Proturbo  Autodiagnoosi

940 b230 fk/ft lähtee pätkien käymään kylmä/ kuuma tai jäähtynyt

  • 93 Vastauksia
  • 10274 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Paljonko latausjännite kun vika on päällä?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Kankikari

  • Vieras
Paljonko latausjännite kun vika on päällä?

En oo mitannu valot kyllä sammuu vaikka pätkii.

Kankikari

  • Vieras
Tulipellistä irrotin sen muovimurkulan ja laitoin maan suoraan siihen yläpulttiin. Ei ollu hapettumaa. Kannen päät katoin putsasin ja takasin kiinni. Nyt romu on lämpiimässä ja kohta kokeillaan taas. Eilen hyvin lähti tolppalämmöillä mut huonommin lähti inan jähtyneenä parkkihallista.

Kankikari

  • Vieras
silämmitetty kone pätki hetken. Ajoin kirkolle
« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 22:01:09 kirjoittanut Kankikari »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Lämpötila-anturita tuo minusta vaikuttaa
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Kankikari

  • Vieras
Tarvii käydä kaupassa ostaas uus.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
multa löytyy käytetty ehjä koklaa sitä,missäpäin majailet?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Kankikari

  • Vieras
Tampere.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Tampere.
no vähä o pitkällä,tämä helsingissä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Kankikari

  • Vieras
Joo ei kannata postitella. Tilaan jos ei kaupan hyllyssä ole. Motonetti näyttää eioota. Fixus myymälä on iha liki työmaata. Koitan sitä.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Antaisin kanssa äänen kansipahville. Omat kokemukset on juuri samanlaiset ennenkuin pahvi hajosi kerralla lopullisesti ja jätti tielle. Miten vedet säilyneet säiliössä?

Kankikari

  • Vieras
Antaisin kanssa äänen kansipahville. Omat kokemukset on juuri samanlaiset ennenkuin pahvi hajosi kerralla lopullisesti ja jätti tielle. Miten vedet säilyneet säiliössä?

Joskus tarvii lisäillä kun syylärin yläpään anturitulppa vuotaa. Tuo on vuotanut ihan aina.

Ja edelleen.. vesi pytyssä tekisi sen että tulpassa ei olisi karstaa joka kertoisi maitokahvin värillä seoksien suunnan. Eikä savuta eikä tee painetta.

Tänään toimi aamulla hyvin. Ja kotiinlähtiessä toimi hyvin. Roikassa oli vajaa 2h ja iltapv 3h. Huvikseen ajoa yleensä viitti mut kävin 30min jähtyneen käynnistämässä ajoin mätänettiin ja taas 30 min myöhemmin läksin ja hyvin käynnistyi mennen tullen. On tuo ihmeellistä.

Lämpöanturi tilattu. 44.90€
« Viimeksi muokattu: 16.12.2019, 17:47:00 kirjoittanut Kankikari »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Kansipahvi on yleensä vinokoneessa helppo tarkistaa.
Paisarin korkki pois, auto käyntiin, sitten tuijotat paisaria kun mykkä vit... Ei saa tulla yhtään kuplia. Jos tulee ees muutamia niin kansipahvi alkaa olemaan vainaa.
Samalla voi tietenkin kaasuttaa niin se kone lämpee nopeammin, riippuen autosta on tullut kuplia hieman joko kylmänä tai kuumana. Purettaessa pahvi ollut ihan valmis.

Tuo ihan hyvä kikka jos epäilee pahvia.

Näissä ei oo oikein toiminut muu kuin Boschin anturi.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Kankikari

  • Vieras
Lämpöanturi hanskalokerossa... ei kiinnosta jaksa eikä huvita sitä alkaa vaihtamaan.

Egr venttiili toimiiko erikoisesti vai kuuluuko tehdä näin kun käynnistää ja kierrättää konetta kone pitää bimmeri tyylistä huminaa.
Kerran kuussa vähintään tekee tuon. Ja eilen viimeks. Ja johan taas vähän pätki.

Muuten on pelannut nesteitä ei häviä lämmintä tulee ja bensaa menee se mitä ennenkin. 98e5 on tankattu tällä viikkoo 2x kerran 40e 25litraa ja 25e 18litraa. Jollain asemalla oli 1.52 litra ni tankkasin varoiks.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Tuo egr-järjestelmä on toteutettu mielestäni aika erikoisesti. En sano tuntevani sitä, mutta tuli siihen tutustuttua, kun kytkin sen pois kun itse venttiili oli jumittunut. En oikein jaksaisi uskoa, että itse venttiili aiheuttaisi tuon mainitsemasi äänen. Tai sitten jos siinä oleva alipainetoiminen kalvo alkaisi jotenkin värähdellä? Tuohon venttiiliin otetaan alipaine tarvittaessa "kaasuttimelta" sähkömagneetilla toimivan "venttiilin" kautta.( Tuo sijaitsee aika ylhäällä iskaritolpassa). Koko toimintaa ohjaa egr-venttiilin runkoon kiinnitetty lämpövastus. Tuon antaman infon kautta ecu ohjaa tuota sähkömagneettiventtiiliä. (olikohan tarpeeksi sekava esitys). Tuo sähkömagneetti saattaisi kanssa jossain tilanteessa aiheuttaa jotain värähtelyääntä? Niin, ja ne ohuet alipaineletkut on aika helposti hajoavia,vuotavia, joten kannattanee nekin tutkia.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2019, 08:30:31 kirjoittanut LAIRA »

 

RallyBaron  Samppasport