Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Tossu - 08.03.2014, 23:20:15

Otsikko: 850 vm.95 2,0 T5 (b5204t) 211hp--> n.250hp.
Kirjoitti: Tossu - 08.03.2014, 23:20:15
Pitäisi saada italo teefemmaan voimaa. Aivan ensimmäisenä mietityttää kytkimen kesto.Tuo tehotavoite lienee helppo saavuttaa lastulla,ja paremmalla ilmanotto ja pakojärjestelmällä. Muutenkaan kone ei taida ottaa itseensä kovin helposti vielä nuilla tehoilla? Mitens nuo ns. Glt nokat,näihinhän on laitettu nuita. Mahdollisesi sellaisetkin saisin. Onko näistä millaista käytännön hyötyä ko. Tehotavotteilla.
Otsikko: Vs: 850 vm.95 2,0 T5 (b5204t) 211hp--> n.250hp.
Kirjoitti: AUH - 11.03.2014, 10:22:04
Pitäisi saada italo teefemmaan voimaa. Aivan ensimmäisenä mietityttää kytkimen kesto.Tuo tehotavoite lienee helppo saavuttaa lastulla,ja paremmalla ilmanotto ja pakojärjestelmällä. Muutenkaan kone ei taida ottaa itseensä kovin helposti vielä nuilla tehoilla? Mitens nuo ns. Glt nokat,näihinhän on laitettu nuita. Mahdollisesi sellaisetkin saisin. Onko näistä millaista käytännön hyötyä ko. Tehotavotteilla.
Kunnossa oleva vakio kytkin kyllä kestää nuo tehot helposti. Noihin tehoihin pääsee kun laitat esim: 3"downpipe+2,5"-3" loppu putki ja lastu. Ilmanottoon ei tarvi puuttua, vakio piisaa kyllä. Toki äänimaailma voi muokata oravaputsarilla. Glt nokilla taitaapi saaha vähän paremmin vetoja yläpäähän?
Otsikko: Vs: 850 vm.95 2,0 T5 (b5204t) 211hp--> n.250hp.
Kirjoitti: VT86 - 11.03.2014, 11:56:59
Ei sitä kytkintä kiinnosta onko siellä 250hv vai 350hv. Sitä kiinnostaa kuinka paljon se välittää momenttia ja kuinka matalilla kierroksilla. Mitä korkeammalle maksimi vääntöalueen saa sitä "kevyemmällä" rasituksella kytkin ja alakerta on karrikoidusti.



Otsikko: Vs: 850 vm.95 2,0 T5 (b5204t) 211hp--> n.250hp.
Kirjoitti: Tossu - 11.03.2014, 16:31:18
Jeps tattista vaan. Pitää kesällä kun menee hankkeisiin, niin tätä homma rueta suunnittelemaan.