Eli kuitenkin vain kone kuumana tuo ongelma eikä esim yön seistyä kylmällä koneella?
Eliminointia perusvioista:
-Jos kuumana lähtee hyvin niin bensapaineentasaaja on kunnossa, pitäs starttauttaa pitkiä startteja nimenomaan kylmänä kun paine hävinnyt muttei kuumana noita ongelmia lyhyessä seisonnassa
-Moottorin lämpötila-anturi jos näyttää pelkät virratkin päällä mittaristossa kylmempää kuten neljännestä tai jopa nollaa kone kuitenkin oikeasti puolilämpimänä > lämmin välillä startatessa niin sama väärä lämpötieto menee ecullekin ruiskutuksen ohjaustietoihin.
On jjoko noin tai voi hajota niinkin että kylmänä näyttää liikaa joten ei käynnisty silloin kunnolla mutta lämpinä taas lähtee hyvin. Anturi on termostaattikopassa ja nykyisessä toinen tarvikevaihtoanturi jo uusittu. Orkkis kallis mutta kestää paremmin kuin nämä halvat.
- vuotava suutin myös starttauttaa pitempään mutta lähinnä kylmänä. Kuumana kun vuotanut ei kävisi kyllä tasaisesti vaan vajaalla, sen vuotavan pytyn kohdalla sen aikaa sytytyshäilkkää kunnes kuivuu.
- Huonot puolat tai lopussa olevat tulpat voi kone kuumempana temppuilla, pitäisi kyllä ajossakin tuntua mm nypytystä
- kaasuläppäkotelo likainen ja karstaa reunalla jää läppä kantamaan liikaa auki
- Vvt vehkeissä pyörä/solenoidi voi teettää jotain ongelmia käynnistyksessä kun sytytystä taitaa muuttaa, omassani ei ole noita onneksi.
Tutkisin tuon helpon lämpötilatiedon ensin.