Race.fi  Puotilan autokorjaamo

98 V70 TDI etupää ravistaa ja jakopään hihnat vaihtoon.

  • 20 Vastauksia
  • 8559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: 98 V70 TDI etupää ravistaa ja jakopään hihnat vaihtoon.
« Vastaus #15 : 29.08.2011, 15:14:38 »
Ravituksen syy oli onneksi tälläkertaa renkaitten tasapainotuksessa kuten hieman arvelinkin kun kyseessä on aika loppuunajetut kumit. 50g tartti kuskinpuolen etunen painoja ja vanteiden sisäkehälle oli kertynyt kaikkiin renkaisiin kourallinen-pari hiekkaa/liejua kuivanut tai muuta vastaavaa ja aiheutti varmasti osansa tutinoista.
No löytyi siltä lisääkin korjattavaa mutta siitä toisaalla lisää..
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa donk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: 98 V70 TDI etupää ravistaa..
« Vastaus #16 : 29.08.2011, 16:36:30 »
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=14353.15

Tuolla on hyvin kuvin varustettu seikkaperäinen selostu operaatiosta.

Tuota ohjetta minäkin seurailin, mutta kohdat 13 ja 14 kannattaa tehdä päinvastaisessa järjestyksessä!

Poissa skalpel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 98 V70 TDI etupää ravistaa ja jakopään hihnat vaihtoon.
« Vastaus #17 : 30.08.2011, 15:34:05 »
Suosittelen käyttämään jakopäässä alkuperäisosia.

Mulle -99 malliin tehtiin motonetin osilla (hihna, kiristin, vesipumppu, kaikki pultit ja stefat).
Kiristimen neula vedettiin pellin yläreunaan, vaikka autodatan ohjeilla uuden hihnan voi vetää 3 mm ylikin.
noin 2000 km pääsin kun kiristimestä lohkesi pala ja meni hihnan välistä ylös, jolloin hihna hyppäsi 3 hammasta yli.

Motonetin tiskillä sanoivat että näitä on sattunut monelle muullekkin ja syynä on että hihna on ollu liian tiukalla, jolloin kiristin hakkaa lohkon kylkeen.
Onneks rempasta selvittiin vähin vaurioin.

Nyt alkaa auto olla jo ajossa kun 3 viikkoa on rempattu töiden jälkeen. On kyllä mahdollisimman hankalaksi tehty huollon kannalta tämä kone. Esimerkiks venttiilinkopan tiiviste ei ole vaihdettavissa vaan täytyy vaihtaa koko venttiilinkoppa (liimalla tiivistin ;D)
En ole koskaan antanut koulunkäynnin haitata oppimistani

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 98 V70 TDI etupää ravistaa ja jakopään hihnat vaihtoon.
« Vastaus #18 : 30.08.2011, 15:45:50 »
Mulla on sitten varmaan jotkut erikois osat motonetista kun oon tainnu jo 10tkm ajaa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 98 V70 TDI etupää ravistaa ja jakopään hihnat vaihtoon.
« Vastaus #19 : 30.08.2011, 15:48:52 »
Suosittelen käyttämään jakopäässä alkuperäisosia.

Ihan hyvä neuvo, itse vielä lisäisin että säästäväinen voi käyttää VW-logolla varustetussa pahvilaatikossa olevia alkuperäisosia ja säästää rahaa. :)

EDIT: tosin itselläni varastossa odottelee Gates-merkkinen sarja...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa donk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: 98 V70 TDI etupää ravistaa ja jakopään hihnat vaihtoon.
« Vastaus #20 : 30.08.2011, 20:11:49 »
Omassa remontissa käytin volvon osia, Kiristin oli pakattu volvon laatikkoon mutta osa oli suoraan volkkarin osa volkkarin logolla!

Vesipumppu on volkkarissa isommalla hammaspyörällä (omassa vanha oli volkkarin).  Vaikuttaa pumppaustehoon mutta liekkö käytännön merkitystä. Voisi kuitenkin kuvitella että pumppausteho on neliöllisesti verrannollinen hampaiden määrään, keskipakopumppu(?).

 

RallyBaron  Samppasport