Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: JPP - 31.08.2012, 23:35:42

Otsikko: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: JPP - 31.08.2012, 23:35:42
Auttakaahan kokematonta! Kiitos jo etukäteen ;).

Pitäis huomenna mennä kattomaan 850 farkku Volvoa. Oletus on, että auto on T5 kuten pitää, mutta mistä sen helpoiten tunnistaa. Autossa on 2.3litranen turbo kone ja 240heppaa plus auto on etuveto. Vuosimalli on -95. Epäilyksiä nostattaa ainoastaan se, että myyjä ei itse edes tiedä mikä kone on kyseessä. tämä herättää myös muita kysymyksiä päässäni joten mistä tietää, että onko T5 kunnossa vai ei? Mitä kannattaa tutkia ennen osto hetkeä.  ???
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: Ribbe - 01.09.2012, 00:42:09
Tuon ikäisessä T5:ssa on vain 225hv. T5R mallissa oli 240hv
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: kepa09 - 01.09.2012, 00:56:02
Moi, itse suosittelisin 850 glt tää. Voimaa riittää sen 170 heppaa, jos tuollainen  on jollain myynnissä kohtuu hintaan niin tarjota saa ?
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: Timo_R - 01.09.2012, 01:41:45
Tälläi jälkiviisaana tulis ensimmäisenä mieleen turbokoneen venttiiliviat. Kuuntele pakoputken päästä käyntiääntä....jos "putputtaa" -> ykkösen pakovena palanut.
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: hevonen - 01.09.2012, 07:27:41
Vedä lämpösestä koneesta käydessä öljytikku ylös niin näet huohottaako pirusti. Jos puhaltaa reilusti, huohotus voi olla tukossa, yleensä on kyllä vaan väljä...

Jos siinä on turbo ja se on 2.3, kylläpä se T-5 on. Tarkista otteesta onko siinä merkitty tehoksi 166kW.

Kato ettei ole öljyvuotoja siitä venttiilikannesta, varsinkin sinne pakopuolelle, käryää helposti.

...Jos on automaattivaihteilla, aja huolellisesti ja kokeile toiminta, ettei nyi vaihdoissa, pakki kytkeytyy hyvin ja ettei mitään vinkunoita kuulu liikkeelle lähdöissä.
Tarkista myös oljyn väri ettei ole palanut ruskeaksi, pitäis olla punaista eikä saa haista palaneelle.
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: JPP - 01.09.2012, 17:28:31
Kiitosta vinkeistä. Otteessa olikin selko merkinnät tyhmälle  ;D. Auto on vuoden -95 T5 R. Mukaanhan se sieltä kaupasta lähti :P. Ainoita miinuksia on (Ainakin tällä hetkellä) pikku sanomiset maalipinnassa ja apukuskin ikkuna ei avaudu. Mutta oma 740 vaihdossa niin maksettavaa jäi 1800. Todella positiivinen ostos. Yhden napin merkitys kyllä on hieman mysteeri napissa lukee Tracs. Nappi sijaitsee ratin vieressä oikealla. Kiitos tästäkin jo etukäteen jos joku valaisisi mitä siitä napista tapahtuu?
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: hevonen - 01.09.2012, 17:54:10
Se tracs on luistonesto... Ei sudi tyhjää sitten niin millään kun se on päällä. :buck2:

Aukeaako se ikkuna edes sen oven omasta napista?
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: JPP - 01.09.2012, 17:57:19
En oo vielä koittanu täytyypi kokeilla tänään vielä.
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: Grahik - 01.09.2012, 18:45:57
Aukeaako se ikkuna edes sen oven omasta napista?

Ei taida olla nappia ovessa  ;)
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: hevonen - 01.09.2012, 18:52:24
Ei taida olla nappia ovessa  ;)
Haa! 850, ei tietenkään ole... :P
No, aukeaako se siitä hanttarinpuolen napista..? Sama asia.
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: JPP - 01.09.2012, 20:38:54
Ei aukee. Mistään mistä pitäis. Nyt ilmeni yks vika lisää. Voimakasta rykimistä heti kun kierrokset menee yli 2000. Luulin alkuun että bensa pumppu menossa sillä tankissa mittarin mukaan 30litraa. No huoltsikalle tankkaamaan ja tankki täyteen ni rykiminen loppu siihen. Ainoo että mittari ilmottaa et tankki ei ois täynnä. paljonhan maksas mittarin korjaus vai löytyykö koti konsteja korjaamiseen? Mietityttää vaan et tankkiin meni vaan se 30-40litraa ni 70litran tankissa sillon siel ois ollu jälellä se mitä mittari näytti. Ni oisko muita vikoja jotka tommosta aiheuttas?
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: 855_T5R - 04.09.2012, 23:19:43
Paljokos tuolla sun ärrällä on ajettu? voisko olla että bensapumppu on väsynyt? Jaa onko autosi vakio? Se on kiva ku ostaa bensaturbo volvon pikkuvikaisena, itse tein niin jaa nyt jos lonkalta viskaan nii 3500e ei mee kauvas, mikä on menny nuiden "pikkuvikojen" korjuuseen. Nooh nyt toimii ku sveitsiläinen kello  8)
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: JPP - 05.09.2012, 22:13:41
Paljokos tuolla sun ärrällä on ajettu? voisko olla että bensapumppu on väsynyt? Jaa onko autosi vakio? Se on kiva ku ostaa bensaturbo volvon pikkuvikaisena, itse tein niin jaa nyt jos lonkalta viskaan nii 3500e ei mee kauvas, mikä on menny nuiden "pikkuvikojen" korjuuseen. Nooh nyt toimii ku sveitsiläinen kello  8)

Tolla vekottimella on päästelty 285 000. Ja juup on se vakio tasan 240heppaa. Nyt oon vaihtanu tulpat, sytytysjohto sarjan, virranjakajan kannen ja pyörijän. Näyttäs siltä että vika korjaantu noilla parannuksilla. Mut jos alkaa uudelleen oireilee täytyy alkaa miettii bensapumpun vaihtoo. Se onki jo hippasen kalliimpi remontti...
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: Juniku - 06.09.2012, 20:17:28
Tolla vekottimella on päästelty 285 000. Ja juup on se vakio tasan 240heppaa. Nyt oon vaihtanu tulpat, sytytysjohto sarjan, virranjakajan kannen ja pyörijän. Näyttäs siltä että vika korjaantu noilla parannuksilla. Mut jos alkaa uudelleen oireilee täytyy alkaa miettii bensapumpun vaihtoo. Se onki jo hippasen kalliimpi remontti...

Joskus rikkinäinen lambdakin saa aikaan hassuja nykimisiä, onpa kerran meinattu jäädä tienposkeen 960:n kanssa paskaisen bensasuodattimenkin takia.
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: 855_T5R - 08.09.2012, 15:37:43
Tossa yjessä topikiss   oliki jo puhetta, mut kerrotaan se täälläki, eli jos bensapumpun vaihat nii motonetistä saat "yleismallin" bensapumpun (walbro) hintaan 79 ja jäpöset. Bosch pumppu heti satasen kalliimpi,. Ite ostin tuon 79e pumpun ja siihe piti kaventaa se tiiviste, että se patukka mahtuu takas kiinni, mut muuten ei mitn. Ongelmaa oo ollu. Ja jostaki luin, et olis vähä enempi tuottoa tuossa, tiiä nyt varmaksi. Mut siihen tiivisteen kavennukseen meni meni n.45sek ja tuli aivan pätevä kampe. Mut suosittelen
Otsikko: Vs: 850 T5 Osto ja siihen liittyvät kysymykset
Kirjoitti: JPP - 14.09.2012, 23:16:24
Auto käy ja kukkuu taas sekä elää ku uus. Tehotki löyty kummasti jostain. Mut kaiken tän eteen sai vaihtaa: Tulpat, sytytysjohtosarjan, pyörijän, virranjakajan kannen, puolan, ilmansuodattimen, bensansuodattimen ja bensapumpun plus intercuulerin pohjasta paikattiin reikä. Tähän samaan konkurssiin fiksasin kaikki valot ja vilkut sekä vaihdatin öljyt koneeseen ja laatikkoon. Ennen talventuloa pitäis sit saada vaihdettua se puhaltimen moottori sillä vika on siinä.

Kiitos kaikille vinkkejen antajille :hello: