Automaatti ilmastoinnilla varustetussa autossa kuumalla kelillä puhallin jääkin pyörimään kuivatakseen systeemiä, se sammuu noin 5 minutin sisään itsestään joskus kelin vaatiessä vaoi pyöriä pidempäänkin. on siis ominaisuus ei vika.
Joo näinhän se oliki. Jätettii se pihalle huutamaan ja hetken päästä se sammukin.
Kaverin T4 s40 volvos oli sellanen ominaisuus et MAFfi kun kuoli eikä toiminu ni flekti huusi niinkauan et akku tyhjeni.
Uudella maffilla se flekti sammu heti. Se vehje söi alkuperäsiä ilmamassa mittareita yhden per vuoden vaik oli alkuperäsiä.
MUTTA, emäntä kävi kaupas ja oli sammuttanu kaupan pihalle normaalisti, sit ku koitti startata ni ei mitään. Sahaa ja sahaa eikä auto herää. Mä hain bensaa lisää ni lähti palmun alta.
Ajettii kotiin ja kotipihassa kierrokset ei laske alle 3000.
Sammuttaa ni sitä saa sahata sen minuutin kaks ainakin käymään. Kauheella sahauksella se yski ittensä käymään ja kierrokset samantien siin 3000 paikkeilla.
Mä lähin sit purkamaan kauheessa kiireessä, tyhjäkäyntimoottori, maffi, lämpötila anturi ja jakopään kopat.
Tarkistin jakopään se oli OK.
TK moottorin putsailin kliineril ja wd-40 monta kertaa ja takasin kasaan.
Lämpätila anturia en irti ottanut mutta kontakt kliineriä liittimiin. ja kiinni.
Maffin putsasin kans CRC maf cleaneril.
Auto lähti normaalisti palmun alta käymään ja 20km lenkillä ei oireillu ei sit kertaakaan.
Ihan niinku eri auto olis kyseessä.
Teho mua ihmetyttää vieläkin. Kaasu pohjassa ku lähtee ni siinä 3500-4000rpm kohdalla rupee tuntemaan et turbo herää eloon ja alkaa ahtamaan. Tulee sellanen piikki efekti.
Turbon ohjaus ne letkut katoin venttiilille asti ja kaikki uudenverosia.
Eikös näis 2.0t koneis ollu matalapaine turbo?
Vai muistanko ihan väärin. Se toinen volvo mitä ajoin ajat sitten oli todellakin hätäsempi pikku kierroksilla.
Tämä tuntuu vaparilta kunnes alkaa kierroksia olemaan.