KL-varaosat  Race.fi

Xc70 luotettavin tekniikka

  • 78 Vastauksia
  • 20861 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Xc70 luotettavin tekniikka
« : 20.03.2021, 19:36:01 »
Tervehdys foorumilaisille,

Harkitessani vähän ajetun xc70 nelikko manuaalin ostoa, mitkä tekniikoista ovat luotettavampia, olisi mukava kuulla jäseniltä kokemusperäistä tietoa?

Alustavasti tosiaan yrittäisin etsiä vähemmän ajettua käsiini, niin kuinka paljon eri tekniikoitten koneilla on ajettu ilman kokeiden isompaa remppaa tai aukaisua?

Mielessäni olen palloillut diesel ja bensan välillä. Mitä mieltä foorumilaiset ovat, minkä verran pitäisi tulla kilsoja vuodessa jotta diesel kannattaisi ennemmin kuin bensa?

Kysymykseni kuuluu myös että kuinka paljon xc70 pystyy vielä tekemään itse omin käsin ja kuinka paljon joutuu viemään autoa ammattilaisille korjattavaksi? Eli vaatiiko paljon töpselissä/tietokoneessa kiinni olemista tai erikoisjärjestelyitä korjauksien osalta?

Missä vuosimalleissa esiintyvä nelivetojärjestelmä on luotettavin /varmatoimisin?

Mitäs mieltä olette, kumpi polttoaine pysyy tulevaisuudessa jatkossa kannattavampana? Syrjemmässä asuvana pitkien taipaleiden ajojen vaatiessa kuitenkin jompaan kumpaann varmaan joutuu kallistumaan vai mitä olette mieltä??

Töiden puolesta ajelen kinttupoluilla ja talvisin vähemmän auratuilla teillä niimpä se nelikko olisi mukava.

Kiitoksia etukäteen!
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #1 : 20.03.2021, 19:44:30 »
Haetaanko tässä I, II vai III kopan XC70? Se vaikuttaa aika paljon.

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #2 : 21.03.2021, 01:15:28 »
En ole kopan osalta päättänyt /lyönyt lukkoon mitään. Mutta miettinyt kuitenkin että 10 000 max hinta nelikolle.

Onko kopissa käytännön toteutuksilta eroja? Mitä suositteliset kokemusten perusteella ?
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #3 : 21.03.2021, 09:24:35 »
Sitähän ei voi tulevaisuudessa ennustaa, että kuinka paljon kaikki dieselin "päästöverot" ym. nousevat, niin itse ostaisin tällä hetkellä tuossa hintaluokassa ehkä bensavehkeen, jos kilsoja nyt ei aivan poskettomasti tule.

Jos etsisin pelkästään mahdollisimman luotettavaa kulkupeliä, niin varmaan lähtisin tähän korimalliin.  https://www.nettiauto.com/volvo/xc70/11996443

Manuaalivaihteistoon en kyllä enää mistään hinnasta lähtisi. Ja muutenkin jos haluaa manuaalisen XC70 Volvon, niin 80% tarjokkaista on automaatteja, joten aika paljon lähtee valinnanvaraa pois.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D4 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #4 : 21.03.2021, 10:48:10 »
Samalle kannalle olen itsekin kallistumassa.

Kilometrit varmaan on jotakin 30tkm - 50tkm/vuosi luokkaa tulevina vuosina.

Kiitos linkistä. Tuota ocean race mallia on tullutkin ihailtua.

Saanko kysyä perusteluja miksi et? Onko kokemusta automaattivaiheiston kestävyydestä kilometreihin nähden? Tai onko tietoa meneekö laatikoita helposti vika tilaan, jonka takia joutuu pajalle viemään?

Onko autom ja manun vaihteistojen vaihdeväleissä paljonkin eroa?
Esim jos vetää jotain tai ajaa syvemmässä lumessa niin kumpi on parempi?
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #5 : 21.03.2021, 13:54:40 »

Saanko kysyä perusteluja miksi et? Onko kokemusta automaattivaiheiston kestävyydestä kilometreihin nähden? Tai onko tietoa meneekö laatikoita helposti vika tilaan, jonka takia joutuu pajalle viemään?


Kyllä suurin syy on siinä, että on jo lähes 20 vuotta ajanut vaan automaatti Volvoilla, niin ei enää huvita hämmentää. Koskaan ei ole mitään vikaa itselläni automaattilootissa ollut. Oman kokemukseni mukaan huollettuna automaattilaatikko kestää yhtä pitkään kuin autokin.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D4 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #6 : 21.03.2021, 15:34:01 »
Okei, kiitos tiedosta. Itse vaan sillä mietin kun useiden eri merkkien autom lootista kuullut että ovat vikaherkkiä ja vikatilanteessa jää herkästi tien päälle ja kunnostaminen vaatii tietokoneessa käytön ns ohjelmoinnin.

Onko nuissa bensiini / diesel koneiden kestävyyksissä eroja? Jos tuota 2.5 L bensakonetta on esim mietitty kestävämmäksi, niin mikä on dieselin kannalta kestävin kone?

Onko muuten kaikki koneet jakohihnalla vai onko jossain ketju?

Onko nuissa nelivetojärjestelmissä mitä eroja, mietin vaan että onko jossain xc70 vielä viskokytkeminen vai onko kaikki haldex.lla?

Mitä kokemusta/mielipiteitä teillä on nuista nelivetojärjestelmien kestävyydestä?

Onko xc70 mallin eri kopista isoimmista tai vakavimmista tyyppivioista tietoa?
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1006
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #7 : 21.03.2021, 16:11:56 »
10k€ hintaluokkaan mahtuu jo viimeisen mallisukupolven edustajia, mutta siitä ei enää ole bensaversioita. Jos noita kilometrejä todellakin tulee luokkaa 30-50tkm/v niin itse ainakin panostaisin jo hiukan enemmän, jos vain saldo riittää eli noita viimeisimmän vuosimallin XC70:ä. Mulla ei ole muita kokemuksia näistä kuin 2008-20 XC70 vm -04 mallisella manuaali 2,5T:llä ja nyt reilu vuosi tuolla vm -16 automaatti D4:lla ja kyllä pakko sanoa, että kehitystä tuossa välissä on tapahtunut. Kyllä manuaalikin oli ihan OK ja varsinkin, jos tarvii vierailla huonoilla auraamattomilla teillä, missä voi jäädä kiinni lumeen tms, manuskalla se edestaas heijaaminen onnistuu hiukan paremmin kuin automaatilla. Veroissa tuon 2,5T ero D4:seen ei loppujen lopuksi ole kovinkaan iso, 2,5T 430€ ja D4 vajaa 700€. Vanhemmalla oli mittarissa reilu 300tkm ja isompia ja kalliita remppoja toki tuli, kulmavaihde, kytkin, VVT-pyörästöt, jarrusatulat/pyörälaakerit, tällä uudemmalla nyt n 165tkm eikä mitään normaalihuoltoa kummempaa ole ollut.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #8 : 22.03.2021, 10:17:43 »
XC70 P3 kajastelee omassakin mielessä ja tekniikka olisi ehdottomasti uudempi 3.0 T6 / 305hp versio ja automaattina kun muita ei siihen olekaan vaihtoehtona. Tällä hetkellä alla P3 V70 3.0 T6 AWD 2009 ja on se vaan niin mukava ajossa. Juuri sopusuhtainen tekniikka tuon kokoiseen malmilaivaan. Ei se mikään raketti ole, mutta liikkuminen on kuitenkin sujuvaa. Eikä tarvitse miettiä jakohihnoja sun muita kun sellaista ei ole, ei edes hihnapyörää kampuran päässä. Ainoa hihna on lyhyt moniura hihna apulaitteille koneen takapäässä. Törmäähän P3 autossa joka puolella osiin joissa lukee FoMoCo ja typeriä Fordin ratkaisuja auto muutenkin täynnä, mm. lämmityslaite moottoreineen on jokseenkin susi keksintö. Raitisilmasuodatinkin on vasta moottorin jälkeen, jolloin jaska pääsee suoraan puh.moottoriin ja se jumittuu ja palaa. 2010 uudemmissa saattaa olla parempi, en tiedä ? Alusta toimii kyllä, mutta kaikkea muuta kun Volvo, kai se jostain Mondeosta on lainattu sekin. XC sama juttu, mutta enempi maavaraa.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #9 : 22.03.2021, 18:25:35 »
Samalle kannalle olen itsekin kallistumassa.

Kilometrit varmaan on jotakin 30tkm - 50tkm/vuosi luokkaa tulevina vuosina.

Kiitos linkistä. Tuota ocean race mallia on tullutkin ihailtua.

Saanko kysyä perusteluja miksi et? Onko kokemusta automaattivaiheiston kestävyydestä kilometreihin nähden? Tai onko tietoa meneekö laatikoita helposti vika tilaan, jonka takia joutuu pajalle viemään?

Onko autom ja manun vaihteistojen vaihdeväleissä paljonkin eroa?
Esim jos vetää jotain tai ajaa syvemmässä lumessa niin kumpi on parempi?

Automaattivaihteisto kestää kyllä, kunhan siihen vaihtaa öljyt säännöllisesti. Ongelma on se, että Volvolla ei ole ollut huolto-ohjelmassa automaattivaihteiston öljynvaihtoja kuin takseille. Jos edelliset omistajat eivät ole vaihtaneet öljyjä kertaakaan, vaihteiston kunto on täysin arpapeliä. Olen omistanut tähän mennessä kolme XC70:ä (2006 2.5T AWD, 2004 D5 AWD, 2012 D5 AWD), kaikki automaatteina eikä yhdenkään kanssa ole ollut minkäänlaisia ongelmia vaihteiston kanssa. Vaihteistoöljyt olen vaihtanut omassa ajossa 80 tkm välein ja ostanut sellaiset autot, joiden huoltokirjoissa on ollut merkinnät öljynvaihdoista aikaisempien omistajien hallussa.

Noilla kilometreillä kannattaa ehdottomasti ostaa diesel, mikä rajaa ekan korimallin pois, koska sitä oli tarjolla ainoastaan 2.5T 193 hv bensakoneella. Budjetti taas rajaa kolmoskoriset käytännössä pois kaikkein ensimmäisiä 2008-2009 vuosimalleja lukuunottamatta, ja niitäkin löytyy max. kymppitonnilla Nettiautosta vain 350+ tkm ajettuina.

Jos mennään siihen kakkoskoppaan, niin siitä on tarjolla pre-faceliftinä (vm. 2004 ja vanhemmat) sekä faceliftinä (vm. 2005-2007). Ekoista vuosimalleista 2000-2002 oli nimellä V70 XC ja tarjolla vain bensakoneella 2.4T (200 hv). Ensimmäisissä vuosimalleissa neliveto oli visko, vuosimallista 2003 eteenpäin Haldex. Vuosimallit 2003-2004 (jolloin nimi muuttui muotoon XC70) olivat tarjolla 2.5T bensakoneella (210 hv) ja ekalla D5-dieselmoottorilla (163 hv). Faceliftissä valot muuttuivat lasisista kirkkaiksi ja muovisiksi, manuaalisäätöisten etupenkkien säätömekanismi ja keskikonsoli uusittiin. Ainoa bensamoottori oli loppuun asti 210 hv 2.5T, sen sijaan diesel uusittiin kahteen viimeiseen vuosimalliin (2006-2007) uudemmaksi 185-hevosvoimaiseksi ja näissä viimeisissä dieseleissä on sama 6-vaihteinen automaattivaihteisto (TF80SC) kuin kolmoskoppaisissa. Bensakoneen kanssa automaatti on vuosimallista riippumatta vanha viisivaihteinen.

Kymppitonnin budjetilla ja noilla vuotuisilla kilometreillä oma suositukseni olisi etsiä vm. 2006-2007 vähän ajettu D5 AWD tuolla 185 hv koneella ja hyvillä varusteilla. Eli varustetasoksi Summum, niin saat kuskille sähkösäätöisen penkin, sadetunnistimen pyyhkijöihin ym. kivaa. Xenon-valot ovat ehdottomasti suositeltava varuste. Ocean Race (tarjolla ainoastaan vuosimalleina 2002 ja 2006) on hieno väri, mutta varustelu on useimmiten Momentum-tasoa, ellei ensimmäinen omistaja ole ruksinut lisävarusteita niin estottomasti, että Summum olisi tullut halvemmaksi. Vuosimallissa 2007 Classic muistaakseni vastaa pitkälti Summumia. Jos tykkäät kuunnella musiikkia ajaessasi, katso sellainen yksilö, jossa on HU-850 ja mieluiten Premium Sound System (etuovien alareunassa kaksi kaiutinta), niin saat Dolby Surround -äänet. Ero hinnat alkaen -stereoihin on suuri. Viikosta 48/2006 eteenpäin valmistetuista autoista löytyy keskikonsolin boxista 3.5 mm AUX-liitin, mutta vastaavan toiminnallisuuden saa asennettua jälkikäteen hankkimalla Yatour YT-M06:n tai vastaavan CD-vaihtajan liitäntään laitettavan boksin.

Kolmoskorisissa on paljon enemmän takajalkatilaa ja huomattavasti modernimpi ilme sisätiloissa, mutta hyvinvarustellut yksilöt ovat selvästi kalliimpia kuin kymppitonni. Bensakoneista sekä 3.2 että T6 ovat kulutukseltaan aivan jäätäviä erityisesti kaupunkiajossa. Dieseleistäkin vasta vuosimallin 2010 ja sitä uudempien 205 hv D5 kuluttaa selvästi vähemmän, ja se näkyy käytettyjen hinnoissa.

Jos ajat syvässä lumessa, jäät todennäköisimmin jumiin sen takia, että lumi pakkautuu auton alle niin, että pysähdyttyäsi et pääse enää liikkeelle lapioimatta lumikinosta pois auton alta, koska auton paino on pyörien sijasta pohjan varassa. Kokemusta on. Tuohon ei vaikuta vaihteisto tai nelivedon tekniikka millään tavalla, ainoastaan maavara, eikä missään XC70:ssä ole ollut korkeussäädettävää ilmajousitusta.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2021, 18:29:34 kirjoittanut NNH »
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #10 : 23.03.2021, 06:17:59 »
Itse taas kiertäisin kaukaa ihan mitä vaan D5-moottorista Volvoa ostaessa juurikin nuo ensimmäiset harmaakoppaiset 185hv moottorit. On kaikki mahdolliset murheen aiheet pyörreläpistä hiukkassuodattimeen ja yleensä vielä aika paljon ajettuna. Kulutuskaan ei ole ainakaan pienempi verrattuna siihen numeroa vanhempaan 163hv mustakoppaiseen.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #11 : 23.03.2021, 11:13:28 »
Kiitos foorumilaisille kattavista vastauksista nämä selvensivät jo omaa näkökulmaa. Täytyy taas kerran hattua nostaa ja kiittää, tällä foorumilla saa aina apuja viisaammilta :)

Onko tuosta viinoituksesta kokemuksia, onko vaikuttanut miten kulutukseen ja onko miten kestäneet käytössä?

Kysyisin vielä että onko tuo visko sitten ollut parempi/luotettavampi?

Tuota autom vaihteiston huoltohistoriaa tuleekin sitten tarkkailla!

8 pätkä tarkoitatko että murheet ainoastaan kyseisessä 185hv mallissa? Mites ylipäätään jos autosta on poistettu hiukkassuodatin ja läpät niin onko kokemuksia miten varmasti ovat toimineet?

Kysyisin vielä foorumilaisilta, että onko teillä millaisia kokemuksia ohjelmoidusta autosta (esim Lisäätehoa.fi)?

Tosiaan vähemmän ajettua olen etsimässä niin saa nähdä joutuuko venyttämään budjettia yli 10k jotta kaupat olisi mahdollisia
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #12 : 23.03.2021, 12:40:56 »
Itse taas kiertäisin kaukaa ihan mitä vaan D5-moottorista Volvoa ostaessa juurikin nuo ensimmäiset harmaakoppaiset 185hv moottorit. On kaikki mahdolliset murheen aiheet pyörreläpistä hiukkassuodattimeen ja yleensä vielä aika paljon ajettuna. Kulutuskaan ei ole ainakaan pienempi verrattuna siihen numeroa vanhempaan 163hv mustakoppaiseen.

Se 163 hv moottori oli ajossa ihan ok, vaikka hieman tehoton noin painavaan autoon onkin, mutta se vanha 5-vaihteinen automaattivaihteisto oli se, josta itse en pitänyt. Jos ajoi tasaista kuuttakymppiä, vaihteisto ei vaihtanut itse viitoselle, vaan aina mentiin nelosella, ellei itse pistänyt manuaaliasentoon ja vaihtanut vaihdetta. 2.5T:n kohdalla tuo ei ollut niinkään häiritsevää, D5:n kanssa oli. Tuo uudempi TF-80SC toimii huomattavasti mukavammin enkä ole itse koskaan kokenut tarvetta vaihtaa vaihteita käsin, ainoastaan sport modea tulee joskus käytettyä. Jos ei koe sitä viisivaihteisen automaatin käytöstä ärsyttävänä tai moottoria turhan tehottomana, silloin tietenkin dieselien osalta vm. 2005 on hyvä vaihtoehto.


Kiitos foorumilaisille kattavista vastauksista nämä selvensivät jo omaa näkökulmaa. Täytyy taas kerran hattua nostaa ja kiittää, tällä foorumilla saa aina apuja viisaammilta :)

Onko tuosta viinoituksesta kokemuksia, onko vaikuttanut miten kulutukseen ja onko miten kestäneet käytössä?

Ei omaa kokemusta. Selvitin aikaisemmin V70 T6 AWD:n etanolimuunnosta, mutta eFlexFuelista sanottiin, että suutinten kapasiteetti ei riitä maksimiteholla. Eli kolmoskoppaista ei varmaankaan kannata edes yrittää, kakkoskoppaisen 2.5T:n kohdalla onnistumisen mahdollisuus voi olla parempi.

Kysyisin vielä että onko tuo visko sitten ollut parempi/luotettavampi?

Haldex on noista se parempi tekniikka. Vuosimalliin 2005 asti se oli gen. 2; 2006 ja siitä eteenpäin gen. 3 "Instant Traction", joka toimii paremmin liikkellelähdön yhteydessä liukkaalla pinnalla.

Kysyisin vielä foorumilaisilta, että onko teillä millaisia kokemuksia ohjelmoidusta autosta (esim Lisäätehoa.fi)?

D5T5.comin optimointi käytössä, voin suositella. Kolmoskoppaisten osalta tehtävissä itse. Jos päädyt kakkoskoppaiseen, kannattaa kysyä foorumin nimimerkiltä Ahtopaine. D5T5.com:ista pystyy hakemaan auton VIN-numerolla, mitä optimointeja kyseiseen autoon on tarjolla. Esim.
  • 2.5T: 154 kW / 320 Nm -> 173 kW / 365 Nm tai 182 kW / 385 Nm, hinta molemmilla 199€
  • eka D5: 120 kW / 340 Nm -> 136 kW / 400 Nm tai 147 kW / 470 Nm, hinta molemmilla 199€ (jälkimmäistä en suosittelisi, jos kyseessä on automaattivaihteinen auto alkuperäisellä viisivaihteisella automaatilla)
  • uudempi D5: 136 kW / 400 Nm -> 150 kW / 420 Nm tai 160 kW / 480 Nm, hinta molemmilla 199€

Tosiaan vähemmän ajettua olen etsimässä niin saa nähdä joutuuko venyttämään budjettia yli 10k jotta kaupat olisi mahdollisia

Kakkoskoppaisia pitäisi löytyä kymppitonninkin budjetilla hyvin. Kannattaa katsoa, milloin jakohihna on vaihdettu, jotta sitä ei joudu itse vaihtamaan heti seuraavassa huollossa.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #13 : 23.03.2021, 14:47:16 »
Sen verran tuli mieleen vielä, että noissa ekoissa D5-moottoreissa (163 hv) on vain 20 tkm huoltoväli, 185 hv ja uudemmat D5:t taas 30 tkm. Bensakone 2.5T taisi olla loppuun asti 20 tkm huoltovälillä? Etanolilla ajettaessa öljynvaihtoja on käsittääkseni suositeltu tehtäväksi 10 tkm välein. Tuo kannattaa ottaa huomioon, kun laskee eri vaihtoehtojen juoksevia kustannuksia.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2873
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #14 : 23.03.2021, 22:17:02 »
Samaa mietin. Kyllä noi harmaakoppasen nostajat varsinkin saa särettyä tolla 30 000km huoltovälillä.

 

Ateho  Elekma