0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Jotain huhuahan oli, että Volvo ja Polestar hylkää Googlen käyttikset sitten kuitenkin ja siirtyy EcarX systeemiin. Mutta toimiiko se sittenkin Googlen kanssa vai onko ihan oma järjestelmänsä?https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/280064/volvo-cars-and-ecarx-plan-to-establish-joint-venture-for-infotainment-developmenthttps://teknikensvarld.se/nyheter/miljo-och-teknik/volvo-overger-google-for-kinesiska-ecarx/
Lynk & Co 01 bongattu tänään Oulussa liikenteessä . Oli yllättäen Ruotsin kilvissä. Taisi olla jotain proto/esisarjan autoja. Joskus aikoinaan V70 mk3 tuli bongattua Ruotsin kilvillä ja kynnyskotelon tekstit viittaisi testiautoon.
Tosiaan Automotive Clusterin käytössä on tommonen:https://www.kaleva.fi/geelyn-uusi-auto-oululaisten-yritysten-kehitysalus/3538343Kiinalaisen autovalmistaja Geelyn kehitysyksikkö CEVT (China Euro Vehicle Technology AB) on toimittanut uuden automallinsa Ouluun. Auto on tarkoitettu Oulu Automotive Clusterissa toimivien yritysten ja tutkimusorganisaatioiden käyttöön. Auto luovutettiin Oulussa klusterille keskiviikkona.– Haluamme nopeuttaa innovaatiotoimintaamme ja uusimman Lynk & Co 01 EU -auton antaminen yhteistyökumppaneidemme käyttöön on yksi esimerkki tästä. Yhteistyö Oulu Automotive Clusterin kanssa on ollut hedelmällistä ja tuottanut meille useita innovaatioita, joilla tuemme konsernimme autobrändien tuotekehitystä kohti kestäviä liikkumisen ratkaisuja, kertoo tiedotteessa Leif Axelsson, CEVT:n innovaatiostrategiajohtaja.
Mitenkähän tuolla ajelu. Auto oli kuitenkin Ruotsin kilvissä. Jos sillä ajelee suomessa kirjoilla oleva, voi tullilta tulla lasku jos tiellä pysäyttävät.Edit: harvinaista että oikeasti tarjotaan auto kehitys käyttöön. Mitä kokemusta eurooppalaisista niin pitää käydä merkkiliikkeessä katsomassa miltä oikeassa tuotteessa näyttää oma tekele.
Göteborg lähetti Ouluun toisen lynkin testialustaksi:https://www.kauppalehti.fi/uutiset/oulun-insinoorit-tiivistavat-yhteistyota-goteborgin-autoklusterin-kanssa-jo-toinen-prototyyppi-saapui-suunnittelun-tueksi/d96da975-7cff-4960-a2bc-a7606f310328