Race.fi  Puotilan autokorjaamo

halvat ahtimet

  • 39 Vastauksia
  • 29294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
halvat ahtimet
« : 11.10.2014, 20:18:50 »
Kokemuksia ja supinaa ns. Halpisturboista. Itseä kiinnostaisi ainakin masterpower merkkiset turbot hintansa puolesta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1395
  • www.vrcf.fi
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #1 : 13.10.2014, 01:52:31 »
MP ei ainakaan minusta ihan halpikseksi taitu. Hyviä, toimivia perussolmuja kuitenkin.

Halpis on taas sitten näitä kiinakopioita joita mahtuu kolmetoista tusinaan, eli merkillä ja mallilla ei ole väliä kun brändivalmistajia joka tehtaalle on se toistasataa...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #2 : 18.10.2014, 11:06:32 »
Kokemusta on T3/T4 kinukkiahtimesta ja se alkaa syömään öjyä siinä 8000 km kieppeillä. Muuten pelas ihan hyvin, auton möin kun olin ajanut 10 000 km.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa _deeku_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #3 : 05.01.2015, 21:23:05 »
Omat kokemukset olivat pelkästään myönteisiä kiinan t3/4 ahtimella.
Kesti 15000 km 1.2 barin paineella ajelua ja auto sai koko ajan kenkää.
Turboa pois käytettäessä ei löytynyt välyksiä tai öljyvuotoa ja viimeistely omaan silmään paremman näköinen kuin alkuperäisessä garretissa.
Ebaystä 220€ kotiovelle toimitettuna. Myyjä muistaakseni maxspeedingrods.
T-panta kiinnitys ei ollut minun mielestä mikään hyvä kiinnitystapa downpipelle.
Auto on vieläkin parin vuoden jälkeen liikenteessä samalla ahtimella.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #4 : 05.01.2015, 21:27:38 »
Halvalla ei saa hyvää! TAi jos ostaa halvan ja sen jälkeen hyvän, niin halpa muuttui erittäin kalliiksi.

Näistä kiinaturboista tehtiin pari vuotta sitten testi DNSF:n puolella missä maahantuoja antoi ilmaiseksi turbon jos sen asentaja tekisi dokumentin miten turbo toimii. Toimi peräti 200 metriä. Turbo kun ei ole sama asia kuin kiinalainen välijäähdytin. Siinä on pari muuttuvaa tekijää enemmän jotka liikkuu ja vielä suurilla nopeuksilla. Tämän vuoksi ostaisin ennemmin vaikka hyvän käytetyn, kuin halvan kiinalaisen. Tietenkin jos on varaa kokeilla ja ainahan lotossakin voi voittaa  ;). Ainoa jos kilahtaa väärässä paikassa, niin 500-1000 euron säästämisessä voi tulla 2000-4000 euron remontti, kun uusit moottorin ja turbon.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #5 : 05.01.2015, 22:54:27 »

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #6 : 06.01.2015, 01:01:42 »
Ite haluan ainaki nukkua yöni rauhassa joten maksan mielellään sen muutaman satasen enemmän että saan kunnon ahtimen.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

855_T5R

  • Vieras
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #7 : 06.01.2015, 03:11:56 »
Ite haluan ainaki nukkua yöni rauhassa joten maksan mielellään sen muutaman satasen enemmän että saan kunnon ahtimen.
Yhden kiina 3/4 turbon ostin. Oli käyttämätön kampes, enempi pitkittäisvälystä akselissa ku paskaksi ajamassani 15g mitsussa  :D

Vaan toisaalta tiedän kaks kiinaturboa mitkä ajossa ja hyvin toimii ei mitään ongelmia.

Sehän se suurin syy tahtoo olla että kiinaturbo 200e, kunnon ahdin on 1000e kalliimpi. Ja millaseen käyttöön. Isoja ehjiä holsetteja saa varsin edullisesti jo uutena... Vaan kuten minäkin halusin käyttää orggis pakosarjaa, sis.hukkis oli pakollinen, vaihtoehdot käy hyvin vähiin ja hinta nousee, jolloin monikin varmasti päätyy kokeilemaan kiinaturboa.

Ja tuota Master powerha on ihan laatukampes
« Viimeksi muokattu: 06.01.2015, 03:14:31 kirjoittanut 855_T5R »

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #8 : 06.01.2015, 13:52:54 »
Yhden kiina 3/4 turbon ostin. Oli käyttämätön kampes, enempi pitkittäisvälystä akselissa ku paskaksi ajamassani 15g mitsussa  :D
Minäkin ostin yhden kiina turbon ja siinä ei ollut pitkittäisvälystä.
Möin muistaakseni sen sinulle. Ajoitko sillä vai mistä välys ilmestyi?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #9 : 06.01.2015, 14:46:17 »
Masterpowerista ihan hyviä kokemuksia. Kolmas kesä nyt tulollaan ja hyvin rokkaa. Paineet olleet "pahimmillaan" yli 2 bar.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa _deeku_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #10 : 06.01.2015, 14:53:11 »
Monellakaan noista kiinaturbon haukkujista ei ole minkäänlaista omaa kokemusta asiasta ja kaikki on netistä etsittyä huhupuhetta.
Kaikilla turboilla on takuu ja joissain firmoissa tarkistetaan myös tavara ennenkuin se lähetetään asiakkaalle.
Tiedän ainakin pari muutakin kokemusta kiinanahtimista omien lisäksi ja haukuttavaa ei ole löytynyt.
Noissakaan ei varmaan kannata sitä halvinta ottaa, vaan etsiä myyjä joka on sanut hyvää palautetta tuotteista.
Kuka esim ottaa sellaisen ahtimen vastaan jossa on valmiiksi välyksiä?  :D

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #11 : 06.01.2015, 15:49:51 »
Monellakaan noista kiinaturbon haukkujista ei ole minkäänlaista omaa kokemusta asiasta ja kaikki on netistä etsittyä huhupuhetta.
Kaikilla turboilla on takuu ja joissain firmoissa tarkistetaan myös tavara ennenkuin se lähetetään asiakkaalle.
Tiedän ainakin pari muutakin kokemusta kiinanahtimista omien lisäksi ja haukuttavaa ei ole löytynyt.
Noissakaan ei varmaan kannata sitä halvinta ottaa, vaan etsiä myyjä joka on sanut hyvää palautetta tuotteista.
Kuka esim ottaa sellaisen ahtimen vastaan jossa on valmiiksi välyksiä?  :D

Jos tuotteessa on oleellisin asia takuu, niin miksi Suomalaiset maahantuojat eivät noita tuo maahan? Silmämääräinen tarkistus turbolle ei takaa yhtään mitään. Mä kerroin ihan esimerkin missä Suomalainen maahantuoja maksoi ihan turbon ja haluasi nähdä miten nuo kiinaturbot toimii. Ideana nähdä toimiiko ne käytännössä ja kannattaako tuoda maahan. Minua ei ainakaan lohduttaisi jos paska turbo sylkäisee sisuskalunsa moottoriin oli sillä takuu tai ei. Rupeappa sen jälkeen jonkun vinkuintialaisen ebay-myyjän kanssa vääntämään kättä kuka maksaa vielä moottoriremontin vaikka uuden turbon saisitkin. Suomalaisen maahantuojan kanssa se onnistuu EHKÄ pikkaisen helpommin.

Mutta tuurillahan ne laivatkin seilaa eikä kaikki harrastajat viitsi turbon vaihtoa tehdä kymppitonnin välein. Tähänkin pätee se fakta: Halvalla ei saa hyvää ja eurolla saa euron tuotteen.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #12 : 06.01.2015, 15:58:38 »
Jos tuotteessa on oleellisin asia takuu, niin miksi Suomalaiset maahantuojat eivät noita tuo maahan? Silmämääräinen tarkistus turbolle ei takaa yhtään mitään. Mä kerroin ihan esimerkin missä Suomalainen maahantuoja maksoi ihan turbon ja haluasi nähdä miten nuo kiinaturbot toimii. Ideana nähdä toimiiko ne käytännössä ja kannattaako tuoda maahan. Minua ei ainakaan lohduttaisi jos paska turbo sylkäisee sisuskalunsa moottoriin oli sillä takuu tai ei. Rupeappa sen jälkeen jonkun vinkuintialaisen ebay-myyjän kanssa vääntämään kättä kuka maksaa vielä moottoriremontin vaikka uuden turbon saisitkin. Suomalaisen maahantuojan kanssa se onnistuu EHKÄ pikkaisen helpommin.

Mutta tuurillahan ne laivatkin seilaa eikä kaikki harrastajat viitsi turbon vaihtoa tehdä kymppitonnin välein. Tähänkin pätee se fakta: Halvalla ei saa hyvää ja eurolla saa euron tuotteen.

Tässähän se on se perimmäinen pointti, että jos rakentelet ensin moottori X-määrällä euroja ja säästät sitten siiinä turbossa ja se laukiaa nii ei se uus ahin paljoo mieltä lämmitä ku noukit niitä siivenpaloja männän päältä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #13 : 06.01.2015, 17:00:05 »
Näistä kiinaturboista tehtiin pari vuotta sitten testi DNSF:n puolella missä maahantuoja antoi ilmaiseksi turbon jos sen asentaja tekisi dokumentin miten turbo toimii. Toimi peräti 200 metriä.
Siis viittaatko tähän joskus vuonna 2006 tehtyyn testiin jonka nimimerkki Teppo on ilmeisesti tehnyt? http://www.dnsf.org/showthread.php?13248-JDM-Sport-T3-T4-turbo&highlight=kiinaturbo Toi on tehty tosiaan vähän reilut pari vuotta sitten. Liekkö laatu muuttunut yhtään mihinkään?

Lainaus käyttäjältä: -karppa-
Tämän vuoksi ostaisin ennemmin vaikka hyvän käytetyn, kuin halvan kiinalaisen.
Silmämääräinen tarkistus turbolle ei takaa yhtään mitään.
Mites toi hyvän käytetyn turbon hyvyys arvioidaan? Monellakos muuten näitä turborikkoja on tapahtunut? Jos ilmeisesti yksi kiinaturbo on hajonnut noin kahdeksan vuoden aikajaksolla, niin ei niiden laatu voi kovin huono olla. Harmi kun kyseisen jutun dokumentaatio on kadonnut internetistä.
!

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: halvat ahtimet
« Vastaus #14 : 06.01.2015, 17:15:12 »
Mites toi hyvän käytetyn turbon hyvyys arvioidaan? Monellakos muuten näitä turborikkoja on tapahtunut? Jos ilmeisesti yksi kiinaturbo on hajonnut noin kahdeksan vuoden aikajaksolla, niin ei niiden laatu voi kovin huono olla. Harmi kun kyseisen jutun dokumentaatio on kadonnut internetistä.

Sä dissaat todellisen testin ja vaadit minulta faktoja? Minulla EI ole hajonnut elämäni aikana yhtään turboa, mutta useasti vanha on vaihdettu uuteen isompaan (On ollut käytettyä ja uutta merkkiturboa). Nopeasti laskettuna noita turboja on tullut vaihdettua yli 10kpl, mutta kiinalaisiin en ole käsiäni paskannut. Turbollisilla autoilla olen ajanut noin puolimiljoonaa kilometriä ja tuohon ei ole laskettu kuorma-autoja.

Eiköhän tältäkin forumilta löydy yhteistyökumppaneita jotka voi jollekkin projektiin toimittaa tusinakiinaturbon ja tekee siitä sitten uuden käyttötestin miten nuo toimii. Mielummin vaikka kolmelta ei valmistajalta turbot.

EDIT: Haluan vielä lisätä, että minulla ei ole mitään taloudellista tai muuta intressiä dissata näitä kiinaturboja. Suurin syy skeptisyyteen on se, että en halua kenenkään aloittelevan harrastajan pettyvän suuresti, kun nettiforumeilla on hehkutettu halpaa hyväksi ja sen lauetessa pienellä budjetilla harrasteleva lopettaa harrastamisen. Mielummin kerron faktaa ja sen jälkeen totean mitä minä sanoin. Tosin harvempi Suomalainen tulee jälkikäteen kertomaan ostaneensa kourallisen paskaa, vaikka se palvelisi yleistä suurempaa yleisöä. Ja minun kommenttini eivät koskeneet master power:n turboja, kun yleisesti puhuin "kiinaturboista". Eivätähän ne edes hintatasoltaan ole halppisturboja.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2015, 18:05:52 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Samppasport  Futurez