Moi,
Ekaksi taustaa ja myöhempänä kysyttävää.
Kone:
B19E (<vm81) avaamaton vakiomoottori vakiokannella (oletus).
- K-Jet + LH imusarja
- Pakosarja (alkup. valurautaa + omavalmistetta)
- Garret T3/T4, jossa 0.63 pakopesä ja sisäinen hukkaportti
- 3" putkisto 1 äänenvaimennin
- Cooleri + 2" ahtoputket
- Ajettuna:
- Lähtee vetämään vähän päälle 3300
- Maksimiahdot pidetty maltillisina eli noin 0.8-0.9bar
- Kone penkitetty joskus 0.4ahdoilla 180hv/270nm ilman cooleria
Turbosta meni pakopesä halki, joten turbopäivitystä pukkaa päälle. Olisi suht edullinen Garret GT2876R ahdin saatavilla 0.64 pakopesällä, joten kysymykset liittyy siihen.
https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger#GT2876R- Onko mitään järkeä laittaa GT2876R ahdinta, eli onko liian iso ja menee koneen herääminen ylemmille kieroksille?
- Oisko fiksumpaa laittaa kuitenkin GT2860RS?
https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger#GT2860RS- Ja juuh tarvittavat laippa ja lähtömuutokset tehdään.
Ottaen huomioon, että K-Jet vaihtuu oikeaan moottorinohjaukseen ja kansi sekä pakoputkisto paremmmin virtaaviin jollain aika välillä. Ei siis vielä.
Eli saako tuon setupin pelaamaan GT2876R:llä vai joku muu puhallin? kommentteja?