Proturbo  Autodiagnoosi

Audi A8 2018 the most high-tech car ever?

  • 21 Vastauksia
  • 6343 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« : 11.10.2017, 23:14:00 »
Uusi Audi  A8  2018 the most high-tech car ever? 
On siinä himmeliä jos jonkilaista
https://youtu.be/cNGtgYMeuS4
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #1 : 12.10.2017, 00:29:14 »
Huoltoteknikkona katson tuota videota kauhulla.. Niin paljon mikä voi mennä hajalle ja on ..ttumainen vaihtaa.  ;D
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #2 : 12.10.2017, 12:16:23 »
Eiköhän noista osa ole jo pikkuautoissa muutaman vuoden kuluttua.

Uusimman Q7:n mukana pari vuotta sitten tuli kaistavahtia, ruuhka-avustinta yms. high tech:ä. Nyt samankaltaiset varusteet saatavilla jo perheauto koko luokkaan Golfiin ja jopa uudessa Polossa ne on saatavilla.

Eipä noissa mitään pelättävää ole, kun käy koulutuksissa. Tosin "pärnäsen korjaamolla-molla-molla" ja tee-se-itse-miehet ei noille paljoa pysty enää tekemään mitään autotalleissaan.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #3 : 12.10.2017, 14:10:50 »


Eipä noissa mitään pelättävää ole, kun käy koulutuksissa. Tosin "pärnäsen korjaamolla-molla-molla" ja tee-se-itse-miehet ei noille paljoa pysty enää tekemään mitään autotalleissaan.

Mä muistan ajan kun pelättiin ruiskujen tullessa samaa ettei enää pysty mitään tekemään itse ja pikkukorjaamoilla ja miten on käynyt, nyt tinaillaan kotona ohjainyksiköt ja tehdään muutoksia olemassaoleviin järjestelmiin parkkipaikoilla...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #4 : 12.10.2017, 16:04:53 »
5 koneisesta 850:stä sanottiin, että tähän ei enää vaihdeta edes öljyjä kotona...  ;D Työkalupussissa oli valkoiset hanskat.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2534
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #5 : 12.10.2017, 16:06:26 »
5 koneisesta 850:stä sanottiin, että tähän ei enää vaihdeta edes öljyjä kotona...  ;D Työkalupussissa oli valkoiset hanskat.
Valakooset hanskat ne oli V70 työkalusäkissäki viel, meinaa vaa pysyy valakoosena ees työkalupussis  :2funny:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #6 : 12.10.2017, 17:42:08 »
Huoltoteknikkona katson tuota videota kauhulla.. Niin paljon mikä voi mennä hajalle ja on ..ttumainen vaihtaa.  ;D
Ja ihan varmasti hajoaakin kun eivät toimi kunnolla edes noissa 100-300Teur maansiirto/metsäkoneissakaan kunnolla. Yhdessä pyöräkuormaajassakin piti kopauttaa kojelautaan kuulema kivellä, kun ei joku purkki pelannut tai oli muuta häikkää sähköissä. Vanhassa ajokoneessa taas piti potkaista suojamuovia kun nosturi temppuili, toisessa koneessa portaiden anturin johdot meni oikosulkuun> kone luuli niiden olevan alhaalla ja keksi alkaa pysähtelemään kesken ajon. Uusissa traktoreissakin ollut jonkun verran vaihdelaatikoissa anturivikoja ja ovat lakanneet liikkumasta sen takia. Jossain dynashift massikassa taisi olla tyyppivikana, joku melko kallis anturivika laatikossa.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2017, 17:50:15 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #7 : 12.10.2017, 19:50:25 »
Ja ihan varmasti hajoaakin kun eivät toimi kunnolla edes noissa 100-300Teur maansiirto/metsäkoneissakaan kunnolla. Yhdessä pyöräkuormaajassakin piti kopauttaa kojelautaan kuulema kivellä, kun ei joku purkki pelannut tai oli muuta häikkää sähköissä. Vanhassa ajokoneessa taas piti potkaista suojamuovia kun nosturi temppuili, toisessa koneessa portaiden anturin johdot meni oikosulkuun> kone luuli niiden olevan alhaalla ja keksi alkaa pysähtelemään kesken ajon. Uusissa traktoreissakin ollut jonkun verran vaihdelaatikoissa anturivikoja ja ovat lakanneet liikkumasta sen takia. Jossain dynashift massikassa taisi olla tyyppivikana, joku melko kallis anturivika laatikossa.

Maansiirto/metsäkoneet eivät käy esimerkistä. Pienet tuotekehitysbudgetit, pienet tuotantomäärät jne. Sertifikaatit löytyy mutta paljon mennään ihan perstuntumalla ”kun se on aina näin ollut”. Näin kuului kun lujuuslaskelmia ei lopulta löytynyt eräälle työkoneen komponentille lainkaan.. Kuluttajatuotteiden laatuun ja testaukseen panostetaan aivan erilailla. Siellä vastuut ja velvoitteetkin ovat ihan eri kaliiberia. Perstuntumaan ei todellakaan ole varaa ja harha-askelista rokotetaan ankarasti (ref VW päästöskandaali)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #8 : 12.10.2017, 20:48:31 »
Pienet tuotekehitysbudgetit, pienet tuotantomäärät jne.

No ei todellakaan ole  :2funny: Yksinomaan JCB:llä oli vuonna 2013 liikevaihto 2.7mrd.€, josta se takoi voittoa reilut 315milj.€ Ja montako muuta merkkiä onkaan JCB:n lisäksi, joka on raskaalla puolella?  ::)

Raskaalle puolelle nuo vehkeet nimenomaan tehdään kestämään, koska kone on sen verran kallis niin sen on myös toimittava kunnolla, eikä maata jossakin pajalla -toisin kuin pari vuotta palveleva tusina-auto.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #9 : 12.10.2017, 21:33:27 »
Eipä taida Ponssella, Komatsulla tai John Deerellä olla ihan pienet kehitysbudjetit noiden metsäkoneiden kehittämisessä, tai Komatsun, Volvon, Caterpillarin maansiirtokoneissa. Kannattaisi vähän perehtyä tuollaisten hakkuukoneidenkin sähköisiin järjestelmiin (voimansiirto, nosturin ohjaus, hydrauliikka, mittalaitteet, kouranohjaus jne..), niin ovat varmasti CAN-väylineen vähän eri luokkaa kehityksessä kuin autoissa käytetyt. Siltikin noissa ohjauspurkit, tietokoneet ja anturit hajoilee/sekoilee vähän väliä.
Raskaalle puolelle nuo vehkeet nimenomaan tehdään kestämään, koska kone on sen verran kallis niin sen on myös toimittava kunnolla, eikä maata jossakin pajalla -toisin kuin pari vuotta palveleva tusina-auto.
Kallis laskuhan siitä yrittäjälle tulee mikäli se kallis kone/kuorma-auto seisoo rikkinäisenä monta päivää.

En ymmärrä miksi ne sähköt jossain audissa/skodassa toimisivat yhtään sen paremmin/luotettavammin. Mitä enemmän noita sähköisiä hienouksia tungetaan autoihinkin, niin sen todennäköisempää on ongelmat niidenkin kanssa. Onhan ne varmasti hienoja siihen saakka kun toimivat. Kyllähän ne hienot sähköiset lämmityslaitteen puhalluksetkin on alkaneet vanhemmissa autoissa temppuilemaan, esim. puhalluksen suuntauksen sähköinen läppä ei ohjaa lämmintä ilmaa suuttimille, lämmönsäätimen nupit herkeävät toimimasta. Keskuslukitus lyö itseksekseen ovet lukkoon.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2017, 22:36:21 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #10 : 12.10.2017, 22:41:04 »
Eipä taida Ponssella, Komatsulla tai John Deerellä olla ihan pienet kehitysbudjetit noiden metsäkoneiden kehittämisessä, tai Komatsun, Volvon, Caterpillarin maansiirtokoneissa. Kannattaisi vähän perehtyä tuollaisten hakkuukoneidenkin sähköisiin järjestelmiin (voimansiirto, nosturin ohjaus, hydrauliikka, mittalaitteet, kouranohjaus jne..), niin ovat varmasti CAN-väylineen vähän eri luokkaa kehityksessä kuin autoissa käytetyt. Siltikin noissa ohjauspurkit, tietokoneet ja anturit hajoilee/sekoilee vähän väliä.Kallis laskuhan siitä yrittäjälle tulee mikäli se kallis kone/kuorma-auto seisoo rikkinäisenä monta päivää.

En ymmärrä miksi ne sähköt jossain audissa/skodassa toimisivat yhtään sen paremmin/luotettavammin. Mitä enemmän noita sähköisiä hienouksia tungetaan autoihinkin, niin sen todennäköisempää on ongelmat niidenkin kanssa. Onhan ne varmasti hienoja siihen saakka kun toimivat.

Nii... Ei ole yksikään purkki hajonnut viimeiseen viiteen vuoteen kun pääsi eroon vanhoista romuista. Se on metka luku kun laskee koneessa senkin keskimääräisen kymmenentuhatta tuntia keskinopeudella 60km/h, pistää mittakaavaan nuo ongelmat ja niiden yleisyyden...

Ja yleisin vika uusissa on tähän mennessä digipuolella ollut paska koodaus, ei laitteiston vauriot. Volvo ei tosiaan saa sen osalta puhtaita papereita...

Terveisin metsä/maanrakennuskonekuski/asentaja...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #11 : 12.10.2017, 22:46:17 »
Kai ne sitten noihin uudempiin on kehitystä saaneet tehtyä. Omat kokemukset noista alle 2005 tehdyistä koneista ja niissä oli sähköhäiriöitä jonkin verran. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #12 : 12.10.2017, 22:56:31 »
Kai ne sitten noihin uudempiin on kehitystä saaneet tehtyä. Omat kokemukset noista alle 2005 tehdyistä koneista ja niissä oli sähköhäiriöitä jonkin verran. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.

Noissahan on jo väkisinkin tunteja reippaasti, ja kyllä, kehitystä on ollut huimasti. Nyt "työkaluina" ovat olleet -15 Scorpion King tai -16 Scorpion. Oikeastaan yhtään sähkövikaa ei ole ollut ellei Kingin akkujen kypsymistä lasketa.

Tunteina laskettuna autoihin tulee kyllä oikeastaan aika vähän käyttöä...
« Viimeksi muokattu: 12.10.2017, 22:58:28 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #13 : 13.10.2017, 00:38:28 »
Mitäs aidosti uutta tuossa oli - niiaus törmäyksen uhatessa. Oliko muuta?

Ei tullut omistamisen halua, mutta hieno toi on kuitenkin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
« Vastaus #14 : 13.10.2017, 07:44:39 »
Mitäs aidosti uutta tuossa oli - niiaus törmäyksen uhatessa. Oliko muuta?

Ei tullut omistamisen halua, mutta hieno toi on kuitenkin.
Ei se niiaa törmäyksessä vaan nostaa maavaraa. Samoin uutta oli se kamera joka kuvaa tietä ja säätää alustaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Autoracing  KL-varaosat