Jos halvalla saat niin osta pois vain. mikäli autoa on huollettu säännöllisesti niin pitäisi kestää myös lastutusta. itsellä kanssa 03 v70 2.5t aut. bensa awd 265tkm ja lastutettu. hyvin kulkee. Edellinen omistaja on vaihattanut haldex öljyt aina laatikkoöljyjen vaihdossa. tästä pitää huollossa erikseen sanoa jos ne halutaan vaihtaa, ei meinaan kuulu huolto ohjelmiin. Näin talvella nelivedon toiminto on helppo testata. kyllä sen persieessä tuntee kun pedalia polkasee että lähteekö se takapää peliin vai ei.
Itsellä on autossa ollut sähkövikoina takalasi, josta oli liitin vain irronnut, sekä mystinen "moottorin teho alentunut" joku ilmeni kun käytti vakionopeuden säädintä. korjaantui putsaamalla kampikammion huohotuksen ja kaasuläppä kotelon.
Huolloista nyt se että on noilla kilsoilla varmaan tehty vast.ikää jakopää+vesipumpun vaihto? + muut huollot mitä vihkoon on merkattu.
Itse suosittelen autoon kuin autoon aina 10tkm välein öljyjen vaihtoa.
En mene satavarmaksi sanomaan onko tuossa gen 2 vaiko 3, mutta 2 veikkaan sen mukaan mitä nettiä selaillu.
Foorumilta kun lukee niin löytää noi yleisimmät viat mitä näissä kulema tahtoo olla.
Painava autohan se on, joten kannattaa kuulostella että koliseeko alusta, ja kannattaa tarkistaa jarrujen toiminta noilla kilometreillä. Itsellä ilmeni heti ostonjälkeen jarrun laahaamista jonka aiheutti tiensä loppuun mennyt jarrusatula.
Bensan kulutuskaan ei mitään kovin kamalaa ole. kaupungissa 12.8 -13L ja maantiellä pääsee 9.
Liukkaastahan ei ole tietoakaan kun tolla tolla ajelee, on se sen verran hyvä talviauto, mutta se pitää muistaa että tuo ei kovin hätäsesti sitten liukkaalla pysähdy.
meiansi uutenavuotena käydä pieni peruakolari sen takia kun joutui äkkijarrutus tilanteeseen.
toyotasta kanssa vaihoin volvoon ja sen voin todeta että rahat volvo vie nopeammin kui toyza.
Vakuutus maksutkin on mukavahkon korkeat (riippuu tosin paikkakunnasta ja bonuksista)
Itsellä ne on 10% ja keskisuomessa asun nii 1350e on osakasko + 300e autoverot.