Autodiagnoosi  Carcom Oy

vauhtipyörän pultit; kestääkö käyttää uudestaan, vai uusitaanko?

  • 44 Vastauksia
  • 23188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Ajattelin heittää vauhtipyörän kiinni vinokoneen perään, kestääkö kiinnittää vanhoilla pulteilla, vai pitääkö malttaa ja tehdä se vasta huomenna uusilla pulteilla?

Pulttien kovuusluokka on 12.9, joten ei nämä ainakaan mitään venyviä ole...

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Ajattelin heittää vauhtipyörän kiinni vinokoneen perään, kestääkö kiinnittää vanhoilla pulteilla, vai pitääkö malttaa ja tehdä se vasta huomenna uusilla pulteilla?

Pulttien kovuusluokka on 12.9, joten ei nämä ainakaan mitään venyviä ole...
Tästä oli joskus puhetta (en muista missä) ,mutta uudet tarvis kait laittaa.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Kilpakoneessa on vanhat pultit (itse irrottanut ainakin kolmesti) ja ei ole vauhtipyörä lähtenyt irti. Putsaa kierteet hyvin, kierrelukitteen kanssa kiinni käytetyille pulteille ilmoitettuun momenttiin (mutu 65 Nm, voi olla jotakin muutakin).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Nämä maksavat muistaakseni noin pari euroa kappale Volvolla. Sitä kannattaa sitten miettiä, että kasaako sen järkyttävän valulimpun uusilla vai vanhoilla. Itse laitoin ainakin suosiolla uudet, hieman loctitea kierteisiin ja oikea momentti.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Uudet pultit hommaat ja kiristät 70Nm.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
1.8€ tais olla kappale...

Ihan normi 12.9 pultteja noi taitaa olla, ruuvikaupassa 0.7€ olis kappale m10x25 pultit.
Voimaa tossa b200kssa ei ole, mutta sietäisi pysyä kasassa.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
1.8€ tais olla kappale...

Ihan normi 12.9 pultteja noi taitaa olla, ruuvikaupassa 0.7€ olis kappale m10x25 pultit.
Voimaa tossa b200kssa ei ole, mutta sietäisi pysyä kasassa.
Joo ei niitä volvolta tarvi hakea.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Joo ei niitä volvolta tarvi hakea.

Ottakaahan huomioon, että alkuperäisissä pulteissa on erikokoinen kanta, kun perus kilopultissa. Voi joutua rälläkkähommiin.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Eikö noi ollut m10 pultteja? 17mm kannalla?

En kerennyt hakea tänään volvolta tai pulttikaupasta... Ja saahan noita kuusiokolo ruuveinakin jos meinaat että ei mahdu pyörimään?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Ja saahan noita kuusiokolo ruuveinakin jos meinaat että ei mahdu pyörimään?
Kuusiokolo on liian korkea, pitää olla perus 17mm kannalla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa M_N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Oisko kellään tietoa mikä on pulttikoko v40 B4204T ? m10x25?

Poissa ilmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
hei, kommentoimatta mitenkään uusiin tai vanhoihin pultteihin niin onko sitten joskus jossain lähtenyt vauhtipyörä omille teilleen asennuksesta riippumatta kun en ole semmoisesta itse koskaan kuullut. :D

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
On noita ainakin jokkisautoista joskus irtoillut.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Kyllä kisa-autoissa noita irtoilee, mutta vakiopelissä mun mielestä voi käyttää uudestaan. Joskus yks hemmo kerto kun oli lähteny vauhtipyörä irti 9000rpm kohdalla SRC kisassa ja tullu kardaanitunnelista läpi suoraan polkimille. Kuskilla kävi kauhee tuuri ettei sattunu muuta kun autoon.
V70 TDI

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
ite ostin turboon wetteriltä vapariin tarkotetut pultit, syy ettei pulttiliikkeet 70km säteellä alkanu tilaa noita 12.9-pultteja kaheksaa kappaletta  :peetu:
vaparin vauhtipyörän pultit oli 2,15€/kpl ja turbon olis ollu 3 x kalliimmat!!
mikä ero turbon ja vaparin pulteissa?
oma auto aikanaa vaihettu manuaaliks nii ei tietoo mistä noi vanhat pultit oli...
ja pulttiliikkeet ois tyrkyttäny 10.9-pultteja...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Proturbo  Autodiagnoosi