Moottorikoodi: B18FP
4-pisteruisku.
Kanteen vaihdettu venttiilit, nokka-akselia käytetty irti stefojen vaihdon yhteydessä.
Venttiilit pyörii hyvin, ei tahmaa ollenkaan. Nokka-akselissa joitain kulumia tasaisesti, mutta vaikuttaisi vielä käyttökelpoiselta.
Korjausoppaassa neuvottiin, että 1 pytyn männän pitää olla yläasennossa ja venttiilit kiinni kun kansi asennetaan.
Kun laitimmaiset männät on ylhäällä, keskellä olevat on alhaalla.
Jotta kannessa olisi venttiilit kiinni laitimmaisista kanavista, keskimmäisiin jää toiseen pakoventtiili ja toiseen imuventtiili auki. Samaan aikaan männät ovat alhaalla. Kantta ei saa pyöritettyä muuhun asentoon jos haluaa että molempien laitimmaisten kanavien venttiilit on kiinni.
Onko kansi nyt asentumassa oikein? Tänään kokeilen pyöritellä konetta hihna kiinni..
Eli kaivataan tietoa 8 venttiilisen 4-pisteruisku kannen asennuksesta.