keskikulutus. Polttoaineen kulutuksesta vakio softalla en tiedä, kun olin ajanut autolla ennen ohjelmointia sen verran että kotoa menin ohjelmointiin.

Kestosta en tiedä, mutta tuossa puoli vuotta sitten kävi S80 AWD -08 ja sillä oli jo rajumpi softa n.500Nm ja se halusi kaikki irti mitä saa ja sellainen tehtiin (ohjelmoija sanoi, että omalla vastuulla) niin siitä tuli ihan erilainen kuin ennen! Vääntöä oli todella paljon enemmän (uskaltaisinko sanoa +550Nm) ja ei se ainakaan vielä ole tullut sanomaan, että porsi.

Olen itse sitä mieltä, että käytöstä ja huollosta se kestäminen on kiinni! Öljyt vaihtaa säännöllisesti ja ei edes awd:lla yritä kuoputtaa asfaltilla jne jne. Kyllä nuo kestää järkevällä käytöllä!!

DPF:n ottaisin pois, koska vastapaine alkaa varmasti olemaan jo noilla 520Nm väännöillä vaarallinen ja tekeehän se menoa taas paremmaksi ja herkemmäksi sekä pienentää sekin osaltaan kulutusta. Ehdottomasti dpf:n sisukset pois alkuperäisestä pöntöstä, koska saattaa muuten tulla ongelmia katsastuksessa kun huomaavat dpf:n tilalla suoran putken ja saman asian ajaa tyhjennetty pönttö! Tietty jos haluaa 2krt vuodessa vaihtaa putkenpalaa auton alla... Muuten ei ole tietoa esim. takapöntön virtaavuudesta, uskoisin silti, että sen korvaamisesta ei ole mitään hyötyä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #256 : 27.08.2012, 09:11:11 »
Vastapaineen saa mitattua testerillä ajon aikana, jos arveluttaa sen ahdistavuus. Näin pääsee näkemään paremmin mikä tilanne on. Jos DPF:n tyhjentää, kannattaa se myös "putkittaa" sisältä, näin saadaan paras virtaustulos aikaiseksi.

Katalysaattoreihin pätee sama, että kannattaa putkittaa -> moottorin läpi menevä ilmamäärä kasvaa verrattuna tyhjään putkittamattomaan pönttöön.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #257 : 27.08.2012, 09:29:00 »
Vastapaineen saa mitattua testerillä ajon aikana, jos arveluttaa sen ahdistavuus. Näin pääsee näkemään paremmin mikä tilanne on. Jos DPF:n tyhjentää, kannattaa se myös "putkittaa" sisältä, näin saadaan paras virtaustulos aikaiseksi.

Katalysaattoreihin pätee sama, että kannattaa putkittaa -> moottorin läpi menevä ilmamäärä kasvaa verrattuna tyhjään putkittamattomaan pönttöön.

Tuo onkin hyvä tietää! Miten nuo asiat on todettu? Vai onko näppituntumaa?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #258 : 27.08.2012, 09:38:50 »
Vastapaineen saa mitattua testerillä ajon aikana, jos arveluttaa sen ahdistavuus. Näin pääsee näkemään paremmin mikä tilanne on. Jos DPF:n tyhjentää, kannattaa se myös "putkittaa" sisältä, näin saadaan paras virtaustulos aikaiseksi.

Katalysaattoreihin pätee sama, että kannattaa putkittaa -> moottorin läpi menevä ilmamäärä kasvaa verrattuna tyhjään putkittamattomaan pönttöön.
Tuo onkin hyvä tietää! Miten nuo asiat on todettu? Vai onko näppituntumaa?

Onhan tuo ihan päivänselvä että tuollainen iso kammio (esim katin kuoret) sotkee virtauksia ja pahimmillaan hidastaa virtausnopeutta.
Paneeli ilmansuodattimen poistaminen kotelosta pudotti tehoja usean kW:n (kokeiltu itse penkissä) koska tyhjä kotelo alkoi humputtamaan ilmaa.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #259 : 27.08.2012, 09:51:12 »
Ei taida olla ihan helppo homma laittaa putkea suotimeen silloin kun avattu yläpuolelta.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #260 : 27.08.2012, 11:02:28 »
Mutta toisaalta virtaa tyhjätty pönttö huomattavasti paremmin kuin tyhjäämätön. Näissä vakiolaitteissa tuolla virtauksella (tyhjätty vs putki) ei kyllä ole merkitystä, mutta jos aletaan turboa isontaan jne niin sitten uskon hyötyä olevan maksimaalisesta virtauksesta!

ilmansuodatin paneelin poistaminen ei suoranaisesti liity virtauksiin vaan aivan varmasti saa enemmän ilmaa ja tuossa se ongelma onkin! Tapahtuu ikäänkuin yliahtaminen eli ahdot nousee liian helposti jolloin ohjelma ei ymmärrä ja korjaa takaisinpäin jolloin tehot laskee.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2012, 11:25:04 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa vinski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #261 : 27.08.2012, 19:20:36 »
Miten auton ääni muuttuu, kun DPF:n ja katin tyhjentää??

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #262 : 27.08.2012, 20:07:50 »
Ei juurikaan huomaa äänissä eroa. Ainoa minkä huomaa on se, että tyhjäyksen jälkeen, kun auto käy jonkinaikaa paikallaan tyhjäkäyntiä, niin se tuoksahtaa perinteiselle diiseliautolle. Dpf:n kanssa oli aikasta "hajuton"..  ;)

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #263 : 27.08.2012, 21:07:16 »
Täällä kun nyt on paljon noita ohjelmoijia tässä topicissa, niin menenpä asiaan!


Eli autoni on v70n d5 awd -07 eli kakkoskoppanen.

Autossa 3" putkisto ja hiukkassuodatin putkitettu ja katalysaattorin tilalle tehty 3" downpipe  ahtoputkistoa alettu tekemään happosesta, mutta kesken viellä. nyt kun hiukkassuodatin poistettu niin tekee tottakai vikakoodia ja nyt olisi tarkoitus ottaa sellainen ohjelma minkä auto vielä kestää hyvällä huollolla ja kohtalaisella ajotavalla. autossa myös nyt bsr normi lastu, mutta haluan kunnon custom lastun.


Hinta tarjouksia voin ottaa vastaan YV!

Ps. te muutkin lastuttaneet, antakaapa nyt vinkkiä johonkin pajalle!  :hello:
volvoja - onhan noita.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #264 : 27.08.2012, 21:36:53 »
Miten teit tuon suotimen putkituksen? Onko sellainen että menee katsastuskonttorilla läpi? Eli onko vielä alkuperäisen näköinen?
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa vinski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #265 : 27.08.2012, 21:37:12 »
Onkos kukaan ottanut näistä D5 geartroniceista kuinka kovia lukemia? Kun kaikilla tutuilla on vaan tuollainen perus piristys kun omassakin ~220-240hp/480-550nm. Eikä ole muuta tehty, kuin softa.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #266 : 27.08.2012, 21:51:05 »
Miten teit tuon suotimen putkituksen? Onko sellainen että menee katsastuskonttorilla läpi? Eli onko vielä alkuperäisen näköinen?

On orkkiksen näköinen, edelliseen autoon vaaan rälläkällä sieltä se yläpuoli auki ja hitsillä takas kiinni.
Nykyiseen samallailla, mutta laitoin myös reikäputkea läpi asti ja villat sisään!  :pomo:
volvoja - onhan noita.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #267 : 27.08.2012, 21:58:50 »
Bemarissa kattiin menee kaks ja lähtee kaks putkea. Etupäästä rapsin hitsisaumat sievästi irti, purkuraudalla romut ulos ja seuraavaa isompaa putkea sopivat holkit sisälle. Pöntön kaikki liitännät meni 4..5cm pöntön sisälle joten holkit ois pysyny paikoillaan ilman hitsaamistakin. Porasin kuitenkin pari 10mm reikää joka lähtöön yläpuolella josta sisäholkin sai tartutettua paikoilleen.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #268 : 28.08.2012, 07:11:19 »
Tuo onkin hyvä tietää! Miten nuo asiat on todettu? Vai onko näppituntumaa?

Penkissä / ajossa todettu testerillä.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6848
  • Kaikkee sitä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #269 : 28.08.2012, 07:51:46 »
Ps. te muutkin lastuttaneet, antakaapa nyt vinkkiä johonkin pajalle!  :hello:

Etkös sä ollut Pirkanmaalta? Jos muistan oikein niin: www.hestec.fi

Löytyy 4-vedolle penkki jne. :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Futurez  Kulkukoira