Autoracing  KL-varaosat

Xc70 luotettavin tekniikka

  • 78 Vastauksia
  • 20842 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 739
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #45 : 31.03.2021, 22:17:54 »
Onko tuo laskelma painotettu käyttövoimaverolla ?

Äkkiä tuolla kaavalla laskettuna. Meillä olis neljässä kuukaudessa pelkillä työmatkoilla kuitattu käyttövoimavero versus bensakoneisen kulutus.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #46 : 01.04.2021, 16:39:23 »
Onko joku laskenut, kuinka paljon tulee vuodessa ajaa jotta 5 paikkainen käyttövoimaveroinen diesel esim juuri xc70 d5 keskikulutuksella kannattaa ottaa bensan sijasta? Jos mietitään ihan puhtaasti matka-ajon kilometreillä nyt. Ja jos mietitään tämän hetken hinnoilla, tulevaisuuttahan ei voi ennustaa mihin p.a hinnat ja verot menevät.
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1005
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #47 : 01.04.2021, 17:26:52 »
Eikö noista edellisistä nyt aika helposti saa sen laskettua. Jos vaikka oletetaan tuo 4 €/100 km ero pa-hinnassa+kulutuksessa ja ero veroissa vaikka tuo mulla ollut 270 €/v, niin päästään aika äkkiä lukemaan 6750km. Erot bensa vs diesel saa sitten ite kukakin jyvittää haluamalleen vaihtoehdolle. Itselle tuo nykyinen D4 oli ihan positiivinen kokemus, kun diesel-autoista ei kokemuksia oikeastaan ole sen jälkeen, kun kortti vuonna 1971 tuli silloin vielä tulevan kansanedustajan ja ministerinkin eli Martikaisen Olavin autokoulussa diesel-mersulla suoritettua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #48 : 01.04.2021, 19:08:31 »
Itse ajan tällä hetkellä 15-20tkm vuodessa ja ei tule pieneen mieleenkään bensalla ajaminen. D5 aika mukava ajettava tien päällä ja varsin kohtuulliset kulut suhteessa suorituskykyyn.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 739
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #49 : 01.04.2021, 19:10:04 »
Ja kun etsii vielä 2.4 D4 xc70. On sama pata kuin D5 ja miltei satasen halvempi vero vuodessa.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #50 : 02.04.2021, 13:12:01 »
Juu kyllä se diesel tällä hetkellä kannattavampana on pysynyt. Mietin asiaa pitkällä tähtäimellä , kuinka tilanne on sitten mutta eiköhän se ainakin muutaman vuoden kiiselillä ajella vielä.

Kuinka tuo d4 kone on ollut luotettava/kestävä käytössä, onko kokemuksia d5 verrattuna. Onko ilmennyt tyypillisiä vikoja?
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #51 : 02.04.2021, 22:24:08 »
Eikös ne awd-malleissa ole kaikki vitosdieselit mekaanisesti samoja, vain ohjelmisto erona.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #52 : 04.04.2021, 12:37:55 »
Okei, selvä juttu. Ohjelmistoissa ei ole tainnut olla älyttömästi ongelmia joiden vuoksi olisi joutunut tietokoneessa käyttämään, vai olenko väärässä?

Olen katsellut tuontiautoja vähemmän ajettuja ja miettinyt, että onko porukalla kokemusta minkä verran osaa rekisteröinti Suomessa + verot + muut kustannukset tekemään, että saa Suomen kilpiin ja rekisteriin?
Vähemmän ajettuja diesel manuaaleja on ainakin ollut enemmän ulkomaiden markkinoilla tarjolla, en tiedä johtuneeko kys. maiden verotuksesta vai mistä. Ylipäätään varmaan Suomessa ajetaan autoilla, varsinkin Volle merkkisillä enemmän.

Onko muuten diesel manuaaleissa ja automaateissa samat vaihteiston öljyn vaihtovälit? Monessa huoltokirjassa tuppaa olemaan ilman merkintöjä vaihteistoöljyjen vaihdot..

Onko kokemusta eri maista tuoduista autoista, mistä kannattaisi tuoda jos lähtee autoa hakemaan?
Mietin ihan korin kestävyyden (maissa olevien tiesuolan käytön kannalta) ja kilometrien luotettavuuden kannalta yms. Liekkö vielä Saksan maalla ruuvaileevat lukemia paremman näköiseksi?  :D

Oikein hyvää pääsiäistä foorumilaisille!  ELK
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #53 : 08.04.2021, 07:18:19 »
Eiköhän se sopiva auto vielä löydy 8)
a car you can believe in

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #54 : 08.04.2021, 09:20:56 »
Onko tuo laskelma painotettu käyttövoimaverolla ?

No ei ollut. Otettu huomioon pelkkä polttoaineen hinta ja kulutuslukematkin pistin sellaisiksi, ettei kukaan voi väittää, että olisi ollut kotiinpäin vetoa. Tuosta jokainen voi itse päätellä mitä muita kuluja ottaa huomioon.

Useasti näkee tilanteita / laskelmia, että verrataan mustikoita omenoihin ja silloin lukemat eivät ole vertailukelpoisia. Tärkeintä mun mielestä on valita laskentaan samanlaiset autot / samanlaisilla ominaisuuksilla olevat. muistan kun joskun vuosituhannen alussa mietin auton päivitystä ja taisi silloinkin vaihtoehtoina olla V70. Bensaverrokkina mulla olisi ollut silloinnen T5, koska jos olisin ostanut bensavehkee siinä olisi pitänyt olla sen ajan mittapuun mukaan riitävästi voimaa.

Eli virhe tehdää yleensä siinä kun verrataan eri kokoisia autoja ja toki silloinhan niiden kuluutuksetkin voi poiketa merkittävästi.

Eikä sillä käyttöautossa ole mitää merkitystä, että vaikka "moottorin äänet" olisivat kivat. Harrastevehkeet sitten erikseen, joilla fiilistellään.

Poissa rammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #55 : 08.04.2021, 20:43:51 »
Onnee etsintään.Kyllä siihen kannattaa panostaa sillä tarjonta on todella kirjavaa tuohon hintahaarukkaan. Itekin sain melki vuoden etsiä haluamaani 2.5T XC70 kapinetta mutta löytyi sitten viimein. Semmonen tuli huomattua että kun sopiva tulee tarjolle niin sitten ei kannata enää pahemmin viivytellä, sillä semmosia helmiä on hakemassa koko ajan iso porukka. Ja tosi harvoin on niin että se helmi on halvin, myyjätkin ymmärtää asiat.
Noilla sun kilsoilla ottaisin ehdottomasti dieselin. Jo kymppitonninkin ajoilla diesel on kannattava.
Mulla tulee alle kymppi vuodessa ja pääosin lyhyttä ajoa, siksi bensa. Dieselillä on talvisin webasto oikeastaan välttämätön että sellasessa ajossa tarkenee.
Tarkka huoltokirja ja ne ylimääräiset voimansiirron öljyjen vaihdot tehtynä on hyvä ja harvinainen yhdistelmä, ja jos semmoset löytyy, niin kättele nopeesti jos laite muutoin miellyttää. Sillä jos sinä et niin tee joku sen tekee varmasti.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2021, 20:52:48 kirjoittanut rammer »
omat kartanot:
xc70 -05, rintsikka -44, Tampere
ex Volvot: Amazon-66, Amazon-70, 245-89,965-97/96
*tuurilla ja tunteella*

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #56 : 08.04.2021, 22:01:19 »
Jospa se sieltä sopiva vielä löytyisi, tosiaan nuo manuaalit on kyllä kiven alla..

Kiitos rammer kommentistasi. Tosiaan kyllä olen nyt tähdännyt dieseliin!

Täytyy varmistella tuota huoltohistoriaa, vaan monessa tapauksessa olen törmännyt siihen, että erillistä merkintää esim autom. lootan öljyn vaihdosta ei ole kirjoitettu, niin se tuottaa vähän haasteita.

Nyt saattaa nykyaikana olla kyllä mahdotonta auton tuonti Suomen ulkopuoleltakin niin täytyy kotimaan markkinoita tiukkaan seurata..
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #57 : 09.04.2021, 11:10:08 »
Onko auton pakko olla XC? Eikö normi V70 AWD riitä? Olisi enemmän tarjontaa tai ainakin vaihtoehtoja.

Mulla oli ko yksilö D5 AWD 6v manuaali. On kuulemma tulossa myyntiin ensi kuussa Seinäjoella. Luovuin itse tästä 3 vuotta sitten.


Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #58 : 09.04.2021, 11:14:23 »
Onko auton pakko olla XC? Eikö normi V70 AWD riitä? Olisi enemmän tarjontaa tai ainakin vaihtoehtoja.

Mulla oli ko yksilö D5 AWD 6v manuaali. On kuulemma tulossa myyntiin ensi kuussa Seinäjoella. Luovuin itse tästä 3 vuotta sitten.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mä olen tästä mainitusta yksilöstä jo vähän kauppaa privassa aloittajan kanssa käynytkin, mutta ilmeisesti maavaraa tarvisi vaan enemmän. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kartano740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc70 luotettavin tekniikka
« Vastaus #59 : 09.04.2021, 14:15:18 »
Juu tosiaan korkeammalla maavaralla oleva auto hakusessa töiden yms puolesta.

Kiitokset Taavi.H ja JuHaU ehdotuksesta !
XC70 Momentum D5 -04
745 GLE B200F -90 ~Finnairin entinen huoltoauto

 

KL-varaosat  Race.fi