Proturbo  Autodiagnoosi

IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa

  • 61 Vastauksia
  • 29446 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EVO8

  • Vieras
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #30 : 09.03.2011, 08:14:52 »
Varmasti löytyy joku mekaanisesti kestävämpi kuin orkkisversio on...


Edit:

Tälläisen kun löytäisi, niin pitäisi mekaanisen keston olla omassa luokassaan.
http://www.grc.nasa.gov/WWW/RT/RT2002/5000/5510fralick.html

No nii  ;D
« Viimeksi muokattu: 09.03.2011, 08:41:51 kirjoittanut EVO8 »

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #31 : 09.03.2011, 14:05:59 »
Eikös siitä maffista pääsis eroon vaikka jollain perfect powerin SMT6:sella? Tuolla oli joku pickis johon oli pimpattu smt6 ja säädetty ja sitten heivattu maffi mäkeen: http://www.idaautomotive.com/changing_over_a_maf_to_a_map_sen.htm

sais samalla jotain hienosäätövaroja sytkään ja bensaan. Ja tuon hinnalla ei kovin montaa orggismaffia vielä saa.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa juse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #32 : 09.03.2011, 14:30:38 »
Eikös siitä maffista pääsis eroon vaikka jollain perfect powerin SMT6:sella? Tuolla oli joku pickis johon oli pimpattu smt6 ja säädetty ja sitten heivattu maffi mäkeen: http://www.idaautomotive.com/changing_over_a_maf_to_a_map_sen.htm

sais samalla jotain hienosäätövaroja sytkään ja bensaan. Ja tuon hinnalla ei kovin montaa orggismaffia vielä saa.

Jättäisin hyllyyn, mikäli ei osaa orkkisruuttaa rukata niin kohtuullisen hyödytön laite, lh adaptoituu entiselleen.

Luultavasti tämän vuoden aikana saa orkkisruuttaan pistettyä äkkinäisempikin lähes minkä ilmamittarin hyvänsä(MAP anturi sinällään hiukan hankala kun vaatii lämpöanturin lisäksi), massamittarin "kalibrointi" on jo yleisessä tiedossa ja lisäksi tarvitsee vain napsauttaa puhtaaksipoltto ohjelmasta pois.

EVO8

  • Vieras
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #33 : 09.03.2011, 15:18:21 »
Eikös siitä maffista pääsis eroon vaikka jollain perfect powerin SMT6:sella? Tuolla oli joku pickis johon oli pimpattu smt6 ja säädetty ja sitten heivattu maffi mäkeen: http://www.idaautomotive.com/changing_over_a_maf_to_a_map_sen.htm

sais samalla jotain hienosäätövaroja sytkään ja bensaan. Ja tuon hinnalla ei kovin montaa orggismaffia vielä saa.

Joo mulla tuo SMT on nyt ollut muutaman vuoden käytössä ezk:n rinnalla sytkän rukkaamiseen ja toimii hyvin. Sillä voisi ohjata vaikka hukkakipinää ilman että ezk osallistuu. Sarkkolan kanssa tuosta Immun heivaamisestakin oli aikoinaan puhetta ja onnistuu, mutta ei innostanut kaikkea panna SMT:n varaan. Sytkän saa nyt palautettua yhdellä liittimellä parissa minuutissa jos purkissa ongelmia.

Ei kai se lämpöanturi ongelma ole?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #34 : 10.03.2011, 00:04:30 »
Ei juma, alkaa volvon virittely olla nykyään jo aika "hai-tekkiä". Luulin, että kun siirtyi kaasareista sähköruiskuun, niin otettiin iso askel. No, sehän ei ole juurikaan mitään kun pellin alta löytyy Nasan tekemä MAF  :) .

Volvon viritys on edelleen volvon viritystä!  ;D
Sen vain voi tehdä monella tapaa...   ;)

Kaasareista ruiskuun siirtymä ei ole se iso askel, vaan se, kun "aivolaatikkoon" ryhdyttiin oikeasti laittamaan "älyä" (dieseleiden monivaiheruiskutukset yms. kikkareet).   :juhau:

Eikös siitä maffista pääsis eroon vaikka jollain perfect powerin SMT6:sella? Tuolla oli joku pickis johon oli pimpattu smt6 ja säädetty ja sitten heivattu maffi mäkeen: http://www.idaautomotive.com/changing_over_a_maf_to_a_map_sen.htm

Miksi siitä MAF:sta pitäisi päästä eroon?
Jos orkkis MAF ei kestä, niin sille löytyy takuulla (mekaanisesti) kestävämpi versio.

sais samalla jotain hienosäätövaroja sytkään ja bensaan. Ja tuon hinnalla ei kovin montaa orggismaffia vielä saa.
Kuinka niin ?

IMM = vaahteramäen eemeli hoitaa kaikki tarpeet oikein hyvin, kunhan sen mekaaniset ja sähköiset ominaisuudet ovat käyttötarpeeseen sopivat. IMM hoitaa MAP:n, kaasuläpän ja monenkin muun anturin yhteistiedon keruusta laskettavat asiat.

Ja kuten Juse totesikin, tuo minkä tahansa MAF:n sovittaminen LH:n kaveriksi on vain ajan kysymys, koska se on vain karttojen uudelleen säätämistä, eikä ECU:n uudelleen rakentamista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

EVO8

  • Vieras
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #35 : 11.03.2011, 21:36:44 »
 <Kippis>...tana. Tämä tästä vielä puuttuikin. Rykimisongelma alkaa kohdentua Ecun ongelmaan. Sopat menee paksulle vaikka mitä tekisi eli vaikuttaa siltä että suuttimet on selällään kun Immun singnaalijännite nousee jollekin tasolle. No, täytyy mittailla jahka nuppi on nollattu :buck2:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #36 : 11.03.2011, 21:39:18 »
Mulla oli Ecussa se vika, että ei avannut enää suuttimia. Ens alkuun pätki ja lopuksi hajos melkein kokonaan. Seokset oli joutokäynnillä tonnisilla suuttimilla 18-21

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #37 : 11.03.2011, 22:22:19 »
Lainaus
Lainaus
sais samalla jotain hienosäätövaroja sytkään ja bensaan. Ja tuon hinnalla ei kovin montaa orggismaffia vielä saa.
Kuinka niin ?

No paljonko maksaa MAF volvon tiskillä? saako 200e? Jos ton SMT6 saa vaikkapa 400e niin ei, sillä hinnalla ei montaa MAFfia saa.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #38 : 17.01.2013, 09:20:36 »
IMM ja ahtimen väliseen letkuun, eli imm jälkeen.

tähän lisään omia kokemusksia.
mulla lh ft turbossa joku aiempi omistaja vetäny huohotuksen putsarinkoteloo... turbo on imuputkista päätelle ollu huonokuntone joka paikka siis rasvassa, ite ajoin 5000mailia ja samalla tutkin vikaa ko pätki-> syy ei ollu immussa mutt silti putsasin sen(vika jakajas+pyörijässä). yhteensä ite oon autolla ajanut 8000mailia ja en tiiä kauan on toi immu on ollu aiemmilla omistajilla käytössä.
eli kyllä se imm taitaa öljyä kestää...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #39 : 11.02.2013, 12:31:58 »
Mulla kesti biltiimarin tarvike immu noin 4000km painepuolella 1.45bar ahdoilla, kunnes elektroniikan kansi katosi jonnekkin keskimmäinen lanka huomattavasti venynyt ja ritilä ennen immua poikittain immun sisällä ja jälkeinen oli pullahtanut virtausuuntaan nähden.

en sitten tiedä miten bossilainen kestäisi mutta on kalliita kokeiluja, pelasi tuon ajan kyllä hienosti, mulla on huohotus laitettu omaan kerääjäsäiliöön.


Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #40 : 19.02.2017, 20:29:39 »
Vanhaan aiheeseen tälläinen kysymys että tarvitseeko imm johdot kolvata vai riittääkö piuhat kun purkaa nippua tarpeeksi pitkälle? Tarkoitus siis siirtää jonnekkin välijäähdyttimen ja imusarjan väliin.???

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #41 : 19.02.2017, 20:39:01 »
Vanhaan aiheeseen tälläinen kysymys että tarvitseeko imm johdot kolvata vai riittääkö piuhat kun purkaa nippua tarpeeksi pitkälle? Tarkoitus siis siirtää jonnekkin välijäähdyttimen ja imusarjan väliin.???

Mun mielestä immun piuhat menee siitä apparin pilarin juuresta sisään 940, joten ei välttis riitä pituus toiselle puolelle.

Toisekseen miksi painepuolelle...?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #42 : 19.02.2017, 20:47:03 »
.... Tässä muutama jo esiin tullut plussa ja miinus:

+ Mahdollisuus käyttää dumppia, ilman että seokset sekoaa
+ Enemmän tilaa asentaa, jos uuden ja isomman hyrrän / vp-suodattimen vuoksi alkaa tulla ahdasta
+ Tarkempi ilmamassa tunnistus, eliminoidaan mahdolliset vuodot putkistossa / coolerissa (lämpötila kompensaatio ?)
+ Suurempi mittauskapasiteetti (mittausalue yleensä n. 8-1000kg/h)
- IMM:n mittaus alue -40 – +125´C (riittääkö coolerin teho kuumalla kelillä ?)
- Ahtimesta kulkeutuvan epäpuhtauden vaikutus tunnistimen elin ikään
- IMM speksattu toimimaan imupuolella, riittääkö skaala painepuolen olosuhteisiin
...

-Ahdin vaihtui sellaiseen missä ei ole bypassia ja nurkista löytyi vanha kiinadumppi.
-vapaavirtsaus pilipali tuninki putsari
-gangsta-räp made me do it

 ELK

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #43 : 19.02.2017, 20:57:30 »
-Ahdin vaihtui sellaiseen missä ei ole bypassia ja nurkista löytyi vanha kiinadumppi.
-vapaavirtsaus pilipali tuninki putsari
-gangsta-räp made me do it

 ELK

Bypassi on helppo tehdä imu ja paineputkien lähtöön ahtimelle.
Vaparikin mahtuu, mahtuu vakio kotelokin hieromalla.  :P

Jos ahtovuotoja on kovasti niin ehkä väärä tapa korjata niitä vaihtamalla immu painepuolelle. Saati hehkuttaa tarkemmaksi likasella puolella mittausta. :D

Yleensähän nuo ei kovin pitkä ikäisiä ole painepuolella, mutta ainahan sitä saa koittaa. :)

Eli dumppikin on tekosyy, jotenka valitaan gängstä räppi vaihtoehto?  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Alhaisteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
    • Lomamökit Tuuloksessa
Vs: IMM:n siirto imupuolelta painepuolelle LH2.4:ssa
« Vastaus #44 : 19.02.2017, 21:18:00 »
Juu onhan se ihan tiedostettu riski että lanka poikkeaa, väljä vanha holsetti valskaa öljyt tai immun ritilät vaikka irtoaa ja tekee jotain hallaa siellä.
Mutta koitetaan jos saatais jotai rikki  :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron