KL-varaosat  Race.fi

Uudet GTDi moottorit

  • 24 Vastauksia
  • 10762 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sinttuuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #15 : 06.12.2010, 16:25:40 »
OT:nä tähän, että edelleen jaksaa hämmästyttää itseäni Honda S2000:n moottori, 240hv/2litraa vaparina jo vuonna -97. Nyt vasta muuta alkavat turbojen kanssa ottamaan samoja litratehoja, kulutus toki eroaa hieman, samoin teho- ja vääntöalue.
C70 T5 -99
PV544 -64 projekti

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #16 : 06.12.2010, 18:53:48 »
OT:nä tähän, että edelleen jaksaa hämmästyttää itseäni Honda S2000:n moottori, 240hv/2litraa vaparina jo vuonna -97. Nyt vasta muuta alkavat turbojen kanssa ottamaan samoja litratehoja, kulutus toki eroaa hieman, samoin teho- ja vääntöalue.
Tuossa hondan koneessa tehot on otettu kierroksilla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #17 : 07.12.2010, 23:38:44 »
Kierroskoneita on kiva laulattaa kun lapsettaa mutta arkikäytössä ei päivittäisenä menopelinä palvele kuten nykyiset turbot joissa on mukavasti yhdistetty laaja vääntö ja korkeahko huipputeho ja kulutuskin on maltillinen. Kehityssuunta on oikea. Hetken tuntui ettei bensakoneita olla kiinnostuneita kehittämään dieselhuumassa mutta onneksi tilanne on muuttunut  O0

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #18 : 27.12.2010, 15:12:31 »
OT:nä tähän, että edelleen jaksaa hämmästyttää itseäni Honda S2000:n moottori, 240hv/2litraa vaparina jo vuonna -97. Nyt vasta muuta alkavat turbojen kanssa ottamaan samoja litratehoja, kulutus toki eroaa hieman, samoin teho- ja vääntöalue.

Ja ainakin essonpaarin puheiden mukaan sieltä ei sitä 240 heppaa oikeasti irronnut, todellisuus oli lähempänä 200 hepoa.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #19 : 27.12.2010, 16:08:22 »
Ja ainakin essonpaarin puheiden mukaan sieltä ei sitä 240 heppaa oikeasti irronnut, todellisuus oli lähempänä 200 hepoa.

Tuossa juuri sitä valmistajien ilmottamien ja todellisten eroa, jotkut ilmottaa vähän turhan optimistisesti tehot sekä kulutuksenkin.

Poissa Burzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • entinen Volvo Luutnantti
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #20 : 04.01.2011, 01:52:25 »
Tulispa sieltä D6,D7,D8 akselilta tänne isompiin koppiin jotakin muuta kuin viismukista, tilaongelma poikittain ja vaihdelaatikot rajoittaa, mutta...
D6 tai D8 vois olla aika kova  8)
Mercury Grand Marquis LS 4.6 2000 51000km
Chevrolet Caprice Classic 305 1991 350000km
Mercedes-Benz E-250D 4-Matc 2012 140000km

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #21 : 04.01.2011, 08:51:07 »
Jos pensapadoissa pysytään ja jätetään nokivasarat rauhaan  :2funny: TM:n testissä olleessa 2.0T Powershiftissä oli kulutus odotetulla tasolla eli kilpailijoita korkeammalla. Tehoa kyllä piisasi riittävästi mutta sitä ei saatu välitettyä tiehen. Jotain lukkoa tai nelivetoa pienempiinkin moottoreihin kaivattaisiin. Edelleen kun kulutus ei ole tuon ihmeemmin alentunut niin liputan Volvon omien 5-pyttysten puolesta! FoMoCo:t joutaa poijun... tai ehkei ihan mutta sais säilyä vanha vitonen, Hitto minkä tekivät!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #22 : 04.01.2011, 08:53:17 »
D6 tai D8 vois olla aika kova  8)

Näissä Volvon nykyisissä merkinnöissähän toi luku ei enää viittaa sylinterien lukumäärään.

Eli D6 ei ole kuusimukinen eikä D3 kolmemukinen. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #23 : 04.01.2011, 15:48:38 »
Näissä Volvon nykyisissä merkinnöissähän toi luku ei enää viittaa sylinterien lukumäärään.

Eli D6 ei ole kuusimukinen eikä D3 kolmemukinen. :D

T6 on kuitenkin kuusisylinterinen ja D5 viisisylinterinen. Edes jotkut pysyvät samana :P
a car you can believe in

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Uudet GTDi moottorit
« Vastaus #24 : 04.01.2011, 19:05:11 »
Ainoana "hyvänä" puolena uudessa Fordissa verrattuna Volvoon on jakoketju. Nopealla vilkaisulla Foortissa tarvii melkein kaikkeen paitsi öljyjen tarkistukseen työkaluja...

 

Proturbo  Autodiagnoosi