Futurez  Kulkukoira

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 727656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1920 : 02.02.2017, 22:34:00 »
Mihin sulla on kytketty se letku? Nätisti toimi oma 1.5 bar jousen kanssa kinugawan kello 19T kanssa.
Turbolta tulee ohjauspaine

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1921 : 02.02.2017, 23:18:42 »
Onko kukaan muu tapellut kinugawan hukkaportin kanssa ? :idiot2: kalvo ehjä ja 1,2bar jousi, mutta ahtomittari liimaantuu 0,5bar.. Kun ottaa letkun irti portilta niin iloisesti nousee paineet

Katso se jousitaulukko netistä, kinugawan avattavassa hukkaportissa ne jouset menee sillein, että alkaa aueta vähän ennen puolta maksimipaineesta. Itsellä 0.5 vakiojousella paineet jäi n. 0.25, nyt 1bar jousi, paineet 0.45, tankoa säätämällä pystyy pelailla 0.4-0.6 väliä.

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1922 : 03.02.2017, 11:25:21 »
Katso se jousitaulukko netistä, kinugawan avattavassa hukkaportissa ne jouset menee sillein, että alkaa aueta vähän ennen puolta maksimipaineesta. Itsellä 0.5 vakiojousella paineet jäi n. 0.25, nyt 1bar jousi, paineet 0.45, tankoa säätämällä pystyy pelailla 0.4-0.6 väliä.
Aijaan tollanen systeemi  :nohnoh Pitänee kokeilla rajapaineventtiiliä kaveriksi

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1923 : 15.02.2017, 08:35:19 »
Mikähän mahtaa kiusata ahtopaineita kinugawan 1.2bar jousi ja tankoa yritetty ruuvata suuntaan ja toiseen, mutta 0,5bar yli ei paineet nouse  :o bypass kalvo ehjä.

Jos on 1.2 bar jousi, niin portti rupeaa hiipimään auki 0.5bar ahdoilla ja 1.2 barilla portti on jo täysin levällään. Jos ahdot haluat tuonne 1bar pintaan niin ostat 2bar jousen

edit: tähän olikin jo vastattu  :D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1924 : 15.02.2017, 09:25:50 »
Koska tää kinugawan muutos on tullut? N. Pari vuotta sitten jouset oli sitä mitä tilasit.  :o

Ainaki:
1bar = 1bar
1.5bar = 1.5bar
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Raggare

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1925 : 17.02.2017, 18:42:42 »
Saako tuon kellon vaihdettua kuinka helposti romut paikoillaan?
Jonkunlaista sorminäppäryyttä ilmeisesti kaivataan ainakin sen tangon kiinnityksen kanssa mitä nopeasti kurkin.
'97 945 B230FK med AW71L

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1926 : 17.02.2017, 18:54:12 »
Eipä se ole kun pultit auki, sokka pois jos sitä on enään ja tanko irti

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1927 : 27.02.2017, 21:32:58 »
Mitäs jos on jakamaton pakosarja ja jaettu turbiini? Onko mitään väliä muutakun että jaetulla pakosarjalla heräis paremmin?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1928 : 28.02.2017, 13:42:21 »
Mitäs jos on jakamaton pakosarja ja jaettu turbiini? Onko mitään väliä muutakun että jaetulla pakosarjalla heräis paremmin?

Eipä oikeastaan. Kaverilla ollut 2JZ-moottorissa juurikin jakamaton pakosarja ja ahtimessa jaettu turbiini ajossa pari kolme kesää. Kohtuu piikikäshän se on, mutta tuon kokoluokan ahtimella se on sitä varmaan joka tapauksessa. Huomattavasti paremmin syttyisi toki jaetulla sarjalla ja sellainen onkin varmaan tekeillä tämän talven aikana.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1929 : 28.02.2017, 17:32:32 »
Kysytäämpäs kun ei selvyyttä ole:
Onko 19T:ssä (aidot/kopiot) sama dp:n lähtö kuin vakio 13C:ssä? Tässä ahdin-päivitystä suunnittelen, ja sitä ennen tulee varmaan ränni väkerreltyä jo, mikäli tuo 19T passaa suoraan samaan dp:n liitokseen kuin vakio hyrrä.

Ajatuksissa ostaa esim. KL-Racingiltä 3" dp, ja siitä jatkaa sitten 2,5" loput...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Raggare

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1930 : 28.02.2017, 17:42:51 »
Millä kierteellä on nuo tulpatut ali/ylipainelähdöt FK:n imarissa?
FT:ssä taitaa olla ahtopainemittari kiinni moisen tilalla.
'97 945 B230FK med AW71L

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1931 : 28.02.2017, 17:43:04 »
Kysytäämpäs kun ei selvyyttä ole:
Onko 19T:ssä (aidot/kopiot) sama dp:n lähtö kuin vakio 13C:ssä? Tässä ahdin-päivitystä suunnittelen, ja sitä ennen tulee varmaan ränni väkerreltyä jo, mikäli tuo 19T passaa suoraan samaan dp:n liitokseen kuin vakio hyrrä.

Ajatuksissa ostaa esim. KL-Racingiltä 3" dp, ja siitä jatkaa sitten 2,5" loput...
Ei normaalisti. Jotain kopioita löytyy, esim: http://www.turbomeck.se/19T-volvo-940.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1932 : 28.02.2017, 17:59:39 »
No eikös tämäkin ole samoilla laipoilla jne, pesien kääntö ja hukkiksen kellon siirto vissiin tarvii tehdä. Okei tää olis jo 20T mut halpa  ;)

klik
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1933 : 28.02.2017, 18:12:02 »
teetin 13c ahtimen modauksen samoihin hintoihin .... 13C kompurakotelo sorvattu isommaksi, 19T keskiö ja #7pakopesä bolt on... kannattaa kysellä kotimaisilta turbopajoilta teetin omani proturbo:lla eikä tarvitse miettiä onko kopio vai ei.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1934 : 28.02.2017, 19:08:56 »
1000cc suuttimet ja etanoli. Millä tulpilla kannattaa lähteä kokeilemaan? Tulppien valkkaaminen viritettyihin autoihin on täysin tuntematon juttu vielä.

edit: LH2.4 ja holset hx40 super , jos noilla merkitystä

 

KL-varaosat  Race.fi