Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 176243 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« : 14.11.2010, 20:59:57 »
turbotettavana tällänen 242 voltsu :P  kesän aikana hitsattu kuntoon ja vedetty nyt melkein kokonaan rähjäisen mustaksi katto vielä maalaamatta..

kokoonpano:
moottori b19a vakiona 
-portattu -398 kansi isommilla venoilla kireilla jousilla ja r-seeteillä virtauspenkissä tehty 198hv laskettu ja palotilat tehty puristukset kannen kanssa 9 pintaan
-dellorto dhla 40 tuplat kunnon alu painekotelolla ja valuimusarjalla
-iso cooleri 850x450x90
-holset hx40 super 12 pakopesällä  1,6 bar ahtoja
-bmw sre asetelma + kevennetty littupyörä vakio 228mm levyllä
-peltipakosarja (omatekoinen)
-paksumpi kardaani vakiolootalla m45
-3 tuuman sivuputki
-hc dumppi
-50 erillinen hukkaportti
-kemppilukko
-jne..

auto ei ole siis vielä valmis koitan pikkuhiljaa siirtää kuvia ym. vanhalta foorumilta

alusta:
takana lesjöt, kaasuiskarit
edessä kaasupillillä madalletut / jäykistetyt vakiot 3 kierrosta päällekkäin


Puutteita:
- ahtoputkisto
-pakoputki
-öljyn tulolinja turbolle
-kaasareiden osat (säätöosat)
-dumppi/ bässi
-painekotelon muokkaus
-kaasuvaijerisysteemi
-pakosarja muuten valmis paitsi maanantaina 15.11 menee vielä puhallukseen
-yms.. pikkuhilpettä

-sytkä muokkaus
-hukkaportti vuotaa ja ohjaus puuttuu



kuvia:

auto ostohetkellä



korihommia:



















turvatankki



madallettu taka 40mm etu 60mm


turbon sovittelua uuteen pakosarjaan



pakosarjan teko




Öljypohja vaihtui öljynpaluulliseen




kaasarit ja painekotelo


konehuone putsattu ja coolerin sovittelua


kiinteä flekti pois ja jakoremppa tuli samalla tehtyä




lisäksi tullut tehtyä kaikkea muutakin ja paljon kuvia ja tekstiä jäi vanhalle foorumille en jaksa niitä kaikkia siirtää :)

« Viimeksi muokattu: 26.09.2011, 22:24:33 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ ahdin
« Vastaus #1 : 14.11.2010, 23:22:55 »
Hyvähyvä, tätä on tänne odotellukin, anna palaa vaan  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ ahdin
« Vastaus #2 : 15.11.2010, 16:31:31 »
kiitoksia :) 

tänään lähti pakosarja puhallukseen :P saan sen varmaan huomenna sit tulee kuvia..


Valmis pakosarja  :) samalla myös aloitin turbon öljypaluun teon..






18.11.-10

rottaan saapui:

reilusti kevennetty littumallin vp joka sorvattu shre bmw hd m3 shre asetelmalle
itse asetelma
malpassi
ahtoputkitarpeita  ;D

Isot kiitokset JuhaU:lle
« Viimeksi muokattu: 18.11.2010, 22:34:35 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ ahdin
« Vastaus #3 : 19.11.2010, 19:04:07 »
lorttojen suuttimet, misabit tuli! :P
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ ahdin
« Vastaus #4 : 26.11.2010, 23:35:27 »
tuli tänään laitettua puhallin kiinni ja hukkis..
tehtyä vähän ahtoputkea sekä vedettyä bensalinjasto :)







talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 rotta dellorto 40mm+ ahdin
« Vastaus #5 : 06.12.2010, 13:31:58 »
noniin tuli saatua volvosta savut vähän alle 0,5bar ahdoilla toimii hyvin :) vaikka hukkiksen ohjaus vielä puuttuu ja sytkä on mitä on.. dellortot pitää kivaa suhinaa  S*  ihan hyvin vetää noin pienillä paineilla ja vääntöä on reilusti jaksaa vetää vaikka puuhun dumpinkin sain toimimaan..

tuli myös tehtyä 3 tuuman sivuputki yhdellä vaimentajalla  :P tuli melko hiljaset äänet sisälle kuulostaa lähes vakioilta.. ulos ei.

kuvia vaiheesta jossa kävi "vaparina kalvopumpulla tuplilla" 






myös sähköflekti on toiminnassa sekä ruiskupumppu 0,2 bar paineella malpassin kera

enää sytkän muokkaus ja hukkiksen tiivistys/ ohjaus uupuu ja jotain sipistelyjä 8)

koitan saada pikapikaa uudet kuvat...

eilen 6 pvä kävin ajamassa noin 30km laulattamassa sladia.. lopuksi tuli poliisien paku ja tutut poliisitkin kävi kuolaamassa pellin alle  ;D  sanoivat vaan että kesää odotellessa pääset sit laskemaan mustaa katuun ;)

seuraavaksi pitää sytytys muokata saastekellolla.. elikkä perusennakko noin 15 astetta eykk keskipakosäädin rajoitettava hitsaamalla 40 astetta max ja sit tuo saastekello myöhästää ahdoilla 10astetta eli ennakoksi ahdoilla jää 30 astetta eykk näin aluksi ei uskalla kovemmilla ennakoilla paahtaa käy jo aika tuho jos pääsee naulaamaan  :(  ja sit pitäs saada hukkiksen ohjaus ja tiivistys kuntoon vuotaa kokoaika ohi ja tämän hetken ahdot on 0,3 bar repii kivasti  ja vääntää hyvin noille paineille  S* 

bensankulutus on nopeesti laskettuna 25l/ 100km koska ajoin 20km lenkin ja tankkasin 5l ja se loppui tasan 20km jälkeen..
ajo oli sekalaista tasaista 80 ja sit välillä urku auki ajoa..  :D  erittäin tyytyväinen tuplakaasareihin ainakin tässä vaiheessa olis tarkotus ahtaa noitten läpi 1,5bar
« Viimeksi muokattu: 06.12.2010, 20:56:59 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
huomenna pitää korottaa konepellin saranointia kun ei mahdu pelti kiinni  :2funny:  parempia ideoita ? ei viittis reikääkään leikata  ::)  ja sit jos kerkee ni säätöä säätöä.. kun käy niin paksulla että pikimustaa tuloo putkentäydeltä tulee tractorpulling mieleen   :D
« Viimeksi muokattu: 06.12.2010, 21:22:10 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
huomenna pitää korottaa konepellin saranointia kun ei mahdu pelti kiinni  :2funny:  parempia ideoita ? ei viittis reikääkään leikata  ::)  ja sit jos kerkee ni säätöä säätöä.. kun käy niin paksulla että pikimustaa tuloo putkentäydeltä tulee tractorpulling mieleen   :D
Mikä ottaa kiinni? Kuvista päätellen nuo painekotelon letkut? Osta niihin 90 asteen kulmalähdöt?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Mikä ottaa kiinni? Kuvista päätellen nuo painekotelon letkut? Osta niihin 90 asteen kulmalähdöt?

niin meinasin aluksi mut neki on liian korkeet ni vissiin pakko nostaa peltii ei ainakaan miuta haittaa jos pelli irvistää kun on niin rotta muutenkin  :)  tuulihakassa mahtuu juuri ja juuri olemaan ettei mene letkut ruttuun..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
niin meinasin aluksi mut neki on liian korkeet ni vissiin pakko nostaa peltii ei ainakaan miuta haittaa jos pelli irvistää kun on niin rotta muutenkin  :)  tuulihakassa mahtuu juuri ja juuri olemaan ettei mene letkut ruttuun..
Ja kone heiluu jonki verta kuitenki että kannattaa sinne hajurako jättää.. Teet peltiin scoopin  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Ja kone heiluu jonki verta kuitenki että kannattaa sinne hajurako jättää.. Teet peltiin scoopin  ;D

meinasin kuolla nauruu :2funny: 

kait mie huomenna jotai keksin tuo scooppi kuulostaa melko härskille!
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
meinasin kuolla nauruu :2funny: 

kait mie huomenna jotai keksin tuo scooppi kuulostaa melko härskille!
Ei tällasta sit

http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/CIMG0846.jpg?t=1291666046

 :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Ei tällasta sit

http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/CIMG0846.jpg?t=1291666046

 :)


ei herranjestas  :2funny:

päädyn nostamaan 3cm peltiä saranoista irvistäkööt  ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Fiksu laittais nuo letkulähdöt eri reunalle koteloa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Fiksu laittais nuo letkulähdöt eri reunalle koteloa.

tuli miullekkin jälkikäteen mieleen mut en saa niitä enää oikein vaihettua kun ei ole alumiinihitsiä.. jäis muuten kaks ammottavaa reikää :-\

pelti nostettu takanta ylimpään asentoon nyt mahtuu letkut olemaan  :)  samalla tänään käyty taas ajamassa parikyt kilometriä.. pitää vissiin arkistoida volvo talveks ei tuolla pysty ajamaan bensaa menee mielettömiä määriä ja auto suttaa kokoaika motarillakaan ei yhtään pitoja hetkikun kaasuun koskee ni poikittain..

vieläkin on rikkaalla paikallaan huuattaessa röpöttää noin 3000rpm kohdalla ja sitten nappaa kunnolla jenkaa ja dumppi suhahtaa kovaa.. ajossa ei röpötä yhtään mustaa tulee vaan niinkuin diiselistä  :D ahtoja ei kerkeä keräämään juuri yhtään max 0,3bar kun alkaa joka vaihteella heti sutimaan kun alkaa ahtaa.. lisäksi kaasuvaijeri jumittaa ilkeästi  >:(  välillä huutaa ja sit ku käy painamassa vaijerista ni palautuu normaaliksi..

« Viimeksi muokattu: 07.12.2010, 21:19:38 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

Futurez  Kulkukoira