Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 STW "Jape"

  • 304 Vastauksia
  • 99093 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: Volvo 240 STW "Jape" Lämppärin hana
« Vastaus #45 : 08.12.2014, 18:23:28 »
Täällä sama kun vaihdoin tuon muovisen "tarvike"-mallin alkuperäisen tilalle, se lämmönsäätimen vipu jää puoleenväliin kun tuossa uudessa hanassa on liikevara niin lyhyt.. Ootanki sitä päivää ku joku haluaa kuumaa ja vääntää sen väkisin ihan sinne kuumalle vaikka se on oikeesti täysin auki vaikka vipstaaki puolessavälissä. Muutenki sellanen on-off hana tuo uusi eli ei oo sellasta haaleeta ilmaa mahollista saada ollenkaan vaan aina tulikuumaa tai kylmää. Motonetissä kaikenlisäksi vääränmalliset letkut siellä paketissa niin oli vaikea laittaa paikolleenki.  :nohnoh
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 STW "Jape" valaistus suunitelmia
« Vastaus #46 : 08.12.2014, 20:14:25 »
Suunitelmissa ois ledejä nakata tuonne mittaristoon ja keskikonsoliin
ongelman nimi ois selllainen, mitenkäs tehokkaat tuonne uskaltaa ettei mene liijan kirkkaaksi taikka liijan himmeeksi?
28 lumeeniset 1210 smd ois mittaristoon tarkoitus tyrkätä sinisenä. keskikonsoliin ja lisämittareihin 7 lumeniset 1210 smd
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape"
« Vastaus #47 : 12.12.2014, 22:50:13 »


Tyhjäkäyntimoottori simmahti ja sopivasti pihaan. Moottori oli tuossa whiteen tarkoitetusta paketista, ei muuta kuin japen oma moottori paikoilleen ja tyhjäkäynti löytyi  :)

Eikö kellään oo kokemusta 240 mittaristoon ledeistä?
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240 STW "Jape"
« Vastaus #48 : 12.12.2014, 23:01:35 »

Eikö kellään oo kokemusta 240 mittaristoon ledeistä?
P*rseestä omilla kannoilla. Polttimon johtimet on "hitsattu" kantaan kiinni. Suht helppo saada kyllä irti, mutta luotettava ledin asennus on haastavaa. Viimeks onnistuin ihan työntämällä ledin johtimet sinne väliin siten että ottivat kontaktia. T10-kantaisesta muokkasin taustavaloihin, merkkivaloille tais olla T5 sopiva lähtökohta
No kun halvalla sai.

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 STW "Jape"
« Vastaus #49 : 12.12.2014, 23:20:32 »
P*rseestä omilla kannoilla. Polttimon johtimet on "hitsattu" kantaan kiinni. Suht helppo saada kyllä irti, mutta luotettava ledin asennus on haastavaa. Viimeks onnistuin ihan työntämällä ledin johtimet sinne väliin siten että ottivat kontaktia. T10-kantaisesta muokkasin taustavaloihin, merkkivaloille tais olla T5 sopiva lähtökohta

Ajattelin laittaa taustavaloihin vain ledit T10 siinä 2x on. Merkkivalot saapi hehkuna toimi, kuiteskaa pala jatkuvalla syötöllä

Oisko kuvatuksia nakata tai linkkiä ?
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240 STW "Jape"
« Vastaus #50 : 12.12.2014, 23:36:28 »
Ei oo kyllä kuvia tähän hätään, tallissa on kyllä yks irtonainen mittaristo mistä sais kannoista kuvia otettua. Hyvinkin simppeli homma jos vaan jaksaa näprätä.
No kun halvalla sai.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 240 STW "Jape"
« Vastaus #51 : 13.12.2014, 02:45:42 »
Osassa on polttimo kiinteä kannan kanssa ja osassa ei.
ainakin 740 mittariston taakse kävi yleismallin T10 kanta josta lähti johdot jotka tinasin kiinni mittaristoon..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 STW "Jape"
« Vastaus #52 : 13.12.2014, 12:55:37 »
Osassa on polttimo kiinteä kannan kanssa ja osassa ei.
ainakin 740 mittariston taakse kävi yleismallin T10 kanta josta lähti johdot jotka tinasin kiinni mittaristoon..

Yhen kerran aikaisemmin olen vaihtannut yhteen 240 mittarin taustavalon polttimot, kiinteitä siinä ei silloin ollut. Näkee sitten mitkä sieltä vastaan tulee, saa ne polttimot ensin kotia
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 STW "Jape"
« Vastaus #53 : 13.12.2014, 13:18:38 »
Onko eroa vdo vs yazaki? Kuvittelisin että yazakissa olisi aina kiinteät ja vdo:ssa vaihdettavat ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 240 STW "Jape"
« Vastaus #54 : 13.12.2014, 14:44:42 »
Ei oo kyllä kuvia tähän hätään, tallissa on kyllä yks irtonainen mittaristo mistä sais kannoista kuvia otettua. Hyvinkin simppeli homma jos vaan jaksaa näprätä.
Käväsin tallilla pikasesti ja räpsin muutaman huonon kuvan. Irtokanta on kuvissa vaan tarkennuksen takia :D



Tollanen halpis T10, mitä sai 10kpl alta kahden euron.



Langat kun oikas niin kanta lähtee irti



Huono kuva siitä miten noi orkkispolttimot on kiinni, pienellä talttapäällä nitkuttamalla lähtee irti.



Noin



Ledi työnnettynä kantaan.



Taittelin ja työntelin noi ledin johtimet tuonne väliin, ja se on tiukasti kiinni. Hieman pystyy pyörittämään, mutta vetämällä ei liiku mihinkään.
No kun halvalla sai.

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Maalausta
« Vastaus #55 : 14.12.2014, 02:09:37 »

Iskaria rupesin päivästä kattomaan. Vaisusti nosti kuskinpuolelta ja ilmatkin karkasi pikkuhiljaa aika aijoin pois. Perä ilmaan, rengas pois ja iskari irti. Paineistin iskarin (t), vuodonilmaisinta tarjottelin pientä kuplaa letkunjuuresta, irti letkusta pöydälle hipistelemään. O-renkaat oli aika litatut versiot ne uusasin siinä ja paineilmalla herättelin iskarit liikkumaan paremmin ja takas paikoilleen. Nyt nousee perä komiasti, pitää seurata hävittääkö millä janalla ilmat, voishan tuon tehdä toisellekkin puolelle.



Tehostajan hihnan kitinää oon muutaman päivän jo kuunellu, siihen tuli loppu nyt
Harmi ku ei ollu hyllyssä laturin hihnoja Volvon omina  :(


Kattelin Japea, tupakkamuovithan vois ottaa työnalle ja siinä huomaamatta laajeni myös peilien ja ovien kehysten maaluuseen. Ensin sai rueta pesee rasvanpoistolla maalattavat kohteet, hionta, pesu, suojaus, pesu, pohjamaali ja maali

ärsyttävä siellä täällä kromi pilkistää mustan seista








Suojausta oloiteltu




Makiat on  8)




Lintulaudankin innostuin lopuksi maalaa  :D



940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Keskuslukko
« Vastaus #56 : 14.12.2014, 19:35:06 »

Nappasin vänkärinpuolen takaiskarin herkistelyyn, samalla vaihtuivat uudet o-renkaat.
Vanne oli fiksusti 2kpl peltivanne muttereilla laitettu, irtihän ne oli. sai alumutterit noitten kahden tilalle. Ostaa uudet ympäriistä keväämmällä. Tuntuu nyt aika hyvin pitävän 3 tuntia siinä sestosin tallilla, aavistuksen vajahti vain.



Keskuslukon otin käsittelyyn, löysin onneksi yhden vajaan sarjan kaveriksi.  Oli karvaperseitä, teippiä kilometri + paljasta liitosta ja puhumattakaan poikki useesta kohti. Moottorit tekstailin jotta toimivat. kuitusukka vaan loppu kesken homma tyssäsi siihen. Sukitan kaikki uudestaan, tinaamalla korjaan nuo poikkimenneet kutistesukka niihin kohti päälle lisäksi vielä.






940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 STW "Jape" Lippaa ja Rasvaa
« Vastaus #57 : 21.12.2014, 22:51:52 »

Kävin vkl aikaan hakemassa vanhanmallin 850 puskurin, uuden näköinen lippahan siitä oli tarkoitus tehdä. Näin garagessa 240 keulalla sellasen, mielestäni asiallisen näköinen oli. Kiitos lipasta cruiserille  :hello:
Yllätti miten leveydeltään oli passeli, vähä vaan muovia muotoili lämpöpuhaltimella ja puukolla. Alkuperäiset reijätkin oli kohillaan  :D varmaan Volvon insinööri suunitellu, kyllä se joku 240 siitä laittaa koristetta  :)







Mittees porukka mieltä tuosta lipasta?


Pohjat tehdä lipareeseen ja maalata korinväriin. Samalla kattoa maskin kehyhsen ja valojen listat maalaan myös korinväriin, kuten classikissa on. Peilinkuoret.

Kuskin etupyöränlaakeri rupes välillä äänitelee, mökille ajaessa. Ilokseni huomasin suojakupin poistin vanteesta, jälleen 2kpl peltivanteen muttereita  >:(
Satula pois, levy pois ja napa auki. Rasva oli kuin velliä. Pesu laakereilla, sekä pinnoille ja kasaan skf:än vaseliinin kanssa. Korvasin ne peltimutterit alumuttereilla







Vänkärinpuolelle pääsin ja kupinpoistin. Täältähän puuttu 2kpl muttereita...  :buck2: yhestä puuttuvasta oli kierteet tukossa, sen lopuksi selvittelin ja tähänkin löyty varamutterit. En vain muistannu uutta täyttä sarjaa ostaa Biltemasta, häätyy seuraavalla kerralla.







Kuskinpuolella ei ollut laakereissa yhtään välystä ennen purkua ja vänkärillä oli hyvin olematon. Nyt ei oo kummassakaan välystä, testiajolla oli oikein hiljainen paketti  :)
Keskuslukon korjaukseen sain ostettua lisää suojaa, joten sukittaminen ja entraaminen jatkuu jossain kohti.
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 240 STW "Jape" Lippaa ja Rasvaa
« Vastaus #58 : 22.12.2014, 06:17:28 »
Ihmeen hyvin käy tuo lippa lankun keulaan  :)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 240 STW "Jape" Lippaa ja Rasvaa
« Vastaus #59 : 22.12.2014, 09:38:32 »
joo sopii hyvin,onko siis 850sen puskuriin toi lippa kanssa pultattu kiinni vai onko samaa pakettia ja leikataan irti?kuvista ei oikeen saa selvää miten noi sivut sitten sinne menee,joutuuko pätkäsemään vai meneekö semmosenaan?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Proturbo  Autodiagnoosi