Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: szzi - 28.03.2013, 01:48:34

Otsikko: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: szzi - 28.03.2013, 01:48:34
Joo eli tarkotus olisi turbottaa b200f moottori, joka tulisi usa mallin 740 farkku volvoon, mitä asioita ja osia tulisi vaihdella ja tosiaankin halpa projekti mielessä aletaan tätä värkkäämään. eikä mitään maan kaatavia teholukemia tavoitella(vielä);) ahtimeksi joku pikku hyrrä gt15? ja vakio pakosatsille laippa vaan päähän johon se kiinnitetään, onnistuuko ahtoletkut kiinnittää vakio imusarjaan? nyt vaan vihjeitä ja neuvoja kehiin niin päästään huomenna aloittamaan projektia:)
Otsikko: Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: Sato| - 28.03.2013, 07:18:07
No jos äffän ruiskuimusarja on kyseessä ni saahan sen siihen kiinni niin ku vakio imuputkenkin...
Otsikko: Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: 8-pätkä - 28.03.2013, 07:19:55
Turbon vakiopakosarjoja ja ahtimia löytynee markkinapaikalta jos välttämättä haluaa itse tehdä mutta halvin ja helpoin on ostaa valmis turboseiska..
Otsikko: Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: visa - 28.03.2013, 13:23:38
Täyskaasukärkien johto pois kaasuläpästä, suuttimet jos jotain voimaa haluaa, bensapaineen säädin joka sopii ahdettuun. 13c tai 15g mitsu vois olla hyvä turbo tohon
Otsikko: Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: sjs - 28.03.2013, 19:06:08
Täyskaasukärkien johto pois kaasuläpästä, suuttimet jos jotain voimaa haluaa, bensapaineen säädin joka sopii ahdettuun. 13c tai 15g mitsu vois olla hyvä turbo tohon
Paineensäädin on tietääkseni vaparissa ja turbossa sama, eli 3bar peruspaineella.

Otathan huomioon, jos meinaat kadulla ajaa ja muutoskatsastaa, niin F-koneinen on ehkä vähäpäästöinen (ota selvää katsurilta onko), ja silloin et itse voi tehdä "omavalmiste" moottoria, vaan täytyy laittaa keulille "valmis" turbokone, tai täytyy olla ainakin paperit kyseisestä autosta mistä otat "valmiin" turbokoneen, jotta näkevät "uuden" moottorin täyttävän samat päästönormit. Ja alusta mahdollisesti vastaamaan "uutta" moottoria, jos jarruissa+iskareissa on eroja.
Otsikko: Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: szzi - 31.03.2013, 14:46:02
Nyt olisi moottori nostettu pois autosta ja vaihelaatikko myös, laatikosta oli yksi hammas sileä ja kytkin oli loppu, sitten rakentelemaan, illalla koitan ehtiä lisätä kuvia:) ja juu hyviä neuvoja tulee niin ei muutako lisää vaan tulemaan:)
Otsikko: Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: Miuzo - 31.03.2013, 15:11:47
Paineensäädin on tietääkseni vaparissa ja turbossa sama, eli 3bar peruspaineella.

itsellä kaksi paineensäädintä ollut. toinen tarvike ja toinen fb eli vapari koneesta. hyvin molemmilla pelannut :)
Otsikko: Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: szzi - 01.04.2013, 21:05:31
(http://aijaa.com/AExtcM)  sitähän innostuttiin nostamaan heti usiampi kone pois paikoltaan:) nyt tarkassa mietinnässä että kannattaisiko alkaa ahtamaan tämä b200 kone vai ostaa suosiolla joku muu moottori tähän tarkoitukseen, ehdotuksia? joo ja tosiaan samassa tallissa myös samanlainen turbotusprojekti meneillään paitsi koneena b230f eli kuvia molemmista tulee:)
Otsikko: Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: Kari Takaeilola - 03.04.2013, 00:14:34
Ehottomasti B230F. Todettu monessa suhteessa paremmaksi mitä B200F.
Otsikko: Vs: b200f koneeseen hyrrä kylkeen
Kirjoitti: 460GLE - 03.04.2013, 15:01:11
Laita b230f, tulee mukavasti enempi alavääntöä ja hyrräkin herää luonnolisesti paremmin alhaalta ku tuolla pienemmällä alakerralla.

Joko suoraan vakio puristuksilla ja kohtuu ahtopaineilla, tai sitte sorvaat mäntiin vähä kuppia niin saa puristuksia alas ja kestää paremmin ahtamista.