Pelkän hihnanvaihdon hinnassa säästää kyllä osakuluissa ja työajassa.
Riippuu vähän auton kokonaiskilometreistä ja onko muuta jakopään osaa aikaisemmin vaihdossa mahdollisesti uusittu mitä kannattaa tehdä. Menee sama työaika kuitenkin jokakerta jos jotain sieltä alkaa porsimaan..
Jos ei itse vaihtotöitä tee vaan korjaamo ja aikoo pitää pitempään niin laskeskelee minkäkokoinen remontti on kannattavin vaihtoehto.
Omaan oli edellinen uusinut pelkän hihnan (kuten sitä edellinenkin omistaja ) ja jättänyt vesipumpun vaihtamatta, km tuolloin viimeisessä vaihdossa oli autolla takana 210tkm.. Meni noin 20tkm kun vesipumppu alkoi pitää sen verran hirveää åäntä että koko homma uusiksi. Laakeri vesipumpusta oli täysväljä.
Uusittiin sillä yhdellä aukaisulla kaikki koko jakopäästä hihna, rullat, kiristin, vesipumppu ja etustefakin ettei tarvitse aukoa ja purkaa minkään takia ennen seuraavaa 100tkm täyteen tuloa, ajassa menee tuohon km mun ajoilla noin 5v.
Kaikki vanhat osat oli stanssien mukaan vm -99 tehtyjä paitsi tuo uusittu hihna. Kiristin oli yllättävän hyvässä kunnossa mutta koska otin kokonaisen sarjan niin uusi meni sisään.
Vvt- pyörää ei onneksi mun vehkeessä ole niin yksi seurattava paikka vähemmän.