Futurez  Kulkukoira

[Jesse:n 240

  • 42 Vastauksia
  • 13783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #15 : 10.05.2014, 22:31:20 »
Esim. 940:n B230FK tai FT
oho tuli aivopieru :D yritin siis ajaa takaa että 240 sarjan turbokonetta ei saa vähäpäästöisenä. ::)

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #16 : 10.05.2014, 22:35:53 »
Esim. 940:n B230FK tai FT

B230FK ok vähäpäästöiseen. Mutta menikö B230FT? Muistikuva, että ei.

Poissa [jesse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #17 : 10.05.2014, 23:06:10 »
Eikös perjaattees onnistus kun laittas b200et koneen, leimalle purkaisi turbon poies.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2014, 23:09:06 kirjoittanut [jesse »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #18 : 11.05.2014, 13:18:06 »
Jos nyt välttämättä haluat sen ET-padan tuonne laittaa, niin siipase siitä E-kirjaimesta alin viiva pois jolloin siitä tulee F. Seuraavaksi vaihdat siihen ET-pataan fiksummat kanget linnunluiden tilalle esim. 13mm kanget. Rahamies laittaa H-profiilit. Sitten jätät sinne sen nykysen LH-Jetronicin ja unohdat sen ET-padan Motronicin suosiolla. Tämän jälkeen kasaat sen paketin toimivaksi ja lainaat jostain Italo 940:n papereita ja muutoskatsastat autosi B200FT:ksi. Myöhemmin kun nälkä kasvaa, niin hommaat sen 2,3l tekniikan. Fiksumpaa vois tietty olla laittaa samantien se B230FT/FK, mutta jos se B200ET on helposti saatavilla ja halpa, niin kyllä silläkin alkuun pääsee. Myöhemmin sitten nälkä kasvaa ennestään ja alettaan etsiä ei vähäpäästöistä koppaa...  :D

Tapoja on monia, mutta tuossa yksi esimerkki.

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #19 : 11.05.2014, 13:40:23 »
Itse tarjoaisin suoraan B230FK/FT tekniikan, helpompi ja voi olla loppupeleissä halvempikin kuin ET:n muuttaminen vahvoille kangille. 95- eteenpäin ois vielä öljyruutatkin plussana. Pikkulohko nyt kannattaa unohtaa ihan suosiolla jos ei satu aivan puoli-ilmaiseksi saamaan.  ;)

Jenkkiparkit oon itse rakennellut näin:
http://motonet.fi/fi/tuote/432040/BAY15d-polttimon-kanta-2x-ruuviliitos
http://motonet.fi/fi/tuote/432504/BAY15d-polttimo-oranssi-12V-215W
Tuon kannan saa alkuperäiseen polttimon kantaan tyhjentämällä sen ja poraamalla vaan rujosti sopivan reiän. Sitten kytketään 5w lanka parkiksi ja 21w lanka vilkuksi. Näin tein tuohon allekirjoituksen ysiin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa [jesse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #20 : 11.05.2014, 22:15:19 »
Kiitoksia neuvoista! Vielä kun saisi vikavalolle jonkinlaisen selityksen. Edelleen koodia 1-1-1. Auto kylläkin ampuu putkeen, joten ei aivan kunnossa liene olla, saakos näissä sytytystä säädettyä.

Poissa [jesse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #21 : 17.05.2014, 11:39:39 »
Oho, tuliki huomattua et autossa onkin b200f kone.

Mutta joo, oisko kellään nyt tietoa/ideaa vikavaloon. Koodia ilmoitta 1-1-1, lambda ehjä, imm myös (todettu nakkaamalla johot irti jonka jälkee koodit nollattu)

Porukka volvossa oli sama homma että vikavalo palo, mut se sentää hävis itestään.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #22 : 17.05.2014, 11:41:04 »
Mulla ainanki hävis taulusta palamasta lambdan häiriövalo kun käytin akun irti, joten auttaisko semmonen kikka tässäkin? ::)

Poissa Allutz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #23 : 17.05.2014, 13:23:59 »
Ootko tsekannu sytkäpuolen koodit? Kuutos pistokkeesta. Itellä paloi kans tuo lambdan valo ja antoi kuutos pistokkeesta koodin"1-4-3 Nakutusanturin signaali puuttuu tai on epäkelpo." Nakutusanturin liitinhän siellä oli irti ja vikakoodit nollaamalla sieltä boksista, niin hävis lambdan valokin.
EX 945 -95 B230FK+M90, 945 -95 B230FK+AW71L
EX 240 -91 SE B200f+M47

Poissa [jesse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #24 : 17.05.2014, 16:25:38 »
Akku ollu viikonkin irti. Molemmista pistokkeista 1-1-1...alkaa menee hermot.

E: auton tyhjäkäyntikin seilaa.. kaasun jälkeen tasottuu about 700rmp, mutta sit nousee johkin 1000rmp. Putsattu on tyhjäkäyntimoottorikin.

Alkaa toive kesäautosta hiipumaan..
« Viimeksi muokattu: 17.05.2014, 18:18:22 kirjoittanut [jesse »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #25 : 17.05.2014, 20:14:31 »
B230FK ok vähäpäästöiseen. Mutta menikö B230FT? Muistikuva, että ei.
Miksi ei menis? Noita kun on kuitenkin tehty ihan yhtä pitkään eli vuoteen 1998 ja se FT:n 165hp ei ole lähelläkään 240:n tehorajaa.
Jäitä housuun!

Poissa [jesse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #26 : 17.05.2014, 21:02:50 »
Eli onko mahollista nakata FT kone kiinni ja muutoskatsastaa?  Paljonko vakio volvon tyhjäkäynti pitäisi olla, olen putsannut kaikki liittimet, kaasuläppäkotelon, tyhjäkäyntisäätimen, IMM, imuvuotoja etsinyt. Ainoa että tyhjäkäyntisäätimen ja ilmanpuhdistajan letkun välisen putken liitos on halki, muttei tasaa käyntiä alemmasi yhtään vaikka tukkii sormella halkeaman.  Kaasuläppä anturi säädetty niin et naksahtaa heti.

Sitten tuohon lambdan valoon, eihän vain olisi mahdollista että mittariston takana jokin johto olisikin väärin? Mikään ei tunnu auttavan siihen valoon.

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #27 : 17.05.2014, 21:04:13 »
Miksi ei menis? Noita kun on kuitenkin tehty ihan yhtä pitkään eli vuoteen 1998 ja se FT:n 165hp ei ole lähelläkään 240:n tehorajaa.

Vanhojen viestien perusteella b230FK/FT pystys näköjään laittamaan vähäpäästöiseen 240:een. Pari kaveria vaan heittänyt tuon b230FK:n paikalleen ja jäi silloin jutellessa tuo ilmeisen virheellinen käsitys asiasta.

Edit kavereilla oli 240 b230f. Tähän pystyi laittamaan b230FK ja ei tarvinnut paksuja vakaajia ja 1031 taka-akselia. Jos olisi laittanut b230FT, niin sitten olisi pitänyt nuo vaihtaa.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2014, 22:13:57 kirjoittanut 240 »

Poissa [jesse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #28 : 17.05.2014, 21:12:42 »
Joo pitääkin sellanen hommata kun sais auton muuten laitettua.  Tässä linkki auton tyhjäkäynnistä, sanokaa onko normaalilla tasolla vai ei.
https://www.dropbox.com/s/ukctnyxhc0c7wvw/20140517_204803.mp4

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: [Jesse:n 240
« Vastaus #29 : 17.05.2014, 21:20:55 »
Laita nyt ensitilassa ehjä letku ilmanputsarilta kaasuläpälle, sehän imee muuten pölyä/hiekkaa/paskaa suoraan koneeseen ohi putsarin!
Melko varmasti tyhjäkäyntikin kilahtaa kohilleen sen jälkeen.
Tyhjäkäynnin perussäätöhän tehdään tukkimalla tyhjäkäyntiventtiilin letku, jonka jälkeen ruuvataan sitä kaasuläpän säätöruuvia. Olikohan se F-moottorin säätöarvo letku tukittuna joku 650-700 rpm, en muista tältä seisomalta. Auton normaali tyhjäkäynti kuuluu olla 850-900rpm.

Ja mitä koneeseen tulee, laita mielummin se b230fk/ft. Paljo parempi lähtökohta... :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Ateho  Elekma