Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: compinho - 07.12.2010, 21:11:30
-
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/12/07/volvo-kutsuu-huoltoon-15-000-autoa/201017039/12
Loistavia kommentteja uutisen perässä.
-
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/12/07/volvo-kutsuu-huoltoon-15-000-autoa/201017039/12
Loistavia kommentteja uutisen perässä.
Todella tasokkaita :2funny: Äidin kullan nupuilla ollu parempaakaan tekemistä
-
Kuulostaa ihan asiantuntioiden kokemusperäisiltä kommenteilta :o *taavih->
-
Ihmiset stressaavat näistä mielestäni ihan liikaa. Tällaiset takaisinkutsut ovat vain ositus siitä, että asiakkaista halutaan pitää huolta, ettei heidän itse tarvitsisi. Tämä istuinkiskojutun tyyppiset "korjauksetkin" ovat yleensä vain sitä, että otetaan VOLVO-tekstillä varustetusta 2ml tuubista tippa rasvaa ja voidellaan joku kohta mahdollisen narinan takia. Tämä siis siksi, että narina saataisiin eliminoitua jo ennen, kuin se edes alkaa ja ennen, kuin asiakas ehtii haukkumaan sudeksi koko auton, kun penkkikin narisee.
Tämä siis vain esimerkkinä. En tiedä mitä tuo em. juttu pitää sisällään, mutta yleensä takaisinkutsut ovat ennaltaehkäisyä. Välillä tietysti saattaa kyse olla jostain suuremmasta.
Tällaisia vastaavia takaisnkutsuja on Volvolla kokoajan ja media poimii niistä vain mehukkaimmat ja vain silloin, kun maailmassa on muuten asiat niin hyvin, että ei ole muuta uutisoitavaa.
-
Tällaisia vastaavia takaisnkutsuja on Volvolla kokoajan ja media poimii niistä vain mehukkaimmat ja vain silloin, kun maailmassa on muuten asiat niin hyvin, että ei ole muuta uutisoitavaa.
Niin, olihan tuossa takavuosina takaisinkutsu/ korjauskutsu noilla vollen flekteillä, joissa oli palovaara, ja joista ilmeisesti yksi paloikin.
Mielestäni ihan hyvä, että jos vika on huomattu, niin se korjataan veloituksetta ( mun entisessä -99 S80:ssä tuo flekti oli vaihdettu.
Lehdistö tekee sen, minkä sen kuuluu tehdä, eli hakee joka paikasta jotain sensaatiota. 8)
-
Kohta ihmiset kyllästyvät näihin eivätkä enää välitä ..ainakaan noista lehtijutuista. Kaikki painettu sanahan on totta ;D
E: Hitto kun unohtui lehtimiehille irvaillessa tuo itse asia. Nykyään noitten takaisinkutsuttavien autojen määrä tuntuisi näppituntumalla olevan kasvussa. Toki joskus 90-luvulla jäi joltakin merkiltä 100 000 kpl joka oli silloin iso juttu mutta muistanko sitten aivan vikaan? Eihän 2000-luvulla 15 000 kpl ole edes iso juttu.
-
Kohta ihmiset kyllästyvät näihin eivätkä enää välitä ..ainakaan noista lehtijutuista. Kaikki painettu sanahan on totta ;D
E: Hitto kun unohtui lehtimiehille irvaillessa tuo itse asia. Nykyään noitten takaisinkutsuttavien autojen määrä tuntuisi näppituntumalla olevan kasvussa. Toki joskus 90-luvulla jäi joltakin merkiltä 100 000 kpl joka oli silloin iso juttu mutta muistanko sitten aivan vikaan? Eihän 2000-luvulla 15 000 kpl ole edes iso juttu.
15 000 autoa 70:ssä maassa... 214 autoa/maa jos käyttää jakolaskua.... suomi on markkina-alueena pienen pieni, joten saadan ottaa lukemasta varmasti puolet jo pois sen takia... lisäksi sähkölestasta kyse, harvassa suomi-autossa on sähköpenkki, joten saadaan laskea suomessa olevan ehkä hätinä noista 10-30... voi olla vielä vähemmän..
Tuo 15 000kpl autoja on kyllä älyttömän pieni määrä takaisinkutsuissa, enkä ymmärräkkään, että miten toi edes sai uutispaikan, etenkin kun kyseinen vika on todennäköisesti lähes mitätön.. (en toki minäkään tiedä, että mikä tässä hommassa on kyse )
-
15 000 autoa 70:ssä maassa... 214 autoa/maa jos käyttää jakolaskua.... suomi on markkina-alueena pienen pieni, joten saadan ottaa lukemasta varmasti puolet jo pois sen takia... lisäksi sähkölestasta kyse, harvassa suomi-autossa on sähköpenkki, joten saadaan laskea suomessa olevan ehkä hätinä noista 10-30... voi olla vielä vähemmän..
Tuo 15 000kpl autoja on kyllä älyttömän pieni määrä takaisinkutsuissa, enkä ymmärräkkään, että miten toi edes sai uutispaikan, etenkin kun kyseinen vika on todennäköisesti lähes mitätön.. (en toki minäkään tiedä, että mikä tässä hommassa on kyse )
Joo, kutistuu vielä pienemmäksi kun tosiaan pilkkoo ajoneuvoa per maa, periaatteella. Myydäänhän Suomessakin noin 100 000 autoa / vuosi niin siitäkin saa jo mittasuhteita :)
-
Näistä nykyään uutisoidaan, kiitos Toyotan kaasupoljin ongelmien. Muistaakseni pari vuotta sitten Nissanin piti kutsua huoltoon yhteensä pari miljoonaa autoa eikä niistä suomessa uutisoitu :)
-
^ Köykäinen pari miljoonaa :hello: Mutta siinä sen näkee, toiset merkit kiinnostaa, toiset ei :)
-
Vai olisiko että Volvo koetaan premium-merkiksi kun Nissan taas ei, ja premiumin odotetaan olevaan priimaa?
-
Vai olisiko että Volvo koetaan premium-merkiksi kun Nissan taas ei, ja premiumin odotetaan olevaan priimaa?
Minä näkisin näin, en vain tuota ensimmäisenä tarjonnut ;) Sitten toinen tekijä osittain on autojen varustetaso, jos esimerkiksi nissanin malleissa parhaiten varustellussa mallissa on automaatti-ilmastointi kuningas ja volvolla DTSC, on aivan selvää että ns turvajärjestelmä kiinnostaa enemmän ja paljon herkullisempi aihe. Tämä siis hatusta tempaistu ja kärjistetty esimerkki.
Tosin näköjään volvon istuimen liukukisko kiinnostaa enemmän kuin audin ja volkkarin (diesel)moottoriongelmat ;D
-
Jos tuo kerran ylitti uutiskynnyksen, niin tämä on jo sitten sivuutettu:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/101130-volvo-aterkallar/index.xml
-
Jos tuo kerran ylitti uutiskynnyksen, niin tämä on jo sitten sivuutettu:
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/101130-volvo-aterkallar/index.xml
Google kääntäjä kertoi mulle näpsäkästi, mitä tuossa tarkoitetaan :)
Muuten en olisi ymmärtänyt puolta sanaakaan :D
Onhan tuo tosiaan ehkä vakavempi vika, kuin penkin kiskon huono liikkuvuus (tai mikä siinä nyt siten ikinä olikaan ongelma.)
kyseessä 6-pyttyinen mylly, suomessa todella paljon harvinaisempi, kuin S40/V50 sähköpenkillä.
Itselle tullut äkkiseltään laskettuna ehkä 5-6kpl noita 6-pyttyisiä vastaan sinä aikana kun niitä on volvoihin saanut (siis niitä, jossa on jotenkin kummasti saatu ängettyä apulaitteet ihan väärään päähän moottoria, vaihteiston päälle.)
-
No,onhan näitä "takaisin" kutsuja ollut aina... http://www.ake.fi/ake/akerecall/haku.aspx
-
Kohta ihmiset kyllästyvät näihin eivätkä enää välitä ..ainakaan noista lehtijutuista. Kaikki painettu sanahan on totta ;D
minä en enään välitä !
eikös tuo nyt muutenkin ole ihan normaalia kyllä tota ihan omassa työelämässäkin tapahtuu :)
-
minä en enään välitä !
eikös tuo nyt muutenkin ole ihan normaalia kyllä tota ihan omassa työelämässäkin tapahtuu :)
Kyllä, ihmiset paisuttaa tarinaa ihan huvin vuoksi eivätkä tajua kuinka tyhmiltä näyttävät :D
-
Google kääntäjä kertoi mulle näpsäkästi, mitä tuossa tarkoitetaan :)
Muuten en olisi ymmärtänyt puolta sanaakaan :D
Onhan tuo tosiaan ehkä vakavempi vika, kuin penkin kiskon huono liikkuvuus (tai mikä siinä nyt siten ikinä olikaan ongelma.)
kyseessä 6-pyttyinen mylly, suomessa todella paljon harvinaisempi, kuin S40/V50 sähköpenkillä.
Itselle tullut äkkiseltään laskettuna ehkä 5-6kpl noita 6-pyttyisiä vastaan sinä aikana kun niitä on volvoihin saanut (siis niitä, jossa on jotenkin kummasti saatu ängettyä apulaitteet ihan väärään päähän moottoria, vaihteiston päälle.)
Joo noita autoja kyseisellä takaisinkutsulla on Suomessa vain 15kpl...
-
Noniin, Volvon 15.000 autoa. Honda kutsuu huoltoon 1.400.000 autoa. Fit-mallista (Jazz) kyse ja sen valoista. Puolet noista Japanissa. Japanin huoltoonkutsu maksaa arviolta 32 miljoonaa euroa.
Lähde: Taloussanomat. ...en linkitä, koska puhelin.
-
Noniin, Volvon 15.000 autoa. Honda kutsuu huoltoon 1.400.000 autoa. Fit-mallista (Jazz) kyse ja sen valoista. Puolet noista Japanissa. Japanin huoltoonkutsu maksaa arviolta 32 miljoonaa euroa.
Lähde: Taloussanomat. ...en linkitä, koska puhelin.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/12/16/honda-kutsuu-huoltoon-vajaat-14-miljoonaa-autoa/201017477/12 (http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/12/16/honda-kutsuu-huoltoon-vajaat-14-miljoonaa-autoa/201017477/12)
ja 2010 alkuvuodesta 430 000 turvatyyny ongelmien vuoksi :)
E: rupeaa kuullostamaan tuo volvon 15 000 varsin pieneltä tapaukselta :)
-
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/12/16/honda-kutsuu-huoltoon-vajaat-14-miljoonaa-autoa/201017477/12 (http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/12/16/honda-kutsuu-huoltoon-vajaat-14-miljoonaa-autoa/201017477/12)
ja 2010 alkuvuodesta 430 000 turvatyyny ongelmien vuoksi :)
E: rupeaa kuullostamaan tuo volvon 15 000 varsin pieneltä tapaukselta :)
Tässä laskeskelin, että Volvon huoltoon kutsumien autojen määrä noin vähän alle 1,1% siitä mitä Honda.. Volvo on hyvä O0
EDIT: Ja noin 3,5% noiden turvatyynyvammaisen lukumäärästä, että kyllä Volvo onki hyvä ;D
-
...toisaalta voisi kuvitella, että noita jazzeja tehdään muutama enemmän kuin volvon yhtä mallia. Tiedä sitten...
-
Kyllä, ihmiset paisuttaa tarinaa ihan huvin vuoksi eivätkä tajua kuinka tyhmiltä näyttävät :D
Tiedotusvälineet ovat aika vekkuleita uutisoidessaan takaisinkutsuista - esim. näin "Vikasieppo on Volvo": http://www.talouselama.fi/uutiset/article386267.ece
-> Toimijan kannattaisi oman etunsa vuoksi pimittää takaisinkutsuja tässä ajassa/uutisoinnin iskevyydessä...
-
suomen takaisin kutsut 2009- 2010
Kutsuja, kpl
Volvo 11
Ferrari 2
vielä kun tietäisi paljonko volvoja on tuotu ja paljonko ferrareita niin voisi laskea että prosentuaalisesti volvot ovat olleet laadukkaampia kuin ferrarit ;)
:D
-
Tiedotusvälineet ovat aika vekkuleita uutisoidessaan takaisinkutsuista - esim. näin "Vikasieppo on Volvo": http://www.talouselama.fi/uutiset/article386267.ece
-> Toimijan kannattaisi oman etunsa vuoksi pimittää takaisinkutsuja tässä ajassa/uutisoinnin iskevyydessä...
Yksi asia myös mitä toimittajat eivät ole ottaneet huomioon on sisäiset kampanjat, eli ne joissa auto korjataan huoltokäynnin yhteydessä ja asiakas ei välttämättä tiedä asiasta mitään. Toisen valmistajan kynnys tehdä osa töistä takaisinkutsuna voi olla matalampi kuin miljoonia autoa vuodessa mäiskivän -> turvallisuus koetaan valmistajien keskuudessa eri tavalla.
Esimerkiksi automerkki A kokee polttoainelinjassa olevan vian haittaavan pelkästään moottorin toimintaa ja teetättää sisäisen kampanjan, kun taas automerkki B ajattelee asiaa laajemmin vaikkapa tulipalon kannalta ja esittää tältä pohjalta takaisinkutsun. Loppujen lopuksi kyse lienee vain imagosta?
-
...toisaalta voisi kuvitella, että noita jazzeja tehdään muutama enemmän kuin volvon yhtä mallia. Tiedä sitten...
Hyvin mahdollista, mutta tuskin se suhde kuitenkaan 15000:1400000 on.. Vaikea kuvitella.
Volvolla huoltoon 15000, sisältäen vuosien 2009–2011 S40, vuosien 2009–2011 V50, vuosien 2009 ja 2011 S60 ja vuosien 2010–2011 XC60.
Tässä on Volvolla 4 eri mallia, joista YHTEENSÄ 15000.. Hondalla VAIN Jazz..
Sitten päälle vielä muut Honkkelit.. Että kyllä Volvon takaisinkutsut ovat naurettavan minimaalisia.