Futurez  Kulkukoira

Volvo 460 -93 -- Jäähdytinnesteen lämpömittari näyttää mitä sattuu.

  • 13 Vastauksia
  • 4505 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo460

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Kyseisen auton jäähdytinnesteen lämpömittari näyttää mitä sattuu. Välillä ei nouse ollenkaan, ja välillä nousee samantien ylös punaselle. Lämpöanturin olen vaihtanut, mutta tuntuu ettei muuttunut miksikään.

Meneekö lämpöanturista suoraan johdot lämpömittarille?

Mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Kannessa on 2 lämpöanturia näissä. Edessä 2-napainen on ECU ja kannen takana 1-napainen mittarille, että onko nyt vaihdettu kumpi noista antureista ?

voihan tuo olla ihan mittaristovikakin, jos auto muuten toimii...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13526
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
eihän ole ilmaa järjestelmässä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Volvo460

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vaihdoin sen mikä on etupuolella. Onko sille jotain tehtävissä mikä on kannen takana, näin kotikonstein.

Mistä tietää onko ilmaa järjestelmässä ja miten saa pois jos on?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Etupuolen anturi on juurikin se ECU:n 2-napainen. Mittariston anturi on vain 1-napainen ja löytyy pakosarjan puolelta.

Poissa Volvo460

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Otin sen 1-napasen anturin irti ja vähä putsailin. liitintä myös puhistelin, mutta ei vaikutusta. Tiistaina pitäs tulla uus anturi, koitan olisko siitä apua.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13526
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Pieni sivuhuomautus, omastani aikoinaan vaihdoin vain sen apicoliittimen siihen johdonpäähän niin alkoi toimia, minulla ei siis näyttänyt lämpöjä ollenkaan yhdessä 400-raadossa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Volvo460

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Nyt on vaihdettu molemmat anturit. 1- ja 2-napainen. 1 napaiseen vaihdoin myös sen liittimen.
Nyt ei nouse suoraan näyttämään kiehumisasteita mutta vieläkin nousee turhan nopeesti, ja meni melkein sinne punaselle asti. Mut sitten lähti laskemaan, siihen puolenvälin tienoille.

Pitäskö seurata muutaman päivän ajan mitä mittari sanoo? Missä vielä vois olla vikaa, itse mittaristossa?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
mitä mittari näyttää kun laitat lämpömittarin piuhan maihin?nouseeko tappiin ja pysyykö siellä?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Volvo460

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Miten kyseinen operaatio tapahtuu, johto irti ja laittaa jotain metallia vasten?

E: Nyt kävin heittämässä 15min lenkin, niin lämpömittari teki aivan samanlaiset liikkeet kuin tossa kuvailin. Aluksi pikkuhiljaa ylöspäin, sitte melkein punaselle ja sen jälkeen laskee siihen n. 90 asteeseen.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 10:58:42 kirjoittanut Volvo460 »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13526
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Miten kyseinen operaatio tapahtuu, johto irti ja laittaa jotain metallia vasten?

E: Nyt kävin heittämässä 15min lenkin, niin lämpömittari teki aivan samanlaiset liikkeet kuin tossa kuvailin. Aluksi pikkuhiljaa ylöspäin, sitte melkein punaselle ja sen jälkeen laskee siihen n. 90 asteeseen.
juuri noin vaikka ihan siihen lohkon kylkeen tai muuhun siinä lähellä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Volvo460

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Ei mittari noussut kyseisestä kokeilusta.

Eilen kun käytin autoa, ajelin n. 70km, niin kertaakaan ei noussut lämpömittari yli n. 90 asteen. Tiedä sitten toimiiko se nyt

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13526
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
toimii se jos se siihen nousee ja pysyy.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Eiköhän se sitten toimi ja ainakin S40 T4 ajotietokoneen mielestä sellaisenkin lämmöt pyörii normaali-ajossa tuossa 88-92c paikkeilla.

 

KL-varaosat  Race.fi