Suosittelen käyttämään jakopäässä alkuperäisosia.
Mulle -99 malliin tehtiin motonetin osilla (hihna, kiristin, vesipumppu, kaikki pultit ja stefat).
Kiristimen neula vedettiin pellin yläreunaan, vaikka autodatan ohjeilla uuden hihnan voi vetää 3 mm ylikin.
noin 2000 km pääsin kun kiristimestä lohkesi pala ja meni hihnan välistä ylös, jolloin hihna hyppäsi 3 hammasta yli.
Motonetin tiskillä sanoivat että näitä on sattunut monelle muullekkin ja syynä on että hihna on ollu liian tiukalla, jolloin kiristin hakkaa lohkon kylkeen.
Onneks rempasta selvittiin vähin vaurioin.
Nyt alkaa auto olla jo ajossa kun 3 viikkoa on rempattu töiden jälkeen. On kyllä mahdollisimman hankalaksi tehty huollon kannalta tämä kone. Esimerkiks venttiilinkopan tiiviste ei ole vaihdettavissa vaan täytyy vaihtaa koko venttiilinkoppa (liimalla tiivistin
)