KL-varaosat  Race.fi

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 400112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S80D5

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #285 : 01.09.2012, 16:33:21 »
Minulla on melkein puolimiljoonaa ajettu ja 545Nm vääntöä, niin kai se sinullakin kestää.

Joo, eiköhän, jos tuollaiset lukematkin kestää. Ei ole vaan sattunut silmään manuaalin kestosta paljon keskusteluja kun tuo automaatti taitaa olla valtaosassa isoja Volvoja.

Täytyypä alkaa kyselemään hintoja lastuttajilta..

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #286 : 04.09.2012, 07:32:53 »
Piti kirjoittaa tälle sivulle, mutta tuli sitten muokattua tuota sivun 19 kommenttia kytkimen pitämisestä. Noh, selviää asia sieltäkin.  :D
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #287 : 16.09.2012, 21:59:45 »
V70 -09 D5 aut, harkinnassa on lastutus, kun alusta on nyt kunnossa. Tarkoitus olisi muutoskatsastaa lastutettuna. Onko muita vaihtoehtoja kuin kallis Polestar ?
Onko millaisia kokemuksia lastutetun D5:n muutoskatsastuksesta ?
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #288 : 17.09.2012, 01:49:32 »
V70 -09 D5 aut, harkinnassa on lastutus, kun alusta on nyt kunnossa. Tarkoitus olisi muutoskatsastaa lastutettuna. Onko muita vaihtoehtoja kuin kallis Polestar ?
Onko millaisia kokemuksia lastutetun D5:n muutoskatsastuksesta ?

Eipä taida olla mahdollista muuta muutoskatsastaa kuin polestar! Miksi muutoskatsastaisit ?
volvoja - onhan noita.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #289 : 17.09.2012, 07:26:13 »
Eipä taida olla mahdollista muuta muutoskatsastaa kuin polestar! Miksi muutoskatsastaisit ?

Muutoskatsastus on mahdollista myös muiden softilla, mutta vaatii päästötodistuksia jne jne eli maksaa ja vaivaa on paljon! Polestar on käsittääkseni tässä kohtaa järkevämpi ja jopa halvempi vaihtoehto.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #290 : 17.09.2012, 10:25:54 »
Muutoskatsastus on mahdollista myös muiden softilla, mutta vaatii päästötodistuksia jne jne eli maksaa ja vaivaa on paljon! Polestar on käsittääkseni tässä kohtaa järkevämpi ja jopa halvempi vaihtoehto.

Kiitoksia vastauksesta ! Täytyypi harkita mitä tekee, sinänsä houkuttaisi saada parantunut tehoarvo rekisteriotteeseen.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #291 : 17.09.2012, 22:49:10 »
Eipä taida olla mahdollista muuta muutoskatsastaa kuin polestar! Miksi muutoskatsastaisit ?

Miksei? kärry olisi täysin laillinen.

Koskahan lastuttajat keksii sen että ainakin minä maksaisin päästöjen alenemisesta pienen piristyksen yhteydessä.. Kait päästöjä saadaan esim. -09 D5:sta, nykytietämyksellä.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #292 : 18.09.2012, 10:49:16 »
Lastutusasia on vielä vaiheessa, tarjontaa tuntuu löytyvän. Olen saanut tarjouksiakin lastuttamisesta.
Tuohon muutoskatsastusasiaan liittyen huomasin , että voimaa.com:n sivulla tarjottiin lastuksen yhteydessä
saksalaista Tuv todistusta 200 eur:n hintaan . Ao. yrityksen listahinta D5 136 kW:n lastutukselle on 699 eur ja
jos siihen lisätään tuo 200 eur, niin sitten hinta onkin jo 899 eur. No, asia on vielä harkinnassa, mitä oman auton
lastuttamisen suhteen tapahtuu.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #293 : 18.09.2012, 11:39:50 »
Tuolta (Kokkolasta) olen itse nykyiseen ja edelliseen kulkineeseen löytänyt piristävät lääkkeet... http://www.rica.nl/

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #294 : 18.09.2012, 18:40:53 »
Lastutusasia on vielä vaiheessa, tarjontaa tuntuu löytyvän. Olen saanut tarjouksiakin lastuttamisesta.
Tuohon muutoskatsastusasiaan liittyen huomasin , että voimaa.com:n sivulla tarjottiin lastuksen yhteydessä
saksalaista Tuv todistusta 200 eur:n hintaan . Ao. yrityksen listahinta D5 136 kW:n lastutukselle on 699 eur ja
jos siihen lisätään tuo 200 eur, niin sitten hinta onkin jo 899 eur. No, asia on vielä harkinnassa, mitä oman auton
lastuttamisen suhteen tapahtuu.

Kannattaa ennen maksua pyytää ainakin joku "katsastustakuu" tuolle lapulle. Tuolla kun ei käsittäkseni ole mitään painoarvoa katsastuksessa. Polestaritkin olivat jo alkujaan tuv hyväksyttyjä, muttei se riittänyt Trafille, jonka takia olivat välillä pois myynnistä.
Polestareille on maahantuoja hakenut todistukset määrätyille automalleille, joista ilmenee teho, vääntö, päästöt, sekä että auto vastaa alustaltaan ja jarruiltaan tehtaan tehokkaampaa mallia. Näissä vähäpäästöisissä autoissa "virittäminen" vaatii aina VTT testit, joissa nuo edellä mainitut teho ja päästömittaukset hoidetaan.. Lisäksi melu ym. saattaa vielä vaatia todistukset.
 Eli voisin melkein veikata ettei tuolla tuv todistuksella leimaa irtoa, valitettavasti.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #295 : 18.09.2012, 18:43:36 »
Noilla tuv papereilla taitaa tehot saada jossain saksassa papereihin mutta ei ne muutetut tehot seuraa suomeen asti vaikka tois valmiiksi viritetyn auton.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #296 : 18.09.2012, 19:23:46 »
Kannattaa ennen maksua pyytää ainakin joku "katsastustakuu" tuolle lapulle. Tuolla kun ei käsittäkseni ole mitään painoarvoa katsastuksessa. Polestaritkin olivat jo alkujaan tuv hyväksyttyjä, muttei se riittänyt Trafille, jonka takia olivat välillä pois myynnistä.
Polestareille on maahantuoja hakenut todistukset määrätyille automalleille, joista ilmenee teho, vääntö, päästöt, sekä että auto vastaa alustaltaan ja jarruiltaan tehtaan tehokkaampaa mallia. Näissä vähäpäästöisissä autoissa "virittäminen" vaatii aina VTT testit, joissa nuo edellä mainitut teho ja päästömittaukset hoidetaan.. Lisäksi melu ym. saattaa vielä vaatia todistukset.
 Eli voisin melkein veikata ettei tuolla tuv todistuksella leimaa irtoa, valitettavasti.

Kiitoksia vastauksesta ! Näin vähän ounastelinkin, ettei tuosta Tuv paperista ole apua muutoskatsastuksessa. Löytyykö Foorumilta henkilöä, joka on muutoskatsastanut Volvonsa Polestarin softalla ?

Ex Volvo (V70 -07 2,4d Classic aut) hiukkaspönttö tyhjättiin ja moottorinohjain softattiin Debilissä vuosi sitten. Ao. auto
on vuosikatsastettu loppukeväästä huomautuksitta uuden omistajan toimesta, ex:llä on ajettu softauksen jälkeen varmaan
jotain 35 tkm (auton mittarissa varmaan jotain 305 tkm) ja hyvin on toiminut.

Ex Volvon hyvien kokemuksien pohjalta olen harkitsemassa tämän nykyisenkin softaamista, haasteena on lähinnä se minkä
softaajan valitsee. Ainakin täällä etelässä softausta tarjoavia yrityksiä/yrittäjiä on aika monta. Debilistä on hyvät kokemukset,
mutta suosituksia otetaan vastaan.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2012, 20:52:45 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #297 : 18.09.2012, 21:46:52 »
Kiitoksia vastauksesta ! Näin vähän ounastelinkin, ettei tuosta Tuv paperista ole apua muutoskatsastuksessa. Löytyykö Foorumilta henkilöä, joka on muutoskatsastanut Volvonsa Polestarin softalla ?

Ex Volvo (V70 -07 2,4d Classic aut) hiukkaspönttö tyhjättiin ja moottorinohjain softattiin Debilissä vuosi sitten. Ao. auto
on vuosikatsastettu loppukeväästä huomautuksitta uuden omistajan toimesta, ex:llä on ajettu softauksen jälkeen varmaan
jotain 35 tkm (auton mittarissa varmaan jotain 305 tkm) ja hyvin on toiminut.

Ex Volvon hyvien kokemuksien pohjalta olen harkitsemassa tämän nykyisenkin softaamista, haasteena on lähinnä se minkä
softaajan valitsee. Ainakin täällä etelässä softausta tarjoavia yrityksiä/yrittäjiä on aika monta. Debilistä on hyvät kokemukset,
mutta suosituksia otetaan vastaan.

Perjantaina menossa debilille, mikko saa laittaa ruutia taas jo toiseen vehkeeseen.. olen ollut tyytyväinen vaikka ajo matkaa tulee +300km
volvoja - onhan noita.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #298 : 18.09.2012, 22:40:09 »
Löytyykö Foorumilta henkilöä, joka on muutoskatsastanut Volvonsa Polestarin softalla ?

Hep!   Mitä sie haluat tietää?
Katsastus maksoi 120€, papereita oli sellainen 1cm nivaska siniseltä mukana, ensimmäinen olin ko. asemalla, joka käynyt muutoskatsastamassa Polestarin.
Olen halunnut virallistaa nuo muutokset niin alustaan kuin tehoihinkin, alustan muutos konttorilla maksoi 50€, siinä olikin vain muutama paperi.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #299 : 19.09.2012, 12:24:00 »
Hep!   Mitä sie haluat tietää?
Katsastus maksoi 120€, papereita oli sellainen 1cm nivaska siniseltä mukana, ensimmäinen olin ko. asemalla, joka käynyt muutoskatsastamassa Polestarin.
Olen halunnut virallistaa nuo muutokset niin alustaan kuin tehoihinkin, alustan muutos konttorilla maksoi 50€, siinä olikin vain muutama paperi.

Kiitos vastauksesta ! Laitoin sulle yv:tä.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo