0
Moottoripää, Punainenhypridi ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.
Viime vuoden puolella jo osasivat hollannissa ja silloin eivät tienneet Suomessa siitä mitään kun koitin kysyä samalla kun omani meni kompuran vaihtoon. Suomeen tämä rantautui sitten ilmeisesti nyt.
Onko mitään käsitystä mitä on muutettu, jotta kompurat ei enää hajoaisi?
Meniköhän se nyt suurinpiirtein jotenkin näin. Kompura ja kuivain irti. Järjestelmä huuhdellaan todella huolellisesti pariin kertaan jonka jälkeen se kuivataan tietynlaisella nestemäisellä typellä joka vaatii oman kalustonsa mitä suomen korjaamoilta ei luultavasti ole aikaisemmin löytynyt. Kuivauksen jälkeen uusi kuivain ja kompura sisään. Sen jälkeen nesteet sisään ja lisätään eri öljy mitä kun mitä alunperin on Volvo käyttänyt. En muista se öljyn tyyppiä mutta idea oli siinä että se on hygrostaattinen öljy eli se ei voi mitenkään päin kerätä vettä järjestelmään. Nämähän on ilmeisesti hajonneet sen takia että järjestelmään on päässyt kerääntymään sähköä johtavaa nestettä eli vettä ja se alunperin käytetty öljy ei ole ollut hygrostaattinen ja sitä pidetään nyt syypäänä veden muodostumiseen.Toivotaan että tämä tosiaankin on pidempiaikainen korjaus verrattuna aikaisempiin. Hollannin pään kommentit näyttää rohkaisevilta.
Kiitos tiedosta. Olisiko sinulla mitään linkkiä tähän liittyen, jossa asiaa käsitelty?
En tiedä olenko ensimmäinen, mutta tänään hyvin palvellut D6 hybrid -14 muuttui D6 Twin Engine -16 malliksi. Pitkään mietin toisena vaihtoehtona V90 D4:sta, mutta tuo D5:n pörinä vaan puhuttelee enemmän kuin neloskone. Ei vaan voi mitään....Varustetaso on nyt kyllä kattava. En edes tiennyt, että näissä on myös etukamerat, jotka näyttää keulalta sekä vasemmalle että oikealle.
Itsellä myös edessä kamera mutta kuvaa en ole saanut tulemaan.
Omassa tuo näkymän saa päälle D-asenolla ja CAM-näppäintä painamalla. Pakittaessa voi sitten katsella taakse, taakse koukkuun ja etukamerat CAM-näppäintä painamalla. Kameran paikkoja en ole etsinyt, mutta täytyy selvitellä. Luulisin, että se ei ole Volvo-merkin alaosassa oleva kamera tai sitten on....Onkos kenelläkään tietoa miten nämä merkinnät oikein menee. Luulin, että Twin Engine -tunnuksella on vain D5-mallit pienemmällä teholla.
Osaisko kukaan sanoa mikä mättää volvossa kun ei anna mitään vikavaloa eikä muutakaan häiriötä, mutta kun laittaa käyntiin niin diesel lähtee heti peliin kun lähtee liikkeelle ja kun painaa pure-asentoon niin lukee että ”pure ei käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisestä häiriöstä”. Ainut ero mitä huomaan normaaliin on kun käynnistää auton niin normaalisti kuuluu jonkinlaisia ”naksahduksia”, nyt näitä naksahduksia ei kuulu, myös kun autolla ajaa ja päästää kaasun ylös tai jarruttaa niin vasemmassa näytössä vilkkuu jotain palloja, mutta nyt ei näy niitäkään. Kyseessä siis vm2014 D6 plug in hybrid