Futurez  Kulkukoira

Liikenteestä poistetun auton myynti/osto

  • 27 Vastauksia
  • 25783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« : 18.10.2011, 16:47:41 »
Juu elikäs olen myymässä katsastamatonta mutta kilvellistä autoa joka on liikenteestäpoistossa(vai mikä se virallinen nimi nyt onkaan). Mitenköhän se menee että jos myyn sen ja ostaja päättää sortua rikokseen ja ajaa sillä kaikesta huolimatta kotiinsa niin kumpi on maksaja kiinnijäädessä?

Luovarin teen tietenkin ym muut asiaan kuuluvat paperit. Ja tyyppi joka sitä on tulossa ostamaan on n**keri niin se vaan arveluttaa että mahtaako hakea trailereilla tai puomilla. Riittääkö että luovarissa on kellonaika? Jostain luin että auto olisi joka tapauksessa vielä myyntipäivän myyjän vastuulla ja vasta myyntipäivää seuraavana päivänä auto on uuden omistajan vastuulla. Eli tarvisko sitten laittaa luovariin edellinen päivä varmuuden vuoksi? Myynti ajankohta on viikonloppu että tämä se suurin ongelma tässä on ku ei ole konttorit auki eikä saa edes siirtokilpiä.

Olisko jollain kokemusta tai varmaa tietoa? Help me! :)

« Viimeksi muokattu: 18.10.2011, 16:51:37 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #1 : 18.10.2011, 17:06:56 »
Laita luovariin kellonaika jos askarruttaa ,se kellä on auto ja luovarit on voittaja..siis niiden jättipottien suhteen.
Mistä myyjä tietää millä se on parkkiselta viety pois  jos auto on myyty ja itsellä riittävät paperit siitä että se on myyty..
Onhan autoja paljon rekkaamattona uuden omistajan nimiin ja yksi syy on vakuutuksen saamattomuus ilman etukäteen maksamista..

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #2 : 18.10.2011, 20:32:24 »
Ite olen pari kertaa ollu vastaavassa tilanteessa ostajan roolissa, ja molemmilla kerroilla olen ite hakenu (huom. siis ostaja on hakenu) etukäteen siirtotarrat auton rekisterinumeron perusteella. Siirron syy omistajan vaihdos. Ja homma toimii. Se "pari kymppiä" on pikkuraha siihen nähen jos narahtaa tien päältä liikenteestä poistetulla. Yhteen hain jopa koeajoa varten siirtolaput omaan piikkiin, ja hintalaatu kohtasi sen verta hyvästi että kaupat synty.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2011, 20:33:57 kirjoittanut macro »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #3 : 18.10.2011, 20:36:15 »
Jos on mahdollista ennen ajoon lähtöä tehdä omistajan vaihdos konttorilla, silloin sillä autolla saa ajaa kyseisen vuorokauden loppuun eli klo 24 asti.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #4 : 18.10.2011, 21:49:01 »
Jos on mahdollista ennen ajoon lähtöä tehdä omistajan vaihdos konttorilla, silloin sillä autolla saa ajaa kyseisen vuorokauden loppuun eli klo 24 asti.

Onko tieto vaiko hevosmiesten tietotoimiston tieto?

Tuolla tavallahan kuka tahansa voi ajaa liikennekäytöstä poistetulla autolla ja narahtaessaan vaan kertoo myyneensä auton juuri velimiehelle.  :P

Ketjun aloittajalle voi antaa pomminvarman keinon eli teet liikenteenkäyttöön ottamisesta ilmoituksen kaupanteon hetkellä. Maksaa neljä euroa, mutta on varmasti luvallisesti liikenteessä.

Poissa Tertsunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #5 : 18.10.2011, 22:02:55 »
Onko tieto vaiko hevosmiesten tietotoimiston tieto?

Tuolla tavallahan kuka tahansa voi ajaa liikennekäytöstä poistetulla autolla ja narahtaessaan vaan kertoo myyneensä auton juuri velimiehelle.  :P

Ketjun aloittajalle voi antaa pomminvarman keinon eli teet liikenteenkäyttöön ottamisesta ilmoituksen kaupanteon hetkellä. Maksaa neljä euroa, mutta on varmasti luvallisesti liikenteessä.


Et ilmeisesti lukenut riittävän tarkasti?
Taikasana: konttorilla..

Mitä taas tulee tuohon pomminvarmaan keinoon, niin ei toimi.
Autohan on katsastamaton, joten sillä ei saa ajaa liikenteessä vaikka tanssisi minkälaisia voodoo tansseja ennen/jälkeen kauppojen. :D

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #6 : 18.10.2011, 22:03:45 »
Ketjun aloittajalle voi antaa pomminvarman keinon eli teet liikenteenkäyttöön ottamisesta ilmoituksen kaupanteon hetkellä. Maksaa neljä euroa, mutta on varmasti luvallisesti liikenteessä.
Mikäs toi tollanen 4 euron juttu on?

Eiks liikenteeseen käyttöönottaminen(rekisteröinti) maksa jotain 12,50e+vakuutusyhtiöltä tulee ainakin vakuutuksen minimimaksu ehkäpä ~20e ja sitten jos ei tuukkaan kauppoja niin laitat taas liikenteestäpoistoon ja maksat 12,50e jne :P Niin ja auto on edelleenkin katsastamaton ettei sillä saisi ajaa missään tapauksessa. Hinata sit kai sais jos on liikenteessä?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #7 : 18.10.2011, 22:05:31 »
Mutta ei kai sen nyt mun ongelma voi olla jos mustamies haluaa auton ostaa että millä se sen tosta pihasta pois kuljettaa?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #8 : 18.10.2011, 22:22:41 »
Eli jos rekisteröi auton omiin nimiinsä konttorilla, sillä hetkellä auto tulee liikennekäyttöön. Sen voi ottaa samantien pois käytöstä ja pätee tämä että saa ajaa kyseisen vuorokauden loppuun.

Tai sitten on joo toi 4e netissä liikenteeseenotto. Ymmärtääkseni tieto päivittyy heidän tietokantaan heti, itse siitä saa paperit vasta postissa mutta käytännössä autolla saa ajaa heti. Tästä ei ole omaa kokemusta mutta näin olen sen käsittänyt.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa vilsua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #9 : 18.10.2011, 23:00:38 »
Meikä joutu maksaa 10e veroa siitä että auto ei ollut minuuttiakaan ajossa kun tehtiin omistajanmuutos. Vakuutusyhtiö ei kyllä muistanut millään maksulla meikäläistä. Ja liikenteeseen takaisinotto maksoi em. 12,50€ eikä sen päälle tullut kyllä ylimääräisiä vakuutusmaksuja vaan vakuutukset alkoi juoksemaan normaalihinnalla kun otti auton takaisin käyttöön.

Ja sen verran faktaa että ostin auton viime keväänä ja laitoin takaisin liikennekäyttöön + katsastuksen tuossa 2vk sitten. Tarkat tiedothan saat soittamalla lähimpään katsastus-asemalle jos haluat ihan eurolleen nuo hinnat tietää.

Jos auto on pyörillä ja jarrut pelaa niin mikä estää hinaamista... Tai sitten jos auto ei oo kaukana niin käy kattomassa edellisenä päivänä ja hakee seuraavalle päivälle puuha-laput jos poliisit kuumottelee, tasan tonnin verothan siitä + sakot napsahtaa jos jää kiinni VÄLIAIKAISESTI-LIIKENTEESTÄ POISTETULLA autolla (vissiin 5 vuotta, jonka jälkeen sanktiot on luokkaa taskurahaa jos jää kiinni).

Meni varmaan ohi aiheen, toivottavasti noista oli jotain hyötyä.

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #10 : 18.10.2011, 23:05:54 »
Mikään ei varmaa estä hinaamasta mutta se ei siitä liikennekelpoiseksi muutu millään muotoa..

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #11 : 18.10.2011, 23:18:16 »
Eli jos rekisteröi auton omiin nimiinsä konttorilla, sillä hetkellä auto tulee liikennekäyttöön. Sen voi ottaa samantien pois käytöstä ja pätee tämä että saa ajaa kyseisen vuorokauden loppuun.

Tai sitten on joo toi 4e netissä liikenteeseenotto. Ymmärtääkseni tieto päivittyy heidän tietokantaan heti, itse siitä saa paperit vasta postissa mutta käytännössä autolla saa ajaa heti. Tästä ei ole omaa kokemusta mutta näin olen sen käsittänyt.
Ei tule. Se pysyy siinä tilassa, kun se on myytäessä, ellei sitä vaihda.

Netissä maksaa tuo muutos nykyään tosiaan sen 4e, mutta sillä ilmoitusosalla ei muutoksen jälkeen tee mitään, jotenka ei toimi että otat liikennekäyttöön sinä päivänä kun ostaja tulee katsomaan, vaan joutuu konttorilla tekemään sen että saat heti uuden ilmoitusosan kouraan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #12 : 18.10.2011, 23:32:28 »
No siis käytännössä pysyy samassa tilassa mutta tietokanta näkee sen niin että uusi omistaja laittanu sinä päivänä pois käytöstä. Joten sillä saa ajaa sen saman päivän loppuun. On kysytty ja käytetty tätä kertaalleen :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #13 : 18.10.2011, 23:38:53 »
Akeviraston täti sanos mulle, että vanhalla otteella saa ajaa, kun on ilmotettu liikenteeseen - uus ote otetaan käyttöön kun se tulee postissa.

Tätä pohdin heidän kanssaan, kun toisinaan auto seisoo parkkipaikalla sen kaksviikkoo kaikessa rauhassa - ja ite olen 2000 km kauempana. Siihen hätään en saa mistään uutta otetta kun olen tulossa autolle. Samalla mietittiin että mitenkäs teet sen takaisin käyttöön oton kun tarttis saada ne näppärät lukemat otteesta minkä viimeksi ovat lähetelleet  - ei sitten niin millään. Että meni sekin persssiilleen sekin hyvä säästösuunnitelma. No karkas taas vähän OT...
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Liikenteestä poistetun auton myynti/osto
« Vastaus #14 : 18.10.2011, 23:39:43 »
No siis käytännössä pysyy samassa tilassa mutta tietokanta näkee sen niin että uusi omistaja laittanu sinä päivänä pois käytöstä. Joten sillä saa ajaa sen saman päivän loppuun. On kysytty ja käytetty tätä kertaalleen :)
Tämän tahtoisin kirjallisena. Ei muuten, mutta kun liikennepoistettua ostaessa ei ole pakko tehdä edes vakuutusta autoon, jollonka se ei ole vakuutettu laisinkaan kun et vakuutusta tee ottaessasi auton nimiisi -> tuskin on kauhean OK ajellakaan sillä.

Akeviraston täti sanos mulle, että vanhalla otteella saa ajaa, kun on ilmotettu liikenteeseen - uus ote otetaan käyttöön kun se tulee postissa.
Joo, saa ajaa, mutta ilmoitusosa ei kelpaa tuon jälkeen kun sillä on tety tuo muutos -> ostaja ei sillä saa enää autoa nimiinsä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi