KL-varaosat  Race.fi

340 1.7 kaasari turpo

  • 10 Vastauksia
  • 3112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeamPiriläRacing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
340 1.7 kaasari turpo
« : 24.10.2013, 13:22:28 »
Elikkä tarkoituksena olis tehdä jäärata  340 joka on rellun 1.7koneksella. Ja tehoja tarvis tietysti saaha vähä enämpi kuin se  huimat 80 villivarsa...

Ideana oli laittaa ihan srömppä turbon imupuolelle(järkeä?), koska tällöin ei tarvi painestaa ströppää ollenkaan ja olis muutenkin mielenkiintoine kokeilla kuinka kyseinen kombinnaatio mahtaa toimia..

Vinkkejä ja mielipiteitä otetaan mielellää vastaan:)
Pajalla -83 244DL 230k
Ajossa -85 saab 900i
Projekti jonossa mb w123 farkku, datsun pickup, ford consul...

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #1 : 24.10.2013, 14:06:01 »
Helpommalla taidat kuitenki päästä jos nyt vain paineistat sen strömpän. Uskoisin että R-sport strömberiä ja siihen käypästä painekoteloa ei tarvitse kauheasti etsiskellä.

Taitaa vain puristukset olla hieman kovat mahtimoottorin ohjaukselle.

Internetin ihmeellisestä maailmasta:
"B172 K - 1987 compression 10.0: 1 80 HP with 5400 - 13.7 MKP with 3000 - 98 Oktan
B172 K - starting from 1987 compression 9,5: 1 80 HP with 5400 - 13.3 MKP with 3000 - 95 Oktan"
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa TeamPiriläRacing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #2 : 24.10.2013, 16:52:14 »
Hmm. Eikö noita imupuolella olevia kaasareita ny oo tehty maalman sivu? Jenkit ainakin käyttää aina niitten roots ahtimien päällä kaasareita? :D

Olikos tossa r-sport sromberissä kauheesti eroja verrattaen vaparin ströppään? Tiivistys?

Mites tosta 172k koneesta sais muuten virkeempää tavote on ny kuiteski 100+ hp....
Pajalla -83 244DL 230k
Ajossa -85 saab 900i
Projekti jonossa mb w123 farkku, datsun pickup, ford consul...

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #3 : 24.10.2013, 20:23:49 »
Toki sen voi sinne imupuolellekkin laittaa jos haluaa. :) Tuon ströberin paineistus ei ole mikään ameriikan temppu. Muistaakseni siinä r-sportti strömberissä ei taida olla muuta isompaa eroa kuin neula. Haku varmaan kertoo enemmän kuin hatara muistelu..
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #4 : 24.10.2013, 21:10:12 »
Mites tosta 172k koneesta sais muuten virkeempää tavote on ny kuiteski 100+ hp....

Vaihtamalla se vinokoneeseen... ::)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #5 : 24.10.2013, 21:15:25 »
Mites jos siihen värkkäis ruiskun jostain piinatusta rellusta. Siihen sitten megaruutta ohjaamaan, niin olisi sitä toimivuuttakinb
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #6 : 24.10.2013, 21:16:47 »
400-sarjan 1.7 turbo oishan siinä 120konia  :)
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #7 : 24.10.2013, 21:23:07 »
Millä budjetilla liikkeellä?
Joskus noita 400-sarjan turbo-autoja on muutamalla satasella myynnissä...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa TeamPiriläRacing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #8 : 24.10.2013, 23:37:14 »
Pudjetti on nyt alkuunsa melkolailla nolla.. mutta vuodenvaihteessa muuttuu melko radikaalisti parempaan, kun tämä valtionpalvelus loppuu ja pääsee takaisin työ elämään..

Tämän takia ollaan nyt aluksi rakentamassa "tein itse ja säästin" turbo-asennusta.

Onko siinä jotain ehdotonta syytä että miksi ei kaasaria voisi laittaa turbon imupuolelle?  Ja muutenkin tässä ollaan samalla vähän kokeilemassa että miten se 172k käyttäytyy ahdettuna vakio puristuksilla,, ja samalla koetellaan tietysti koneen kestävyyttä.. ;D jos ei kestä niin kone vaihtoon ja kokeillaan uudestaan...

Ja niin autohan on tulossa jääradalle ja aivan omaksi iloksi!   ::)
Pajalla -83 244DL 230k
Ajossa -85 saab 900i
Projekti jonossa mb w123 farkku, datsun pickup, ford consul...

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #9 : 25.10.2013, 00:03:32 »
Onko siinä jotain ehdotonta syytä että miksi ei kaasaria voisi laittaa turbon imupuolelle?

Ei ole.
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 340 1.7 kaasari turpo
« Vastaus #10 : 26.10.2013, 10:52:01 »
Onko siinä jotain ehdotonta syytä että miksi ei kaasaria voisi laittaa turbon imupuolelle?
Ei siinä ole tuossa moottorissa mitään muuta syytä, kun että 95-98 oktaanisella bensalla seosta ei saa tarpeeksi oikeaksi ja ennakkoa ei pysty säätämään, joten tuloksena on nakutusta ja moottorin tuho 100% varmasti ennemmin tai myöhemmin (lue ekan kierroksen aikana).

9,5-10 puristus-suhde, männissä olevat palotilat, seoksen huono pyörtely tuossa koneessa noiden palotilojen takia tekevät vaan tuosta erittäin huonon kohteen etenkin kaasariturboksi. Jos jo B200K jossa 10:1 puristus-suhde ja hitusen paremmat palotilat nakuttaa ja hajoaa turbo-strömpällä ajoviimapaineilla (alle 0,3bar), niin tuossa rellukoneessa vaan ei ole toivoakaan valiitettavasti.

Mutta kokeillahan saa aina, tulokset olet lukenut jo täältä. ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Samppasport  Futurez