Futurez  Kulkukoira

Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?

  • 48 Vastauksia
  • 12234 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #15 : 18.07.2020, 16:53:53 »
Pariin bensavapariin tottuneesta tuo D3 moottori tuntui taivaallisen rivakalta.

Autoliikkeen mukaan ja takapaksin mukaan se on siis tuo D3-mallinen moottori. Liekö OK?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #16 : 18.07.2020, 17:49:16 »
Nyt se iski! Taas.

Löytyi aivan hemmetin siisti Volle V70, mutta se on vain 2,0-litraisella dieselillä.

Mitä teen? Ajolleen se on kerrassaan mainio, hyvin pidetty ja niin edelleen.

Omasta, nykyisestä tarjottiin kohtalainen hyvitys, joten olen nyt ihan kummissani. Auto on siis V70 vm. 2010 ja ajettu 267 tkm.

Mikä on arvoisan Volvo-raadin tuomio? Tai edes alustava arvio? Laitanko ostohousut jalkaan vai en?






Mahtaako olla se pösön 2L 4pyttyinen? Näyttää kyllä konehuone aivan 5sylinteriseltä. Miksi muuten konepellin ja maskin välissä noin hurja rako?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #17 : 18.07.2020, 18:08:01 »
Mahtaako olla se pösön 2L 4pyttyinen? Näyttää kyllä konehuone aivan 5sylinteriseltä. Miksi muuten konepellin ja maskin välissä noin hurja rako?

Ennätin jo avata konepellin kabiinista, mutta en vielä nostanut luukkua. Siksi massiivinen rako.

En tiedä vielä koneesta muuta kuin takana on D3-merkintä, samoin autokaupan ilmoituksessa.

Ihmeen ihanalle auto tuntuu vieläkin, reilun 100 km:n koeajelun jälkeen.

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11469211

Tuossa auton tarkemmat tiedot. Itse alan vasta nyt tutkia mukana tulleita papereita.

Maanantaina päätän mitä teen.  8) 8)

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #18 : 18.07.2020, 18:08:14 »
Jos MY 2010 niin 4-cyl 136  hp 2.0 D (1997) kone.
My 2011 D3 2.0  (1984) 5-kone  163 hp, moottorikoodi  D5204T2. Tällaista kertoo Volvo Cars tekniset tiedot.

Näyttäis kyllä 5-koneelta, ja koska perässä D3 merkki.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2020, 18:36:09 kirjoittanut gubbe »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #19 : 18.07.2020, 18:21:47 »
Mitäs kokemuksia muuten siitä psa 2.0d:stä on? Onkos se sama moottori fordissa mutta nimellä tdci?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #20 : 18.07.2020, 18:37:26 »
Jos MY 2010 niin 4-cyl 136  hp 2.0 D (1997) kone.
My 2011 D3 2.0  (1984) 5-kone  163 hp, moottorikoodi  D5204T2. Tällaista kertoo Volvo Cars tekniset tiedot.

Näyttäis kyllä 5-koneelta, ja koska perässä D3 merkki.

Kiitos.

Näyttää tosiaan olevan Volvon oma kone. Tai ainakin tuo 163-hevosvoimainen D3, mikä se sitten lienee.

Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on nimenomaan D3 moottorista? Kertokaa ihmeessä! Kiitos.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #21 : 18.07.2020, 18:47:11 »
Kiitos.

Näyttää tosiaan olevan Volvon oma kone. Tai ainakin tuo 163-hevosvoimainen D3, mikä se sitten lienee.

Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on nimenomaan D3 moottorista? Kertokaa ihmeessä! Kiitos.

Sehän on sama kuin 2.4L mutta lyhyempi isku. Käsittääkseni hyvä old school Volvo moottori O0
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #22 : 18.07.2020, 19:14:39 »
Taloudellinen ja sopivasti vääntöä. Ainakin kaverin V60:ssä oli hyvä kone.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2906
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #23 : 18.07.2020, 19:26:11 »
Hyvä moottori tuo on. Jos meinaa jalkoihin jäädä, niin ohjelmalla tuosta saa aika rivakan pelin. 8) Kannattaa Kaldonia1 tarkistaa vaihteiston toiminta huolellisesti, suosittelen tekemään agressiivisiä / kaasu pohjassa kiihdytyksiä ja katsomaan, että vaihteet vaihtuu ylöspäin kuten pitääkin.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #24 : 18.07.2020, 19:30:00 »
Kestävyys on tärkeää, kun puhutaan Volvoista. Mukava kuulla, että D3 on ns. tolkullinen mylly. Huoltokirjan ja kuittien mukaan tätä kyseistä autoa on huollettu suorastaan kiitettävästi.

Volvoissa on näköjään melkoisia eroja ominaisuuksissa vuosimallien mukaan. Villi veikkaus tai sitten kunnon faktaa - miksi ihmeessä muutaman vuoden tuoreempi auto on niin hemmetin paljon parempi ajaa?

Eritoten hämmästyttää pienentynyt kääntösäde. Nykyinen vm. 2006 tarvitsee lentokentän ja tämä uudempi 2010 pyörähtää kuin balettitanssija.

Onko tekniikka kehittynyt niin paljon vai onko jotain olennaista muutettu? Liekö uudempi malli lyhyempi?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #25 : 18.07.2020, 19:37:27 »
Eritoten hämmästyttää pienentynyt kääntösäde. Nykyinen vm. 2006 tarvitsee lentokentän ja tämä uudempi 2010 pyörähtää kuin balettitanssija.

Onko tekniikka kehittynyt niin paljon vai onko jotain olennaista muutettu? Liekö uudempi malli lyhyempi?

Katse palloon. Kääntösäde ei ole oleellista ;)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #26 : 18.07.2020, 19:44:22 »
Volvoissa on näköjään melkoisia eroja ominaisuuksissa vuosimallien mukaan. Villi veikkaus tai sitten kunnon faktaa - miksi ihmeessä muutaman vuoden tuoreempi auto on niin hemmetin paljon parempi ajaa?

Eritoten hämmästyttää pienentynyt kääntösäde. Nykyinen vm. 2006 tarvitsee lentokentän ja tämä uudempi 2010 pyörähtää kuin balettitanssija.

Onko tekniikka kehittynyt niin paljon vai onko jotain olennaista muutettu? Liekö uudempi malli lyhyempi?
Ajettavuus tuohon on tullut Fordilta. Ne on kautta aikojen osanneet tehdä autoja jotka on hyviä ajaa. Tuon auton ketteryys ei johdu pienemmästä koosta vaan siitä että osattu suunnitella auton alusta kunnolla. Saatu paremmin kääntyvät renkaat autoon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #27 : 18.07.2020, 19:46:50 »
Ajettavuus tuohon on tullut Fordilta. Ne on kautta aikojen osanneet tehdä autoja jotka on hyviä ajaa. Tuon auton ketteryys ei johdu pienemmästä koosta vaan siitä että osattu suunnitella auton alusta kunnolla. Saatu paremmin kääntyvät renkaat autoon.

Yhteistyö on rrrautaa. Onhan?

Toivottavasti Fordilta ei ole tullut juuri muuta. Sorry. Aikoinaan rivakan Sierran ja vielä paljon sitä aiemmin rytömallisen Escortin omistaneena pyrin välttelemään moista merkkiä.  8)

Tämän V70 konepellin alla olevassa keulalätkässä muuten luki, että auto olisi tehty Göteborgissa. Mielenkiintoista. Juuri siellä näin Rolling Stonesit 38 vuotta sitten...

Meni ihan vähän ohi, mutta sen kestänee kunnon autojupina.  8) 8)
« Viimeksi muokattu: 18.07.2020, 19:49:09 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #28 : 18.07.2020, 19:50:41 »
Toivottavasti Fordilta ei ole tullut juuri muuta.

On tullut. Mutta ei mennä sinne 8)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #29 : 18.07.2020, 19:59:10 »
On tullut. Mutta ei mennä sinne 8)
Tämä, FoMoCo lukee monessa osassa, mutta se että joku random osa on sama kaikissa niin on vain hyvä. Näihin jos ostat Volvon tiedoilla lämppärin moottorin Motonetissakin se maksaa melkein 300€.  Saman ikäinen Land rover on teknisesti sama auto, sen puhallin alle 100€ ja käy yks yhteen.

Itsellä nyt toinen Fordin sukuinen Volvo enkä keksi tästä semmoisia Ford huononnuksia. Esim. yhtään fordin katkaisijaa ei löydy sisältä, toisin kuin esim. Jaggeissa jotka oli fordin omistuksessa. Mutta Volvon osia sitten on laitettu Aston Martinin sisustaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Futurez  Kulkukoira