Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: lolvo_ - 12.12.2023, 18:40:38
-
Ei taida tästä aiheesta olla omaa keskustelun aihetta niin tehdään omansa
240 akselin (1031) kaventamisen yhteydessä törmäsin vetoakselin haasteeseen lyhentämisen jälkeen booria täytyisi joko:
-Jatkaa booria jyrsimällä noin 10mm
-Sorvaamalla booriin kevennystä että menee tasauspyörästöön ”pidemmälle”
Tuo ensimmäinen vaihtoehto eli boorin jatkaminen olisi ehkä se mihin kallistuisin. Onkohan tietoa mikä mahtaa vetarin boorin profiili olla? (Varmaan onkin tietoa mutta se haluaako joku kertoa on asia erikseen) Saisi terän hommattua jolla pääsisi jatkaa uria pidemmälle.
Toki vetoakselin lyhennysjuttuja kuuntelisin ilomielin muiltakin millasilla toteutuksilla tehty. Vetoakselin teettäminen ei nyt ole vaihtoehtona, Kalustoa löytyisi tehdä tuo mukavasti itsekin.
-
240 vetareita on lyhyemmällä ja pidemmällä boorituksella. Nyt ei ole itsellä irtaallaan, että voisi mitata.
-
Ajaa sen boorin jälkeen vetaria hieman ohuemmaksi että menee syvempään ja lyhentää jos noin vähästä kiinni, kestää varmasti. Jos sorvaa kevennystä hieman pidemmälle niin kestää todennäköisesti paljonkin paremmin rääkkiä
-
240 vetareita on lyhyemmällä ja pidemmällä boorituksella. Nyt ei ole itsellä irtaallaan, että voisi mitata.
Tästä olisi mielenkiintosta tietää paremmin infoa, millasella pituuserolla vetareita on
Boorin profiili selvisi 30 astetta on on kulma
-
Irto vetareita oli vuosia sitten iso määrä. Lyhkäsempää booritusta oli enemmistö. Boorituksen pituus ero ulkomuistista 1-2cm väliin. Kaveri tarvitsi juuri noita pidemmällä boorituksella rakenteluun.