Tuli mieleen itseäni huojentava seikka:
Veden on ollut pakko tulla listojen alta, koska autolla ei ajettu metriäkään märällä sen jälkeen kun olin ottanut paksin pohjalevyn pois. Vettä näkyi pohjalla vasta sitten kun olin pessyt autoa huolellisesti. Sitä ennen samassa kohdassa oli nähtävissä vain kuivaa hiekkaa ja eloperäistä tavaraa. Ihmettelin jo silloin että mites tänne pohjalevynalle on päässy tämmöstä, mutta vasta vesi sai tajuamaan, mistä kana kusee.
VOI toki olla, että vesi tulee bensatankinkorkin paneelin saumasta, mutta kuivalta näytti ainakin paksin puolelta kiikaroidessa ja käsikopelolla.
Kolmas pieni mahis on paksin rännin kulma, sama kohta jossa lista irvistää. Vesihän seisoo siinä rännissä kauankin jos auto on perä keulaa ylempänä. Niin oli nytkin. Ruostetta näkyy vähän molemmissa rännin kulmissa, mutta ei näy mitään hiekanmentäviä reikiä tai muuta yhtä huolestuttavaa.
Neljäs mahis on, että siinä pestessä vesi tulvi useaan kertaan rännin yli siitä kulmasta jolloin voisi olettaa, notta paksin korkea tiiviste on päästänyt pienellä falskilla osan tulvavedestä ylitseen paksin puolelle, jossa se on sivuseinämää pitkin valunut pohjalle, kiertäen näin pohjamaton reunan...
Täytyy muuten sanoa että vararenkaan syvennys on törkeän näköinen, kun joku (Finikor?) on lykännyt kotelonsuoja-aineen poistamatta ensin kaikenmaailman varpuja ja havuja eli siellä lepäävät ikuisesti kuin meripihkassa.