Carcom Oy  Ateho

440 1.7 automatic ongelmia

  • 29 Vastauksia
  • 6503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #15 : 15.04.2012, 02:21:53 »
Tästä edes pitkä aika ole kuin vaihdoin tuohon 2.0 isolohkoon öljyt, eikä ihan 6 litraa kyllä mennyt ::)

tuo 945 R6 dieseliinkin menee öljyä noin 7 litraa...siinäkin kuitenkin on öljynjäähdyttimet keulassa...

Niinku huomasit, muokkasin - mut kyllä mä kerron tuloksen ku oon vaihtanu.  :)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #16 : 15.04.2012, 03:53:10 »
Niinku huomasit, muokkasin - mut kyllä mä kerron tuloksen ku oon vaihtanu.  :)
silloin siellä on kait tarpeeksi kunhan on min ja max viivan välissä ;)

5 litran pönttö sinne ainakin meni kokonaan että saattaa sinne se 6 litraa mennäkin...en kyllä laskenut että montako litraa sinne tarkalleen tuli kaadettua :D

mutta kerro toki ihmeessä että paljonko sinne menee :P

muutenkin nuo rellunkoneet ovat aika samanlaisia niin ei kait niissä hirveitä eroja ole öljymäärissä...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13511
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #17 : 15.04.2012, 08:39:26 »
Lukeeko kukaan sitä auton omaa ohjekirjaa minkä verran sinne pitää laittaa  :o siellähän se seisoo taka sivuilla ilman suodatinta ja suodattimella ne täyttömäärät.

onneks öljyllä ei ole taipumusta lämpölaajenemiseen niin se 6,5 litraa kylmässä koneessa ei sitten kuumanan pyri yhtään minnekkään muualle...

Mutta oikeesti eihän sitä konetta saa tyhjäks jos pohjapropusta vaan laskee öljyt, aina sinne jotain jää. kyllä ton 6 litraa saa varmana meneen kun on kone avattu ja kaikki letkut tyhjiä ja enemmänkin.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Burzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • entinen Volvo Luutnantti
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #18 : 16.04.2012, 20:29:20 »
Lukeeko kukaan sitä auton omaa ohjekirjaa minkä verran sinne pitää laittaa  :o siellähän se seisoo taka sivuilla ilman suodatinta ja suodattimella ne täyttömäärät.

onneks öljyllä ei ole taipumusta lämpölaajenemiseen niin se 6,5 litraa kylmässä koneessa ei sitten kuumanan pyri yhtään minnekkään muualle...

Mutta oikeesti eihän sitä konetta saa tyhjäks jos pohjapropusta vaan laskee öljyt, aina sinne jotain jää. kyllä ton 6 litraa saa varmana meneen kun on kone avattu ja kaikki letkut tyhjiä ja enemmänkin.

tänään löyty auton ohjekirja + muut paperit autotallista!

tota tota tota, tyhmä kysymys, minkä kokoisella neliskanttisella hylsynpäädyllä (tai minkä niminen se nyt oli) se öljy proppu lähtee? oli 1/2 ja 1/4 ainoat mitä himasta löytyi?

kaikki muut sain vaihdettua ja auto toimii mukavemmin nyt!
« Viimeksi muokattu: 16.04.2012, 20:32:50 kirjoittanut Burzi »
Mercury Grand Marquis LS 4.6 2000 51000km
Chevrolet Caprice Classic 305 1991 350000km
Mercedes-Benz E-250D 4-Matc 2012 140000km

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13511
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #19 : 16.04.2012, 20:40:44 »
sama kuin ovenkahvan sisä kara, tai ikkunan avaus kahvan kara... tarkempaa en pysty sanomaan mutta ne on saman kokoset... kerran avannu ovenkahvalla kun ei muuta ollu....
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #20 : 16.04.2012, 21:33:03 »
sama kuin ovenkahvan sisä kara, tai ikkunan avaus kahvan kara... tarkempaa en pysty sanomaan mutta ne on saman kokoset... kerran avannu ovenkahvalla kun ei muuta ollu....
motonetistä saa ihan roppuavainsarjan, jossa on näihinkin sopiva neliskanttihylsy...

kokeiltu kans ovenkahvaa ja se ainoastaan vääntyi :D

s73

  • Vieras
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #21 : 16.04.2012, 22:43:39 »
jos tulpan neliö on 10mm. Halkaisialtaan pitäisi siihen käydä 3/8 vääntiön pää ihan suoraan.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #22 : 16.04.2012, 22:47:44 »
jos tulpan neliö on 10mm. Halkaisialtaan pitäisi siihen käydä 3/8 vääntiön pää ihan suoraan.
ei käy 3/8 vääntiö öljyroppuun mutta se käy vaihdelaatikon täyttöroppuun muistaakseni...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13511
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #23 : 17.04.2012, 08:48:41 »
Joo proppu hylsyt on mullakin mutta hätäapua tarjosin... en kuollaksenikaan muista mikä se koko on... oman sarjan toisiksi pienin käy tulppaan.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #24 : 17.04.2012, 12:22:47 »
Mulla ei ole koskaa ollut tuota virallista työkalua tuohon hommaan.

Olen aina käyttänyt putki- tai pillupihtejä.
Ja sillä saannu propun auki sen eka puoli kierros kun se on kireellä.

Tai jotkut hitsauspidit...

jotain van missä on "hampat" jolla saa tiukkaan otteen ja mahtuu edes vähän liikkumaan.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #25 : 17.04.2012, 17:18:11 »
itse en kyllä saanut minkäänlaista otetta siitä ropun 1-2mm kannasta putkipihdeillä....

muistaakseni tuossa turbossa se kanta on aavistuksen paksumpi ja samoin irrallaan olevassa B18K moottorissa...tuo 1-2mm kanta on tuossa B20F koneisessa 460:pissä..
« Viimeksi muokattu: 17.04.2012, 17:26:55 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #26 : 17.04.2012, 20:13:41 »
itse en kyllä saanut minkäänlaista otetta siitä ropun 1-2mm kannasta putkipihdeillä....

muistaakseni tuossa turbossa se kanta on aavistuksen paksumpi ja samoin irrallaan olevassa B18K moottorissa...tuo 1-2mm kanta on tuossa B20F koneisessa 460:pissä..


tuon tempun olen 2.0l ja turbokoneessa harrastanut.

temppu on että "hampaat" on tarpeeksi teräviä ja isoja..


Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #27 : 17.04.2012, 20:58:21 »
saattaahan se auetakin tarpeeksi hyvillä pihdeillä mutta itellä on kyllä tuo roppuavainsarja niin ei tarvi niillä putkipihdeillä leikkiä....

Poissa Burzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • entinen Volvo Luutnantti
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #28 : 23.04.2012, 13:47:54 »
nonniin, sain sitten lauantaina pikkukankkusessa vaihdettua öljyt + suodatin, tulpat, tulpanjohdot, pyörijän + putsasin paskaa virranjakaajankannesta ja laitoin uuden ilmasuodattimen. nyt pelittää taas ja ei nyi tai mitään muuta ihmeellistä mitä se teki ennen + käy tasaisesti!
Autossa on uudesta asti ollut aaltoileva tyhjäkäynti, oli monta kertaa siitä huollossa ja oli kuulema "tyyppivika" ja nyt se toimii! pätevää porukkaa biilialla töissä  *tumppuun->


seuraavana listassa olis sitten niitä ihania mätähommia  S* 
 
takaovissa olis vähän pikkumätää + taka pyöränkaaret. ja kontin reunassa on myös muutama ruostetäplä!

ja jos jaksaisin myös laittaa capricesta muutaman ruostereiän umpeen
« Viimeksi muokattu: 23.04.2012, 14:46:35 kirjoittanut Burzi »
Mercury Grand Marquis LS 4.6 2000 51000km
Chevrolet Caprice Classic 305 1991 350000km
Mercedes-Benz E-250D 4-Matc 2012 140000km

Poissa Burzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • entinen Volvo Luutnantti
Vs: 440 1.7 automatic ongelmia
« Vastaus #29 : 02.07.2012, 11:44:20 »
nyt on ruosteet korjattu ja auto on katsastetttu, ja uutta maalia laitettu vähäsen,ainut minus on että kuskinovesta näkee aika selvästi että väriseos mei vituix  :P
Mercury Grand Marquis LS 4.6 2000 51000km
Chevrolet Caprice Classic 305 1991 350000km
Mercedes-Benz E-250D 4-Matc 2012 140000km

 

Futurez  Kulkukoira