Autoracing  KL-varaosat

Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen

  • 47 Vastauksia
  • 31209 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #15 : 04.01.2017, 21:19:15 »
Mä porasin yhteen B230FD lohkoon tolla paineilmaa kanavaan tyylillä ja hyvä tuli.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #16 : 05.01.2017, 07:17:20 »
Mä porasin yhteen B230FD lohkoon tolla paineilmaa kanavaan tyylillä ja hyvä tuli.

täällä sama b200f lohkolle, sitte vielä reiän tasopinta oikastiin rälläkällä, hyvä tuli.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Lim3_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #17 : 21.02.2017, 10:57:43 »
Ite tein painepuolelle ihan vain niin että Biltemasta öljynsuodatinjalkaan adapteri mikä tarkoitettu ö.p. anturille, porasin reijän isommaksi, tein 1/4npt kierteen ja teetin tefloniletkun. Paluupuolelle porasin lohkosta läpi (näkyy pakosarjan puolella missä alkuperäisessä turbossa öljynpaluu). Muistaakseni AN12 letkulla. hyvin on toiminut.
144S -67
480ES -89
240 Turbo projekt

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #18 : 21.02.2017, 19:01:23 »
Mä porasin yhteen B230FD lohkoon tolla paineilmaa kanavaan tyylillä ja hyvä tuli.
Toimii hyvin tänä päivänäkin :juhau:

Mä teetin joskus taannoin moottorikoneistamolla B230F lohkoon alkuperäistä vastaavat reiät.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #19 : 21.02.2017, 20:26:22 »
Mitä mieltä olette, jos öljynpaluuputki tulee öljypohjaan öljypinnan alapuolelle?
citikka

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #20 : 21.02.2017, 20:43:53 »
Mitä mieltä olette, jos öljynpaluuputki tulee öljypohjaan öljypinnan alapuolelle?

Miksi se sinne alapuolelle pitää saada? ??? Mutta ei tuo kyllä omaa maailmankuvaa häiritse, jatkuva imu siellä on pumpun toimesta kuitenkin

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #21 : 21.02.2017, 21:57:13 »
Perus reseptinä on tulo banjoilla orkkis paikoista ja paluu itte tehtynä, lohkon päähän holkki jossa an10 kierre tähän tapaan.



Paluu ihan vaan an10 teräspunos.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #22 : 22.02.2017, 15:15:32 »
Miksi se sinne alapuolelle pitää saada? ??? Mutta ei tuo kyllä omaa maailmankuvaa häiritse, jatkuva imu siellä on pumpun toimesta kuitenkin
Mulla on tuo R Sport sarja ja öljypohja puuttuu. Niin siihen teen öljypohjaan vaan putken. Menee sitten "bolt on" tohon settiin.

En kyllä tiedä miksi se muuten pitäisi sinne saada :D
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #23 : 23.02.2017, 08:00:04 »
Mitä mieltä olette, jos öljynpaluuputki tulee öljypohjaan öljypinnan alapuolelle?

jos se tulee öljypinnan alapuolelle, tulee öljynpaluuseen vastusta, joka voi aiheuttaa tulvimisen turbon päässä ja pukkaa öljyä tiivisteen läpi. (öljyhän tulee putkessa yhtä korkealle kuin pohjassa)
hyvä analogia tälle on, että laitat putken ämpäriin jossa vettä ja puhallat putkeen. sitten tee sama nostamalla putki veden yläpuolelle. jälkimmäisellä on varmaan helpompi puhaltaa? Tämän takiahan myös suositellaan ettei paluussa ole suuriasteisia mutkia, jolloin ei jää öljytaskuja tai tilanteita, että öljy täyttää koko putken
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #24 : 23.02.2017, 08:08:24 »
Mihinkä asti öljypinta tuossa pohjassa nousee? Tiivisteeseen asti?

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #25 : 23.02.2017, 09:04:05 »
Mihinkä asti öljypinta tuossa pohjassa nousee? Tiivisteeseen asti?

Vinokkaasta ilmeisesti puhe? Tulee melko tarkkaan juurikin tiivistepintaan saakka
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #26 : 23.02.2017, 13:11:54 »
Tutkailimpa tuossa volkkarin AEB konetta ja siinä tulee ahtimenöljynpaluuputki öljypropun kohdalle ihan tehtaalta  :o
citikka

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #27 : 23.02.2017, 13:52:59 »
Vinokkaasta ilmeisesti puhe? Tulee melko tarkkaan juurikin tiivistepintaan saakka

Eikai se sitten kovin vaarallista voi olla, että öljynpaluu on öljypohjassa.

R-Sportissa kun niin on vakionakin. En muista lukeneeni sen tuottavan ongelmia.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa nepiirtääkelonliituu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #28 : 23.02.2017, 17:28:44 »
Vinokkaasta ilmeisesti puhe? Tulee melko tarkkaan juurikin tiivistepintaan saakka

en tiedä onko 360 öljypohja paljonkin erilainen, mutta itsellä jää öljypinta 2cm alle tiivistepinnan. mulla paluu vedetty öljypohjan ylälaitaan ja ei oo ainakaan veilä tullut ongelmia.
volvo 360 "b19et", volvo 360 "b230fb+t", volvo 360 "vag4.2v8"

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ahtimen öljynkierto vinokoneeseen
« Vastaus #29 : 23.02.2017, 18:42:51 »
Eikai se sitten kovin vaarallista voi olla, että öljynpaluu on öljypohjassa.

R-Sportissa kun niin on vakionakin. En muista lukeneeni sen tuottavan ongelmia.

Ja aika runsas tämänkin foorumin käyttäjäkunnasta tuntuu laittavan paluun öljypohjaan. Enkä vielä ole huomannut raportteja ongelmista tähän asiaan liittyen

 

Samppasport  Futurez