RallyBaron  Samppasport

B230 lohkojen väliset erot

  • 5 Vastauksia
  • 6168 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoelP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
B230 lohkojen väliset erot
« : 17.04.2013, 11:54:09 »
Koettanut googletella, etsiä foorumista ja vähän jokapaikasta, mutta vieläkin on hieman epäselvää.

Onko B230 lohkoissa suurempia eroja, muutakuin se, että turbolla varustetuissa koneissa lohkossa on öljyruiskut sekä turbon öljynkierron nippa? Eli, voinko periaatteessa ostaa minkä tahansa B230 lohkon, ja lisäämällä em. osat, saan vastaavan kuin turbon lohko on ollut tehtaalta lähtien?

Olen ymmärtänyt, että isommat erot noiden B230-moottoreiden väliltä löytyy kansista, nokka-akseleista ja männistä sekä tietenkin moottorinohjausjärjestelmistä.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: B230 lohkojen väliset erot
« Vastaus #1 : 17.04.2013, 12:04:47 »
Eipä niissä hirveitä eroja ole. Sekään ei ole itsestäänselvyys että turbolohkoissa öljyspruutat ja vaparissa ei. Eli on turbolohkoja ilman öljyspruuttia. Se riippuu vuosimallista..

Kannetkin on pääosaksi samoja turbossa/vaparissa. Eli 530 on se yleisin kansi ja 531 on eräissä turbo ja vaparikoneissa. Nokissa ja ilmeisesti männissä sitten vähän eroja. Mutta tämä nyt on yksi ja sama mikä nokka siellä hankittaessa on, kun ei niillä kumminkaan virityskäytössä mitään tee (meinaan lähinnä noita yleisempiä bxxx sarjan nokkia eli M ja T). Paremmat vakionokat maksaa "markan". Ainakin FT/FK männillä aika pitkälle pääsee, mutta sellaiset ei paljoa maksa käytettynäkään irrallaan ostaa..

Eli summarum, jos et etsi bolt-on vakio turbokonetta niin osta joku perus B230 lohko/kone jos sellaisen saat useita satasia halvemmalla kuin turbolohkon..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa JoelP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 lohkojen väliset erot
« Vastaus #2 : 17.04.2013, 19:09:41 »
Kiitos paljon, melkein toivoinkin että sinulta tuleepi vastausta (hyvännäköistä toimintaa BTU:ssa ja oma projektisi myös!) 8) Kuvio alkaa olemaan pikkuhiljaa selvillä. Öljyruiskujahan oli pääasiallisesti noissa uudemmissa lohkoissa, mitä lueskelin. Lähestulkoon, mitä vähemmän bolt-onia tulevaan projektiin tulee, sitä parempi. Koriakaan ei ole vielä hankittuna, entinen autoprojektikin vielä keskeneräinen.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: B230 lohkojen väliset erot
« Vastaus #3 : 17.04.2013, 21:56:20 »
Runkolaakereissa on myös vuosimallikohtaisia eroja. 85-88 on 55mm runkolaakereilla ja päittäslaakerointi keskellä kampuraa. 89-> on 63mm runkolaakerit ja päittäislaakerointi vitoslaakeripukissa.

Ja kanget tietysti vm. ~90 asti pääsääntöisesti on ne "linnunluut" ja uudemmissa paksut.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B230 lohkojen väliset erot
« Vastaus #4 : 17.04.2013, 22:14:34 »
Noiden vuosimallien ja runkolaakerikokojen kanssa ei voi olla varma. Itsellä tälläkin hetkellä 2 kpl -87 K lohkoja, joissa 63 mm runkolaakerit.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: B230 lohkojen väliset erot
« Vastaus #5 : 18.04.2013, 02:43:29 »
Kyllä heittoja on ollut laakerikoossa ja myös tässä öljyruiskujutuissa. Se on tämä pieni tehdas niin välillä tulee vähän mitä sattuu. Pentan lätkällä olevaa lohkoa ei nyt vielä ole vakiona vastaan tullut pellin alla.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron