Kulkukoira  Proturbo

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
On sillä iskarin jäykkyyssäädöllä pirunmoinen merkitys, BC:ssä taisi olla n.30 "naksua". Toki vielä vaikuttaa mitkä jouset sielä on, fwd oli muistaakseni 12kg:lla joka riitti jo asiallisesti ratapäivillekin.
Kannattaa säätää sekä iskaria että jousta, katso vaan että jää jouselle esijännitystäkin.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Tämä kannattaa lukaista jos asennus / säätö ei ole ihan tuttua:

http://bcracing.fi/asennus.html

Poissa s80mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
Tarkoitin siis jousen yläpäässä olevaa säätölevyä (etuveto). Nelikossa on tuo erilainen takapää tosiaan, iskarin alapäästä säädetään koko paketti. Iskarin yläpäässä on ihan normaalisesti jäykkyys-säätö. BC:ssä säätää samaan aikaan sisään sekä ulosjoustoa (premiumia)  ;) Vaikuttaa todella paljon, muista laittaa vasen ja oikea aina samaan, ja vitosen välein napsuja. Itellä taitas olla melkeen löysimmillä säädöillä etu sekä taka.

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Olen saanut alustan mieleiseksi korkeuden ja jäykkyyden kannalta, Kiitokset vain avusta! Nelipyöräsuuntauksessa ilmeni vain edessä suuri casterkulma, jonka vuoksi ilmeisesti myös ohjaus on todella huono. Täytyy ensimmäiseksi tilata alatukivarsiin myös powerflexit ja sen jälkeen katsoa riittääkö se...
« Viimeksi muokattu: 05.11.2019, 17:38:08 kirjoittanut ryttynennakki »

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Millasilla jousilla nää BC Racingit on toimitettu. Siis jäykkyyttä kyselen.
Onko tarjolla ollut eri vaihtoehtoja?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Millasilla jousilla nää BC Racingit on toimitettu. Siis jäykkyyttä kyselen.
Onko tarjolla ollut eri vaihtoehtoja?
Takajouset muistaakseni 12kg, jäykempiä ei saa. Edessä 5 tai 6kg oletuksena, voi tilata eri jäykkyyksillä ja pituuksilla.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa ryttynennakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Morjes taas. Oletteko bc racingin alustan kanssa laittanut tämän original jousen yläpään kumin paikoilleen? Ongelmana on että kun laittaa tolpan paikoilleen, iskari jää vinoon ja kumi ei istu tasaisesti koloonsa.  Tämän johdosta perä heiluu omiansa...
E: Vai voiko johtua ”kelluminen” liian pienestä esijännityksestä?

« Viimeksi muokattu: 17.11.2019, 15:00:08 kirjoittanut ryttynennakki »

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Takajouset muistaakseni 12kg, jäykempiä ei saa. Edessä 5 tai 6kg oletuksena, voi tilata eri jäykkyyksillä ja pituuksilla.

Tietosi pitävät paikkansa  ;)

Yhtä käytettyä sarjaa hiukan tässä pohdin ja jouset juurikin 5 kg ja 12 kg.
Millainen V70 on ajaa noilla jousilla. Etupää varmaan ihan on, mutta kuinka tuo 12 kg takajousi.

Mulla on 240:ssä BC sarja ja edessä sekä takana 6 kilon vieterit. Ja takapäässä ne ovat liian jäykät.
Sillä mä tässä kyselen, että millainen toi farkun takapää on noilla 12 kg:n jousilla?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Tietosi pitävät paikkansa  ;)

Yhtä käytettyä sarjaa hiukan tässä pohdin ja jouset juurikin 5 kg ja 12 kg.
Millainen V70 on ajaa noilla jousilla. Etupää varmaan ihan on, mutta kuinka tuo 12 kg takajousi.

Mulla on 240:ssä BC sarja ja edessä sekä takana 6 kilon vieterit. Ja takapäässä ne ovat liian jäykät.
Sillä mä tässä kyselen, että millainen toi farkun takapää on noilla 12 kg:n jousilla?
Kyllä minä tykkäsin, toki pidän aika jäykästä alustasta muutenkin. Takakontissa vakituisesti muutama kymmenen kiloa työkaluja jne. mutta takamatkustajia hyvin harvoin, silti sai säädettyä jopa aika mukavaksi. Omat tuli 30mm lyhyemmillä tolpilla ja 7kg etujousilla jolloin oli ihan hauska päästellä myös ratapäivillä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa skokk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
https://www.j-spec.se/chassi/hjulupphangning/coilovers/coilovers/j-spec.se-v2-coilovers-volvo-s60-s80-v70n
 

Onko kokemuksia?
Ilmeisesti tullut hiljattain tommonen V2 versio?

Itsellä -02 s80 johon alusta hakusessa. Bc racing tunnetusti hyvä alusta ja harrasteautossa sellainen onkin mutta mielenkiinnosta rupesin myös muita katselemaan...

Poissa Sebastian1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
Onko tuo BC kuinka pehmeä hitaassa vauhdissa? Minua kyrsii tuossa omassa (V70 2.4) pintakovuus. Hemmetin kovan oloinen ajella taajamassa mutta lilluu menemään isolla tiellä. Tuntuu, että Continentalin nastat vielä pahentaa tilannetta.
V40 R-Design & VW GOLF & F20 LCI Xdrive

Poissa s80mk2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
Onko tuo BC kuinka pehmeä hitaassa vauhdissa? Minua kyrsii tuossa omassa (V70 2.4) pintakovuus. Hemmetin kovan oloinen ajella taajamassa mutta lilluu menemään isolla tiellä. Tuntuu, että Continentalin nastat vielä pahentaa tilannetta.
Asetukset softille, niin menee ihan kivasti. Onhan nämä paskoja ajaa siis yleisestikkin, koko alusta "löllyy" painonsa päällä, oli alusta mikä hyvänsä... Liian pehmeät kumihelat jo tehtaalta ympäri auton, tukivarret, apurungot yms. Sadan vauhdissa kun heiluttaa rattia nopeasti vasen oikea, niin auto menee suoraan, mutta koko auto löllyy ihan kuin olisi kamelin selässä. Mulla on tuo bc-racing br ja uudet 225/45-17 nastat alla.. Parhaimmillaan tuo on uudella asfaltilla kun ajetaan ainoastaan suoraan.

Parhain kuvaus ajettavuuteen olisi ehkä, että lihava ihminen olisi selällään vesisängyllä kädet ja jalat ilmassa koettaen heilutella persettään..
« Viimeksi muokattu: 13.02.2020, 19:18:45 kirjoittanut s80mk2 »

Poissa Jani karjalainen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
https://www.j-spec.se/chassi/hjulupphangning/coilovers/coilovers/j-spec.se-v2-coilovers-volvo-s60-s80-v70n
 

Onko kokemuksia?
Ilmeisesti tullut hiljattain tommonen V2 versio?

Itsellä -02 s80 johon alusta hakusessa. Bc racing tunnetusti hyvä alusta ja harrasteautossa sellainen onkin mutta mielenkiinnosta rupesin myös muita katselemaan...

Itellä -01 v70 tuo alusta ja oon kyllä tykänny.. katsuri ei vaan tykänny ku ei ollu lappuja.. joten laput pitäus löytöö jostai tuolle sarjalle.. vinkkejä mistä löytäis tai onko kellää..

Poissa skokk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Itellä -01 v70 tuo alusta ja oon kyllä tykänny.. katsuri ei vaan tykänny ku ei ollu lappuja.. joten laput pitäus löytöö jostai tuolle sarjalle.. vinkkejä mistä löytäis tai onko kellää..

Taitanee saada ihan tarpeeksi kenttään auton tuolla alustalla?
Oletko kysynyt lappuja suoraan valmistajalta?

Poissa MarkoO

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Ilmeisesti kukaan ei ole tuolle sarjalle löytänyt lappuja? Halpa olisi niin kiinnostaa

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo