Autoracing  KL-varaosat

Hitsilukko topic

  • 150 Vastauksia
  • 96086 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Hitsilukko topic
« : 11.12.2010, 02:09:31 »
Vanhan foorumin Kemppi/esabkerho vois jatkaa täällä? Edelleenn saa kertoa positiivisia ja negatiivisia kokemuksia. Turhan moralisoinnin vois kuitenkin varmaan jättää pois ;)

Tänään (kiitos kaverin) tuli korjattua kakkosnelosen hitsiperä kuntoon. Jopa minä (lue: kyllähän niitä ovia juuri ja juuri kehtaa hitsata) voin sanoa, et oli kyllä joku edellinen omistaja tehty todella tökerön kötöstyksen tuonne perään.  :nohnoh Vähän oli jotain räitty sinne tänne et ainaki joskus rattaat on jumittanu.
Harmi kun ei ollut kameraa jotta olis saanu kuvan esimerkillisen huonosti hitsatusta perästä.
Nyt muurattiin keskeltä kunnolla umpeen. Toivottavasti kestää paremmin. Väljät ainaki katos. Oli lähellä ettei autoon olis tullu tasauspyörästö takasin.  ::)

Hyvää yötä.

Ainiin. Tuli heitettyä nyt jotkut vanhat öljyt sisään. Jos niillä putsais perän ajelemalla jonkun 100 km ja sitten heittäs oikeet öljyt sisään. Luonnollisesti isoimmat kököt on yritetty poistaa magneetilla yms. Todellisuus on se että sitä hitsipaskaa tulee loputtomasti sieltä. Ei liene niin nöpönuukaa.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2010, 11:10:17 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #1 : 11.12.2010, 11:12:11 »
Omassa ex 2 satkussa oli ostettaessa hitsilukko.





Ensimmäisen koeajon kun ajoin korttelin ympäri asfaltilla päätin, että se vaihtuu oikeaan lukkoon.

Käännöksessä tuntui, että taka-akseli hyppii sivulle renkaat oli 215/45/17.

Leimalla ko laiteessa oli toisesta vetoakselista hiottu spoorit pois. Se on edelleen tallessa, jos joku sellasta
tarvisee.

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #2 : 11.12.2010, 16:10:19 »
Joo kylhän se oikeen hidas vauhti yhdistettynä tiukkaan käännökseen ja leveisiin renkaisiin vähän kaaliin ottaa, mut kyllä sen kestää (vetarit ei). Jos viitsii niin yrittää parkkiksilla välttää turhaa vekslailua. Talvella oikeen hyvä. Pitää vaan tiedostaa sen ominaisuudet = karkeasti suoraan tai kaffassa. Normaali maantienopeuksissa en oo huomannut mitään haittaa.

ps. Mä voisin ottaa talteen tuon katsastusvetarin.
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #3 : 17.12.2010, 06:30:48 »
Mulla kans ollu muutaman vuoden hitsi perä, periä menny varmaan 5 kpl paskaks ei tahdo oikeen kestää..
katsastuksessa ollu kans vetari mistä on poorit veks, helppoa ja halpaa  ;)

Nyt jotain kestävämpää tilalle  8)


Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #4 : 17.12.2010, 15:52:29 »
katsastuksessa ollu kans vetari mistä on poorit veks, helppoa ja halpaa  ;)
Miksei kukaan oo tätä mulle aikasemmin kertonu  >:(
Mulla ei ole kyllä ollut kemppiperien kanssa kesto ongelmia, poislukien yks mitä ei hitsattu kuin toiselta puolen, mutta se nyt oli ihan omaa tyhmyyttä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #5 : 17.12.2010, 16:08:23 »
Vuoden päivät ajellu aga-diffillä pelkästään pitämättömällä alustalla eli hiekkatie tai lumi renkaan alla. Ei pahaa sanottavaa toistaiseksi, talvella ehdoton  ;)

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

EVO8

  • Vieras
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #6 : 19.12.2010, 11:27:07 »
Sen verran pakko "moralisoida" että nää hitsilukot on sitten talvella normi tieliikenteeseen ERITTÄIN bäädaidiö  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 19.12.2010, 11:57:30 kirjoittanut EVO8 »

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #7 : 23.12.2010, 00:50:22 »
Vanhan foorumin Kemppi/esabkerho vois jatkaa täällä? Edelleenn saa kertoa positiivisia ja negatiivisia kokemuksia. Turhan moralisoinnin vois kuitenkin varmaan jättää pois ;)

Tänään (kiitos kaverin) tuli korjattua kakkosnelosen hitsiperä kuntoon. Jopa minä (lue: kyllähän niitä ovia juuri ja juuri kehtaa hitsata) voin sanoa, et oli kyllä joku edellinen omistaja tehty todella tökerön kötöstyksen tuonne perään.  :nohnoh Vähän oli jotain räitty sinne tänne et ainaki joskus rattaat on jumittanu.
Harmi kun ei ollut kameraa jotta olis saanu kuvan esimerkillisen huonosti hitsatusta perästä.
Nyt muurattiin keskeltä kunnolla umpeen. Toivottavasti kestää paremmin. Väljät ainaki katos. Oli lähellä ettei autoon olis tullu tasauspyörästö takasin.  ::)

Hyvää yötä.

Ainiin. Tuli heitettyä nyt jotkut vanhat öljyt sisään. Jos niillä putsais perän ajelemalla jonkun 100 km ja sitten heittäs oikeet öljyt sisään. Luonnollisesti isoimmat kököt on yritetty poistaa magneetilla yms. Todellisuus on se että sitä hitsipaskaa tulee loputtomasti sieltä. Ei liene niin nöpönuukaa.
Eikai kyseessä oo semmonen punanen 240 jossa oli vannehopealla tehtyt liekit konepellissä?  S*
Vaihdoin siihen kytkimen syksyllä ja kaveri harjotteli vähän hitsaamista, naurettiin itekki sille :2funny:
Sen auton piti mennä ihan hauskanpitoon ja jääradalle mut sattu menemään leimasta läpi nii olihan se myytävä sit pois :'(
« Viimeksi muokattu: 23.12.2010, 02:47:11 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #8 : 23.12.2010, 08:47:19 »
Sen verran pakko "moralisoida" että nää hitsilukot on sitten talvella normi tieliikenteeseen ERITTÄIN bäädaidiö  :nohnoh

Millälailla?

Mun mielestä lukottomat takavedot pitäisi lailla kieltää. Jopa hitsilukko on turvallisempi kuin ei lukkoa ollenkaan.
Lukottomasta kun ei ikinä arvaa mihin suuntaan se seuraavaksi hyökkää kun pyörät jauhaa vuorotellen miten sattuu.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

The moose

  • Vieras
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #9 : 23.12.2010, 09:08:23 »
Oma kokemus etuvetoisen kempin lukosta, Aiivan Mahtava.   :sundaydriver:
Datsun 100A 1500 viripannulla ja omalla lootalla, 13" piikkipyörät. Jäärassi ja aivan ylivoimainen muihin nähden.  :hello:

Sitä ajettiin aivan kuin 4-vetosta vehjettä.

Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #10 : 24.12.2010, 11:12:41 »
Millälailla?

Mun mielestä lukottomat takavedot pitäisi lailla kieltää. Jopa hitsilukko on turvallisempi kuin ei lukkoa ollenkaan.
Lukottomasta kun ei ikinä arvaa mihin suuntaan se seuraavaksi hyökkää kun pyörät jauhaa vuorotellen miten sattuu.

Peruuttaessa ja hiljaa ajaessa ihan paskoja noi hitsilukot talvella.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #11 : 24.12.2010, 11:25:24 »
Peruuttaessa ja hiljaa ajaessa ihan paskoja noi hitsilukot talvella.
Tästä oon kyllä toista mieltä, loppuu se yhdellä pyörällä suttaaminen eikä tuo kyllä "puskekaan" peruttaessa  ???

Näiden juttujen perusteella harkitsen vakavasti kemppiläistä alle ihan jatkuvasti  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #12 : 24.12.2010, 22:58:51 »
Eikai kyseessä oo semmonen punanen 240 jossa oli vannehopealla tehtyt liekit konepellissä?  S*
Vaihdoin siihen kytkimen syksyllä ja kaveri harjotteli vähän hitsaamista, naurettiin itekki sille :2funny:
Sen auton piti mennä ihan hauskanpitoon ja jääradalle mut sattu menemään leimasta läpi nii olihan se myytävä sit pois :'(

Kyllä vain.  :hello: Tosin nyt konepelti on mattamusta by maston. Ei oikee iskeny ne liekit.. ja oli näköjää joku rikkonu ykk-anturin kiinnityksenki ::) Noo sekin korjattu nyt. Rapatessa roiskuu. Sen sijaan menin munaamaan vähän jäähdytysnesteiden kanssa täs kovalla pakkasella. Saas nähä kun ihmettelemään kerkee et kävikö paffille mitään..
« Viimeksi muokattu: 24.12.2010, 23:03:17 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #13 : 24.12.2010, 23:35:31 »
Kyllä vain.  :hello: Tosin nyt konepelti on mattamusta by maston. Ei oikee iskeny ne liekit.. ja oli näköjää joku rikkonu ykk-anturin kiinnityksenki ::) Noo sekin korjattu nyt. Rapatessa roiskuu. Sen sijaan menin munaamaan vähän jäähdytysnesteiden kanssa täs kovalla pakkasella. Saas nähä kun ihmettelemään kerkee et kävikö paffille mitään..
Jees, eiköhän mikä vaan parempi oo ku ne liekit :2funny:
Ja joo se YKK-anturi oli jo edellisen omistajan toimesta mallia leikkaa liimaa, mut kyllä se toimi ihan normaalisti kuitenki  :sundaydriver:
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #14 : 25.12.2010, 11:58:48 »
Oma kohtaiset kokemukset ovat hitsilukosta rajoittuvat tuonne rata ajoon ja siellä hitsi lukko on tietenkin parempi kuin ei lukkoa ollenkaan Hyvät puolet siinä on se et ne pyörät todellakin vetää molemmat ja autoa on helppo viedä luistossa siinähän ne sitten olikin ne hyvät puolet. Huonot puolet taas on kun ajaa asfaltilla tiukkaan kurviin niin puskee tosi helposti jos ei sitten aja reilusti luisussa kurviin.Sitten kun se perä on hitsattu jumiin niin siellä ei anna mikään paikka periksi niin yleensä kovia iskuja jos tulee niin veto-akseli katkeaa eli jos ajaa hitsi lukolla niin kannattaisi käyttää kumitettu kardaanin takapätkää joka antaisi vähän periksi niin ainakin vaihde laatikko välttyisi kovimmilta iskuilta ja lisää se vähän veto-akselienkin ikää.

 

KL-varaosat  Race.fi