Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: tasamaantallaaja - 11.06.2014, 18:47:49

Otsikko: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 11.06.2014, 18:47:49
Löytyi standarti mäntiä MAHLE USA:lta hinta ei päättä huimaa mutta tekeekö mitään?
Kannattaako rahaa hukata mäntiin remontin yhteydessä?

http://www.ebay.com/sch/m.html?_odkw=volvo+piston&item=360699555198&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_osacat=0&_from=R40&vxp=mtr&hash=item53fb5e6d7e&_ssn=partscontainer&_trksid=p2046732.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XVolvo+940+T+piston&_nkw=Volvo+940+T+piston&_sacat=0


Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Veksi - 11.06.2014, 21:09:27
Mikäs noista tekee nyt niin erityisen edullisia?
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 12.06.2014, 06:17:53
Sitä vaan että perus männät saa näköjään halvemmalla kuin esim:

Wisecon kilpamännät 700e sarja.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: REX - 12.06.2014, 08:06:19
Sitä vaan että perus männät saa näköjään halvemmalla kuin esim:

Wisecon kilpamännät 700e sarja.
hmm kappas.. perus halvempi kuin kilpa.

No ihan alkuperäiseen kysymykseen:

Meinaatko virittittää _paljon_ tai onko vanhoissa männissä jotain vialla?
Jos vastaus on kyllä niin uusiin mäntiin sijoittaminen on perusteltua :)

Tekeekö MAHLEN männällä mitään? lievä mutu mutta eikös alkuperäiset männät ole mahlen mäntiä?
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 12.06.2014, 11:57:35
Kiitoksia, jotain asiallistakin. Tästähän se homma lähti: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=47666.0

Mulla Fk vielä keulassa paikallaan. Ja auto työmatka ajossa (vaparina) joten siihen ei puututa.

Kaksi konetta irrallaan F ja Fb 1991. Näitten omilla männillä ahdettuna ei tee mitään.....
Näistä perus hyödennyt kampiakseli lohko, parhaimmat osat.
Kansi (531) lähtikin jo matkalle huoltoon Lahteen.

Ei mitään 600hv tykkiä ole tarkoitus rakentaa vaan tavoite 250-300hv kantturoihin.
Megalla moottorin ohjaus ym, ensi vakiolla sisään ajot :-)

Kiertokanget mallia ''H'' ja ACL tietenkin.
Omatekoinen pakosarja turpolle, jos hermot kestää rakennella.

Voihan sitä rahaa suoltaa, mutta jos tavoite ei ole niin korkea miksi mättää rahaa (sitä mitä piennissä määrin on) turhaan, eikö näin?
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: jepajee - 12.06.2014, 13:04:00
jos et sinne yli 400 kaakkiin haikaile nii perusmännät kyllä riittää.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: JuhaK - 12.06.2014, 14:30:49
Luulis f/fb:n männilläkin tuon 250-300hv kestävän ottaa.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: jepajee - 12.06.2014, 14:48:00
nii, mutta eikös vaparin männissä oo matalampi kuopppa= korkeempi puristus
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: JuHaU - 12.06.2014, 15:02:12
nii, mutta eikös vaparin männissä oo matalampi kuopppa= korkeempi puristus

Kyllä maar - isompi teho pienemmällä ahtopaineella :juhau:
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: JuhaK - 12.06.2014, 15:21:23
FB:ssä on varsinkin vapariksi aika mieto puristussuhde, kun ei hulluttele ahtojen ja ennakon kanssa sekä pitää seokset kohdillaan niin varmasti kestää yllä mainitut tehot. Palotilaa muotoilemalla saa siitä entista matalemman.

Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 12.06.2014, 15:27:53
Jep, mulla oisi tarkoitus tehdä täysi remontti niin ei se mäntä investointi olisi paha ja,
ja kun uusii niin uusii kunnolla.
Mutta ei ole tonneja tarkoitus tuhota.
Kyseessä kuitenkin käyttöauto.

Eli mäntää tilaukseen, mittailun ja hoonauksen jälkeen koneistamon toimesta..... :)
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Veksi - 12.06.2014, 17:28:43
-Paljonko ne ebay Mahlet maksaa?
-Paljonko FT-männät maksaa Volvolla?
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 12.06.2014, 17:54:41
Usaas tulee tullit päälle mutta tapilla renkailla ja itse mäntä.

En ole kysynyt mut, veikkaan et marmorilla osta
mäntä sitten,
renkaat ja
tappi erikseen....paljon enemmän.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Kisko - 13.06.2014, 17:12:05
Mäntäsarja yhteen sylinteriin sisältäen tapin, sokat ja renkaat alun toista sataa sinisellä. Eli kaikki yhteensä 400-500. Sikäli mikäli on tänä päivänä saatavana eivätkä hinnat eivät ole muuttuneet muutamassa vuodessa ihan älyttömästi.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 30.06.2014, 18:06:49
Esitän taas viisaita kysymyksiä :D saa hermostua ja kommentoida......

Jos hommaa std 96,01 kokoset uudet Mahlet meneekö hoonauksella tai onko siinä järkeä (siis vakio porraukseen)?
Vai kannattaisiko ostaa ylikoot?

Onko yleensä sylinterit porattava että saa järkevän hyötysuhteen uusilla mukeilla.
Tietysti koneistamo mittaa soikeudet ynnä muut.

Kävikös vakio mäntiin ne kiinan H-proviilit 152mm (FT/FK)?

Huom jotain edistystä Lahden koneistamosta kansi (531) saapui työstöstä, odottaa alakertaa innoskaaasti.

Kiitos jo kehtaa asiaa taas valaista!

Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Lankku - 01.07.2014, 18:04:25
Poraus on turha kuluerä jos sylinteri ei ole niin kulunut, että tarvitsee porata. H-profiilit on tehty vakio-osiin sopiviksi jollei muuta tilaa.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 25.11.2014, 13:45:31
Hoplaa...

Männät vihdoin hommattu 96.65 noin ja lohko porautettu kuitenkin.
Koneistamo neuvoi että turhaan hoonataan enää väljemmäksin Std:stä suht sama hinta porautus töineen koko roska 350e.
Poraus tasapinnan oikaisu pesut ym jne....
Tässä kuva http://aijaa.com/atI8fY
huomaa ympyröity männän poikittais tumma alue, itse en moista edes ajatellut.
Koneistamo oli sitä mieltä että nää on niitä sivuun jääneitä ns kosmeettinen pinta vika halpahinta Mahleja.
Joita myydään sitten yksityisesti halvemmalla 4kpl 96.65 250e U.S.A, ja ei saanut täällä kertaa Tulli mitään :D
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: sjs - 28.12.2014, 17:32:59
Hoplaa...

Männät vihdoin hommattu 96.65 noin ja lohko porautettu kuitenkin.
Koneistamo neuvoi että turhaan hoonataan enää väljemmäksin Std:stä suht sama hinta porautus töineen koko roska 350e.
Poraus tasapinnan oikaisu pesut ym jne....
Tässä kuva http://aijaa.com/atI8fY
huomaa ympyröity männän poikittais tumma alue, itse en moista edes ajatellut.
Koneistamo oli sitä mieltä että nää on niitä sivuun jääneitä ns kosmeettinen pinta vika halpahinta Mahleja.
Joita myydään sitten yksityisesti halvemmalla 4kpl 96.65 250e U.S.A, ja ei saanut täällä kertaa Tulli mitään :D
Jos et tiennyt, B23(0) lohkot ovat kuuluisia siitä, että sylinteriseinä on aika ohut jo alunperinkin. Poraamalla se 96,5-97mm välimaastoon varmistetaan TURBOkoneessa se että se saattaa haljeta entistäkin helpommin kovilla ahdoilla. Ei tainut nyt koneistamo oikeen olla perillä volvon vinokoneesta, kun suosittelivat porausta noin suureksi. Olisi edes valittu eka ylikoko.

Ja turha puolustella sitä poraamista edes niillä muutamallakymmenellä ylimääräisellä iskutilavuus kuutiosenttimetrillä, ahtopaine korvaa ne. ;)

Ja kuten lankku sanoi, poraus on täysin turha kuluerä, jos koneella ei ole ajettu hirveitä määriä, ts. pytyt on soikeat (ei fiksua porata ollenkaan sellaista sohloa lohkoa) tai hirveä kantti yläreunassa. Yhden 450tkm ajetun B230FT lohkon olen purkanut, jossa sellanen 0,3mm kantti, se oli pakko porata, mutta muut puretut vinokoneet, mm B200F/K lohkoja, ja 2-300tkm ajettuja, ei ole ollut kanttia ollenkaan, tumma alue hävinnyt kevyellä hoonauksella.

Aika turhaa työtä teet, jos tavoitteet on 250-300hv, niihin piisaa vakio osatkin. Nyt sulla on muuten 5-600hv osat, mutta lohko ei tollasensaan välttämättä kestä sitä ahtopainetta mitä vaaditaan. 250-300hv kestää kylläkin.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 29.12.2014, 19:45:55
No jos koneistaja sanoo tai ehdottaa asiaa että olisi järkevä porauttaa (340tkm+pykälää). Ja miltei samanhinta kuin hinkata hoona mitata jne
Taidan minä häntä uskoa ennenmin kuin.........
Ja
Satuin saamaan tuohon hintaan Jenkeistä juuri nuo ja oli kiirusta. (Tosin moottori edelleen läjäämättä, ACL pula).
Nehän ovat vielä ''F'' männät. ) punnerrus siinä yli 9 piste jotain.....
Sen verran paljon, pitäisi laittaa E85.

Voihan se olla että jää vapariksi. Eikä tule sitä SuperChargerHybridBiTurboa.

Taitaa tuntua ettei nuo 13mm veivit kestä edes 1 baaria,
nykyisessä FK:sani ollut 0.8 bar kello, 1 ja 2 syl kammet banaanina (340tkm).




 
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: 8-pätkä - 29.12.2014, 20:06:57
Taitaa tuntua ettei nuo 13mm veivit kestä edes 1 baaria,
nykyisessä FK:sani ollut 0.8 bar kello, 1 ja 2 syl kammet banaanina (340tkm).

Taitaa olla syynä nakutus (onko sytkälastua?) tai sitten päässyt nestettä palotilaan ja nestepuristuksesta menneet kieroon. Voin luvata että vakio-osilla 0,8bar ahdolla tuo kestää ihan mitä tahansa pois lukien edellä mainitut.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Herra-Jermu - 29.12.2014, 20:08:45
Lähinnä herättää kysymyksiä, miksi kysyä apua ja sitten lytätä kaikki asiallisia neuvoja antaneet..  ::) Vielä ihmisiltä, joilla on: +300-500hv vinokoneita kasattuna. Muuallakin, kuin paperilla.

Asiaan, täällä on monta topiccia, joissa todetaan vakio turbo-vinokoneen kestävän sinun tavoitteen ja helposti ylikin. "Nimimerkillä" ensi kesäksi vakioilla osilla, (joilla on 300tkm ajettu)  n.+300hv kone kasaantumassa.  Kantta käytetty irti ja portattu yms. todettu samalla, että lohko ja männät, kuin uusia. :)

#Tommi
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 29.12.2014, 20:56:45
Ei ole ollut kuin bensalastu.
Ei sytkälastua. Mistä tuotakaan tiesi vuosia sitten että pitää se olla vai ei...
Joku sanoo pitää olla, joku sanoo ei ota sitten selvä.

Itse en ole kasannut yhtään auton konetta. Enkä kasaa kyseistäkään vaan kiikutan koko paketin koneistamoon kunhan KK/KA-laakerit saapuu. Että menee varmasti oikein!

Tuntuu että tietokin on mutta välillä tuntuu että arvuutellaan? Ota sit selvä, mut kysyähän vai ei saa?
Nää edelliset oli koneistamon näkökanta luotin niihin sillä perusteella ja jne ed kommentit.

Tän keskustelun voi sitten poistaa jos tää on jotenkin epäkelpo, tai jauhan täällä p..... ?
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: miikel - 29.12.2014, 21:26:00
Ei ole ollut kuin bensalastu.
Ei sytkälastua. Mistä tuotakaan tiesi vuosia sitten että pitää se olla vai ei...
Joku sanoo pitää olla, joku sanoo ei ota sitten selvä.

Itse en ole kasannut yhtään auton konetta. Enkä kasaa kyseistäkään vaan kiikutan koko paketin koneistamoon kunhan KK/KA-laakerit saapuu. Että menee varmasti oikein!

Tuntuu että tietokin on mutta välillä tuntuu että arvuutellaan? Ota sit selvä, mut kysyähän vai ei saa?
Nää edelliset oli koneistamon näkökanta luotin niihin sillä perusteella ja jne ed kommentit.

Tän keskustelun voi sitten poistaa jos tää on jotenkin epäkelpo, tai jauhan täällä p..... ?

Kyllä niillä 13mm veiveillä 400hp taitaa aika surutta moni ottaa, itse vaihdoin jo edelliseen koneeseen suosiolla h-profiilit.

Tuo tarviiko hinkuttaa ja kinkuttaa ei liity siihen työn määrään, vaan lopputulokseen! Kyllä se ihan totta on, että vinokoneen sylinteriseinämä on heikko kohta. Itse en ainakaan kymmenesosaakaan turhaan ottaisi pois. Mitä lähempänä ollaan tuota 97mm halkaisiaa sitä vähemmän kävisi mielessä itselläni edes puhallinta laittaa kylkeen.

Mäntä vaihtoehto on ainakin bensakoneeseen vähän turhan korkeapuristeinen. eikös b230F puristussuhde ole     9,8:1

Miksi olet hiilenä? Asiallisia kanssarakentajien vastauksiahan kaikki on ollut...
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Juusoo - 31.12.2014, 14:14:14
Säädettävällä ohjauksella menee tollasetkin puristukset ahdetussakin 8) Ihan bensallakin. 13mm veivit antautuu tosiaan aika äkkiä nakutuksella. Teholla ei ihan heti, viimeistään +400hv tavoitteella laittaisin h profiilit.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Masa71 - 31.12.2014, 21:17:54

Tuntuu että tietokin on mutta välillä tuntuu että arvuutellaan? Ota sit selvä, mut kysyähän vai ei saa?
Nää edelliset oli koneistamon näkökanta luotin niihin sillä perusteella ja jne ed kommentit.

Tän keskustelun voi sitten poistaa jos tää on jotenkin epäkelpo, tai jauhan täällä p..... ?
Tietoa on netissä ja kysyä saa mutta kannattaa myös hakea itse.
Esim. vinokoneen "hyvä" tai " max" poraus turbokäytössä on kuitenkin aika monesti ollu esillä foorumilla.

Tuo koneistamon näkökulma voi olla VAKIOkoneelle hyvä, mut ei yksikään asiansa osaava koneistamo usuta poraamaan VIRITETTÄVÄÄ 2.3 vinokonetta yhtään suuremmaksi kuin  "on pakko".

Ei sitä koskaan tiedä, meil oli nimellisporaus 96,6 8 satkun välyksellä ja "m"-veivi petti ensin ;)
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: mista - 22.03.2015, 09:05:12
Onpas täällä melkoiset osat melkoiseen tehotavoitteeseen. Mulla on b21et orkkis männät eli ei edes takomännät ja ahtoja se 1,5bar ja se 400hp tehoa. Konetta on rangottu olan takaa eikä mitään vikaa.. Kaikki muut koneistukset tehty ja tasapainotettu, mutta männät oli jo koneessa ja sinne ne jätinkin. Eli vanhat käytetyt..

Tosin en kans asiasta mitään tiedä kun auto on ollut mulla vasta kohta kymmenen vuotta ja ajettu tolla padalla vuosittain vaihteleva vähäinen määrä kilometrejä jo viisi vuotta. Rataakin rangottu useita kymmeniä kierroksia.

Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Twofortti - 09.02.2017, 22:29:46
Huomasin tossa äsken kun rengastin ft mäntiä niin 2 ja 3 pytyn männissä lukee D ja 1 ja 4 männissä lukee C?? Eli kahta eri kokoa koneessa.. miksiköhän näin? voiko olla tehtaan jäljiltä
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: JuHaU - 09.02.2017, 22:38:36
Ihan normaalia, että männät on eri kokoluokkaa tehdasmoottorissa. Dekkitasossa on stanssatuna myös sylintereiden koot.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Eikka - 09.02.2017, 22:57:35
Saako enää mistään uusia alkuperäisiä 96.00 mm:n mäntiä joita oli B230 FK -ja FT moottoreissa. Ei vissiin? Mahlen tekemiä lienivät?
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Pekko-poika - 10.02.2017, 11:19:08
Siniseltä ei, Mahlelta kyllä.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Eikka - 10.02.2017, 12:45:22
Siniseltä ei, Mahlelta kyllä.

Onko Mahlelta kukaan ottanut suoraan mäntiä?
Kuulin vaan ammattilaiselta että pitäisi tilata isompi sarja että tekevät mäntiä?
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Pekko-poika - 10.02.2017, 13:27:53
Onko Mahlelta kukaan ottanut suoraan mäntiä?
Kuulin vaan ammattilaiselta että pitäisi tilata isompi sarja että tekevät mäntiä?
Eivät myy suoraan yksityiselle, joten tilattava maahantuoja tms. kautta.
Ja saa vaikka yksittäisiäkin, riippuen varastotilanteesta.
Viimeksi kun kysyin, niin silloin olivat tarvittavan kokoiset tehtaalta loppu, joten olisi pitänyt odotella hetken että taas ajavat seuraavan satsin.
Ja tavaraa olis saanu koneistamolta, sekä varaosaliikkeestä. Hintaa muistaakseni ~100€/kpl

Olisko ollu että JoriK vaihtoi juuri yhden uuden männän omaan ysiinsä, mistä lie tilannut.

EDIT:
Elk:n tekstistä lainattu Mahlen tuotenumerot

STD, D-merkitty 271325
STD, G-merkitty 271326
1. ylikoko          271327
2. ylikoko          271328

89,95€/kpl oli kaikki koot monessakin nettikaupassa...
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Eikka - 10.02.2017, 14:14:43
Onko FK/FT:n mäntiä?
Ettei olisi vaparikoneiden mäntiä?
Volvolta ei meinaan ainakaan saa noita FK/FT:n mäntiä enää.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Elk - 10.02.2017, 14:29:11
Onko FK/FT:n mäntiä?
Ettei olisi vaparikoneiden mäntiä?
Volvolta ei meinaan ainakaan saa noita FK/FT:n mäntiä enää.

Huoheli. Ainako sinunki pitää kaikkea epäillä? Noi listaamani numerot on nimenomaan FK/FT-mäntiä.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Chall - 10.02.2017, 15:29:39
Huoheli. Ainako sinunki pitää kaikkea epäillä? Noi listaamani numerot on nimenomaan FK/FT-mäntiä.

Tällä kertaa ei tullut mikä ois "paras"  :D

Skandixilta saa näköjään vain ylikokona mahlen mäntiä :/
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Pekko-poika - 10.02.2017, 15:35:19
Elokuun lopussa 2015 tiedustelin maahantuojalta ensimmäisen ylikoon mäntiä omaan autooni(B230FK), ja ilmoitus tuli syyskuun alussa että nyt on taas saatavilla.

Näyttää tällä hetkellä että myös STD-kokoisia saa tehtaalta tilaamalla.
(http://i141.photobucket.com/albums/r68/Pekko-poika/Mahle%20STD.png)
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: JoriK - 10.02.2017, 18:16:11


Olisko ollu että JoriK vaihtoi juuri yhden uuden männän omaan ysiinsä, mistä lie tilannut.

Jep, tilaamalla sain paikallisesta varaosaliikkeestä viimesyksynä käsiini, Mahlen tuote kuten alkuperäinenkin on, ja 98€ maksoi silloin kappaleelta.

siinähän sitä todistusaineistoakin:
uusi mahlen B230FT STD mäntä.

(https://lh3.googleusercontent.com/pr2wMGanIZgtpri5InfnaVR44Wurf0UVjjGDsxVY5vpVSMIl_J4Yp6zWUsZMwv2PKStP4r8LDJcxR2rwrPevzHAns6JjaRhkr88toE2-v0-Wwes2teSJ8CQFhFAZc4aE_JW9glbSxio-vLrBBzxV5_Ug2a0vryQfYRDuSrQZ89PEqDVOzpF8cs9KfA-XKpx0k8awu_VTDC0TpyLmLcFVRl9OJMZfqiirL-p-ARW3kTgKV4WzUGIMDykFUNrIWUFurBQJeuX5xzCObXPldlpqYdhi4mAzp3LodSyO9FoSaWBT1t0lL2Bx1XTXhbnUpfS4aRxA1ZPvok1PYbRyh_ERXZk9_rsScMvr4M4wy0e-bJJVerGupFDuE_KjTOJt5amE6szVk4k7mz1A0vHJG8tvf53xqHVXAw5D-SwI6UM5SUwWXWCpSAQ1AXD9SgX2ZAekIvwZ-IGdhQOij1rdPHNKu8vyL2u7YGxk-rB8voUIJ4yguuuXb_I6_ZDNI06FzljjXTX52_2uBG-pk9Bixx0HJP3zyqpq-4p-EGnBDCcpEyW1Ye2T2BUTjNaoSu7sxETgyPTLFe_oL_LcpXCCYgqbd3NDXa3jC5LRcrhihx9vskcZu4Cc5e-f=w556-h988-no)
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Eikka - 10.02.2017, 18:19:48
Keltä toimittajilta nämä männät on hankittu?
Nimiä? Kiitos jo etukäteen.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: JoriK - 10.02.2017, 18:29:36
Keltä toimittajilta nämä männät on hankittu?
Nimiä? Kiitos jo etukäteen.

Orimattilan akku ja varaosa (http://www.akkujavaraosa.fi/)n kautta itse tilasin.

Uskoisin tosin kyllä, että saa tilattua melkeinpä mistä tahansa varaosaliikkeestä ?  :)
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Eikka - 10.02.2017, 18:40:44
Orimattilan akku ja varaosa (http://www.akkujavaraosa.fi/)n kautta itse tilasin.

Uskoisin tosin kyllä, että saa tilattua melkeinpä mistä tahansa varaosaliikkeestä ?  :)


Ja ihan Mahlen tekemät männät?
Täytyy tilata itsekin kun on tuossa naapurikylällä.
Kiitos tiedosta.
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: JoriK - 10.02.2017, 18:45:16
Ja ihan Mahlen tekemät männät?
Täytyy tilata itsekin kun on tuossa naapurikylällä.
Kiitos tiedosta.

Kyllä.  Täysin identtinen alkuperäisen männän kanssa.
Ainoa ero on, että se ¨Volvo¨ logo puuttuu   ;)
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: razori - 15.02.2017, 09:38:26
Keltä toimittajilta nämä männät on hankittu?
Nimiä? Kiitos jo etukäteen.

Fixus-varaosaputkat saa myös tilattua suoraan tehtaalta. Ainakin Kurikan Autotarvike OY / Fixus olisi saanut
Otsikko: Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
Kirjoitti: Eikka - 16.02.2017, 01:30:23
Fixus-varaosaputkat saa myös tilattua suoraan tehtaalta. Ainakin Kurikan Autotarvike OY / Fixus olisi saanut

Hyvä tieto. Kiitoksia. Nämähän pitää vielä kilpailuttaa.. :-D
Oliskohan Motonetissakin..??