Proturbo  Autodiagnoosi

Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma

  • 77 Vastauksia
  • 58996 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #30 : 07.05.2011, 13:16:30 »
Olisikohan mahdottomuus tehdä alipainetehostinta kun on jäykkä kytkin tai onko tälläistä tehty ???
Tuli tästä mieleen, että näin 80-90-lukujen vaihteen Tuulilasissa mainoksen alipainetoimisesta kytkimestä. "Ei tarvitse enää kytkinpoljin ta, soveltuu myös vammaisille. Kultaa Monte Carlo-rallissa" tjsp siinä sanottiin, ja oli kuva. Ei tainnu kuitenkaan yleistyä ihan hirveesti. Joku Kaasutinexpertin mainos se tais olla.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #31 : 21.06.2011, 14:14:51 »
http://www.blingfactory.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Products/BF202101

Kenelläkään kokemusta?
Eipä oo kokemusta tuosta vauhtipyörästä, mutta tilasin tuolta vauhtipyörän -618 SRE-asetelmalle, ja täytyy sanoa, että työn jälki on erittäin hyvä, sikäli kun itse koneistuksen päälle ymmärrän.


Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #32 : 22.06.2011, 08:40:42 »
Tuo näyttäisi olevan ihan asiallinen. Näkee sitten tasapainotuksessa miten käyttäytyy. Pyörä ei ole kyllä hinnalla pilattu, joten saattaa olla itellä että pistämpä tuolta tulemaan omaankin pyörän.
Onko tarkoitus laittaa vaijeri vai nesteasetelmalla? Informoi miten sopii...

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #33 : 22.06.2011, 18:35:41 »
^Nesteasetelma. Pyörä ja asetelma lähtee tasapainotettavaks vissiin Lahden kansityöhön.

Poissa Sherlock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #34 : 04.07.2011, 00:07:19 »
http://www.blingfactory.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Products/BF202101

Kenelläkään kokemusta?
Tilasin tuommoisen 2-levyt tiltonille, työn jälki hyvä, ja oli noin 1-2g epätasapainossa. Asetelma ja starttikehäkin istui hienosti, siinä asetelma uppoaa juuri sen tarvittavan 2,5mm kitkapintaa syvemmälle. Painoa tuli starttikehän ja kytkimen kanssa ~7800g.

Poissa Jakelfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • XC90 T6, Tesla S
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #35 : 04.07.2011, 02:48:06 »
Muita palikoita blingfactoryltä tilanneena voin kans kehua paikkaa, tekevät nopeasti erikoisempiaki tilauksia ja työnjälki on huippuluokkaa!  ;) Tarkotus tilailla jossaki vaiheessa teräspyörä vinokoneeseen m3 asetelmalle.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2119
    • Instagram kuvat
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #36 : 07.07.2011, 14:05:40 »
Muita palikoita blingfactoryltä tilanneena voin kans kehua paikkaa, tekevät nopeasti erikoisempiaki tilauksia ja työnjälki on huippuluokkaa!  ;) Tarkotus tilailla jossaki vaiheessa teräspyörä vinokoneeseen m3 asetelmalle.

Eikös tuo -618 ole juuri M3 asetelma.. ?
Eli juuri tuo mitä mainostavat tuolla yhteistyökumppani osiossa..
« Viimeksi muokattu: 07.07.2011, 14:09:28 kirjoittanut mista »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #37 : 07.07.2011, 23:12:44 »
Eikös tuo -618 ole juuri M3 asetelma.. ?
Eli juuri tuo mitä mainostavat tuolla yhteistyökumppani osiossa..

Jep Jep

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #38 : 28.08.2012, 00:17:42 »
Kuinkas bolt-on ratkaisu toi blingfactoryn teräs vp -618 asetelmalle on tuon m47 kanssa? Meneekö ihan bensavolvon omalla kytkinlevyllä?
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 20:52:22 kirjoittanut t0mpp4 »
BMW M5
Volvo 740

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #39 : 10.09.2012, 20:53:29 »
Kuinkas bolt-on ratkaisu toi blingfactoryn teräs vp -618 asetelmalle on tuon m47 kanssa? Meneekö ihan bensavolvon omalla kytkinlevyllä?
Eikö kukaan muka ole tollasta m47 kaveriksi viritellyt?
BMW M5
Volvo 740

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #40 : 10.09.2012, 21:33:51 »
Kuinkas bolt-on ratkaisu toi blingfactoryn teräs vp -618 asetelmalle on tuon m47 kanssa? Meneekö ihan bensavolvon omalla kytkinlevyllä?
Henkon laittamasta, ja blingfactoryn sivuilla olevasta kuvasta päätellen asetelmalle on koneistettu tarvittava upotus vauhtipyörään, joten menis suoriltaan. Kuitenkin kytkinlevyn paksuus uutena on sama 7,5mm plusmiinus 0,3mm, oli sitten 200/700/900 ja taisi mennä x40/850/x70I samaan kastiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #41 : 25.11.2012, 20:26:42 »
moro,

tommosta olisin tilailemassa http://www.blingfactory.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20101220-11092-13436-1/Products/BF202104-1

laatikoksi tulee 5 vaihteinen getrag, eikös niitäkin ole muutamaa eri mallia, sitä en vielä tiedä että minkä niistä sattuu käsiinsä saamaan.

elikkäs kymysys kuuluu, notta mitä asetelmaa ja levyä suosittelisitta mulle ?
nestekytkin on, auto tulee kesä hupi käyttöön.
väännön kestoa saisi olla ainakin 650nm

huomasin että tässähän tulee kiire jos haluaa vauhtipyörän ja kytkimen tasapainotukseen saman aikaisesti kammen ja muiden hilppeitten kanssa

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #42 : 25.11.2012, 20:54:27 »
Sachs ilmoittaa SRE asetelmille tälläiset väännönkestot:

-618
Orgaanisella -levyllä 450nm
Sintteri -levyllä 530nm

-765
Orgaanisella -levyllä 590nm
Sintteri -levyllä 700nm

Eli noiden perusteella sitten asetelmaksi SRE -765 ja levyksi sintteri.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #43 : 10.11.2014, 17:46:20 »
minkälaisilla palikoilla ootte shimmannu kytkimen toimivaksi kun tuo teräsvauhtipyörä+765 asetelma on matalempi kuin orkkis kaksoismassa yhdistelmä.

kytkinkäpälään vaan sopivan paksuinen holkki jossa upotus sylinterin kärjelle ja kemppiliimalla kiinni?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #44 : 10.11.2014, 17:55:10 »
Oletan että laatikkona M90. Irroita alkuperäinen kytkinkäpälän nivelpallo ja vaihda pinnapultti pidempään tarvittaessa ja kasaprikkoja tai sopiva holkki väliin ja pallo takaisin kiertämällä.

« Viimeksi muokattu: 10.11.2014, 18:01:09 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

KL-varaosat  Race.fi