Carcom Oy  Ateho

TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60

  • 48 Vastauksia
  • 24349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa EMX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #45 : 10.01.2011, 18:37:38 »
Tänä päivänä soisi kaikissa uusissa premium-luokan autoissa olevan xenonit vakiona. Typerää että niitä saa ruksia lisävarustelistalta reilun tonnin hintaan vielä 40 tonnin autoihinkin. Valoteho ja näkyvyys on kuitenkin osa turvallisuutta, ja xenoneilla tilanne on huomattavasti parempi kuin halogeneilla. Xenonpolttimotkin kestää nykyisellään jo sopivasti, nyt mittarissa 100 tonnia ja orkkikset palaa edelleen. Ja muuten, uusia osrameita ja philipsejä saa huomattavasti mukavempaan hintaan eräästä autoalan M-marketista kuin siniseltä tiskiltä..
C30 2.0D R-design

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #46 : 10.01.2011, 19:36:34 »
Xenonpolttimotkin kestää nykyisellään jo sopivasti, nyt mittarissa 100 tonnia ja orkkikset palaa edelleen.
Kestää, mutta valotehoa on kadonnut tehokkaasti 2 vuoden jälkeen. Saatikka kolmen tai neljän jälkeen.
Jos minulla olisi auto jossa xenonit, vaihtaisin kahden vuoden välein polttimot vaikka ei rikki menisikään.

Ja tosiaan jos Osrami maksaa 50e/kpl niin ei liene 100e/2v olla liikaa, jotta niistä hyvistä valoista voi nauttia jatkuvasti.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #47 : 11.01.2011, 08:17:41 »
Tänä päivänä soisi kaikissa uusissa premium-luokan autoissa olevan xenonit vakiona. Typerää että niitä saa ruksia lisävarustelistalta reilun tonnin hintaan vielä 40 tonnin autoihinkin. Valoteho ja näkyvyys on kuitenkin osa turvallisuutta, ja xenoneilla tilanne on huomattavasti parempi kuin halogeneilla. Xenonpolttimotkin kestää nykyisellään jo sopivasti, nyt mittarissa 100 tonnia ja orkkikset palaa edelleen. Ja muuten, uusia osrameita ja philipsejä saa huomattavasti mukavempaan hintaan eräästä autoalan M-marketista kuin siniseltä tiskiltä..

Varsinkin jos turvallisuutta ylikorostetaan mainonnassa ja autossa ei ole vakiona kunnon valoja niin on pohja pois koko touhusta. Mutta mielikuviahan meille myydään eikä kylmiä faktoja. Valot, renkaat ja jarrut on edelleen niitä tärkeimpiä turvallisuuteen vaikuttavia tekijöitä. Citysafetyt yms. tulevat jossain kaukana perässä, jotka on ihan mukavia lisiä sikäli kun toimivat suunnitellulla tavalla. Oma lukunsa on sitten ne jotka ajelee toinen ajovalo pimeänä...

Poissa EMX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #48 : 11.01.2011, 14:48:42 »
Myönnän että valoteho ei enää ole sama kuin ennen. Näitten himmenemisen kanssa on sama kuin oman näön tai kuulon heikkenemisenkin, se tapahtuu niin hitaasti ettei sitä oikein huomaa. Oma herätys tuli joku aika sitten huomasin että pitkissä valoissa on havaittavissa melko paljon apupitkien halogenien keltaisuutta, ja puolivalojen ääriraja ei enää erotu katuvaloissa. Eli aletaan olemaan halogenien tasalla valotehossa, mutta valon valkoinenvärisävy on edelleen parempi kuin mitä halogenit tarjoavat.
C30 2.0D R-design

 

Carcom Oy  Ateho