Autoracing  KL-varaosat

T5 kytkinasiaa

  • 21 Vastauksia
  • 7737 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hazukazu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
T5 kytkinasiaa
« : 14.03.2017, 16:48:14 »
Onko v70 mk1 2.3 t5 1997 koneessa vakiona kova vauhtipyörä? Itellä oli semmonen käsitys että pitäis olla kaksoismassa mutta kun rupesin purkamaan niin sieltähän paljastu kova pyörä.
Levyssä lukee sachs 9176268.
Paineasetelmassa TYP MF 240.
Pitäis uutta kestävempää kytkintä katella.
Joku oli tämän linkannu johonki ketjuun: https://shop.klracing.se/sv/artiklar/modellanpassat/volvo-22/800/koppling-3/sinterlamell-6-puck-8/volvo-850_v70-vitmotor-91-fjadrar-240mm-6-puck.html

Pitäis tietää että onko tuo sopiva ja pelittäiskö tolla sachsin asetelmalla

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #1 : 15.03.2017, 00:15:22 »
Osassa alkupään malleissa on vissiin kovalla pyörällä.
Mulla oli -98 V70R ja kaksoismassalla.

Tuleeko tää ihan päivittäiseen ajoon?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #2 : 15.03.2017, 01:20:35 »
850r eli 96 tai ylipäätään -96vm 850 tuli ekat kaksoismassat joihinkin yksilöihin.
v70 löytyy joistain ainakin tonne -97 asti viellä kovaa vp:tä..

Poissa hazukazu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #3 : 15.03.2017, 11:21:45 »
Osassa alkupään malleissa on vissiin kovalla pyörällä.
Mulla oli -98 V70R ja kaksoismassalla.

Tuleeko tää ihan päivittäiseen ajoon?
Kyllä se taitaa päivittäiseen ajoon tulla.  Ainakin kesäisin  :)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #4 : 15.03.2017, 11:48:45 »
Kyllä se taitaa päivittäiseen ajoon tulla.  Ainakin kesäisin  :)
Itse en sintteriä laittaisi käyttöautoon.
Toki tuo voi jousitettuna olla jopa vähän siedettävä käyttää.

Jäykempi asetelma ja massalevy vaan 8)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa hazukazu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #6 : 15.03.2017, 21:39:02 »
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/forstarkt-tryckplatta-audi-s2-91-92.html

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/lamell-850-turbo-94-sachs-240mm.html

Mahtaisko tossa olla toimiva paketti?
Ei oikeen tuo ruotsi taivu
Saattais ollakin, riippuu tietenkin ihan tehotavoitteista, jos on aikomuksena laittaa joskus voimaa, kannattaa laittaa kerralla riittävä kytkin.

Mulla oli SRE -707 asetelma ja 850R:n massalevy, vauhtipyörää joutuu koneistamaan, mutta niin taitaa joutua myös tuon linkittämäsi asetelman kanssa.
Kytkimestä tuli suht jämäkkä käyttää, mutta paljon miellyttävämpi kuin sintteri, eikä varmasti etuvedossa luista.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=450.msg290280#msg290280
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #7 : 06.04.2017, 08:00:27 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=450.msg290280#msg290280

Sulla oli tuolla että upotusta 0,85mm. Olikos volvon omat levyt nyt minkä paksuisia?
Ja minkäpaksuinen levy tuolla 707 kuuluis olla? Se liene se Audin asetelma.

Itse just laittamassa 618 asetelmaa Apen 3-lapa sintterin kanssa tuohon rataprojektiin(T5 ja M56H).
Bemarin levy oli 9,3mm paksu mitä tietoja löysin tietoja. Myyjän tuotetitokataloogista taisin soitella tietoja joltakin osamyyjältämyös.
Eli se 10mm mitta shimmauksen lähtökohtana lienee aika kiva jos haluaa puristaa vähän yli.
Itse upotin reilun millin astelmaa blingin huimapyörään. Eli käytännössä levyjen paksuuserotuksen asetelman suunniteltuun levyyn nähden + 0,4mm lisää.
Jää nähtäväksi millainen tuli...

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #8 : 16.04.2017, 15:07:36 »
Lainataas topikkia..

Sopiiko 850/v70 mk1 vaparin kovaan vauhtipyörään T5 paineasetelma?
960 B6254+M90 paineasetelmassa eri jako ainakin mitä tuossa vauhtipyörässä.. eikä viittis laittaa kaksoismassaa uudestaan paikoilleen "väliaikaisesti" (pitopinta pilalla, ja taitaa se olla jo melko väljäkin... +paineasetelmassa näkyi pitopinnalla halkeamia joten senkin joutuu vaihtamaan)

Että onko eri jako myös vaparin ja turbon paineasetelmissa (ja vauhtipyörissä toki)?

T5 paineasetelmalla ja 240mm massalevyllä ilmeisesti kestää +400nm vääntöä..??
Eli toisin sanottuna omaan käyttöön ihan riittävästi
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #9 : 16.04.2017, 17:11:45 »
Käy vaikka T-5R:n asetelma, ei ole eroa pulttijaossa. Kutosen kanssa M90:llä on aina kaksoismassa, joten sitä asetelmaa ei voi tasaisen vauhtipyörän kanssa edes käyttää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #10 : 16.04.2017, 19:11:37 »
Niin eli 5 koneeseen tarkoitetut asetelmat samalla jaolla..?
Noissa kun ei mainita erikseen missään (mitä nyt kattelin virosta/saksasta...LUK:n tuotteita siis) että onko kummalle tarkoitettu.

Sitä vaan, ettei tule vahingossa tilattua väärää asetelmaa.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #11 : 16.04.2017, 23:15:16 »
Kunhan on kiinteälle vauhtipyörälle tarkoitettu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #12 : 17.04.2017, 21:13:45 »
Jep, asia selvä. Kiitoksia vastauksista!
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #13 : 24.04.2017, 16:54:26 »
Eli ei sovi T5 paineasetelma, ilmeisesti 850/V70 mk1 vaparin kiinteälle vauhtipyörälle.
Eri jako.

Tämä vauhtipyörä ollut siis 240mm kytkinlevyn kanssa.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: T5 kytkinasiaa
« Vastaus #14 : 24.04.2017, 17:08:57 »
Itellä oli T-5R:n kytkinpaketti 850 20V vauhtipyörässä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Futurez  Kulkukoira