Minulla tulee Volvossa kohta 360000 täyteen (ja jakohihnan vaihto). Vaihdoin etujarrulevyt ensimmäistä kertaa auton historiassa viime kesällä. Paloja sen sijaan on mennyt useita ja nytkin tietysti palat samalla. Jarrusatulan kiinnikkeet olivat niin tiukassa, että jouduin irroitamaan koko napa-asetelmat, jotta sain ne ruuvipenkkiin ja sitten väännettyä pitkällä avaimella kiinnikkeiden pultit auki. Samalla tuli uusittua jarrumännän kumiosat ja mm. alapallot tietty. Puhdistin sekä jarrumännän, että sylinterin pinnat huolellisesti.
Liukutapit olen aina pitänyt hyvässä kunnossa sen jälkeen kun yhdet ruostuivat pilalle. Nyt pidän tapeissa sisällä kumiosille tarkoitettua erikoisrasvaa. Ei pääse vesi eikä kura sisään millään. Myös satulan kiinnikkeen liukupinnat on syytä aina siloin tällöin vaikka pienellä viilalla puhdistaa ruosteesta ja laittaa kuparitahnaa tilalle.
Rempan jälkeen ei laahaa etujarrut yhtään. On vaikea löytää niin tasaista pintaa, ettei auto lähtisi valumaan eteen tai taaksepäin. Ennen remppaa laahasi hieman. Yleisesti nämä Volvon jarrut toimivat hyvin tai jopa keskimääräistä paremmin. Vaikeaa taitaa olla löytää autoa, jonka jarrut ei välillä jumittaisi. Erityisen tärkeää on, että jarrumännän suojakumi on ehjä. Pidän myös sen alla tuota kumirasvaa, joten ei mene suola ainakaan sinne sisälle pilaamaan pintoja.