Proturbo  Autodiagnoosi

Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla

  • 33 Vastauksia
  • 20499 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« : 01.09.2016, 22:09:18 »
http://www.ebay.com/itm/Turbocharger-VOLVO-S70-850-TD04HL-19T-7-11-Blades-Turbine-Wheel-Spool-Faster-/120889318091?hash=item1c25909acb:g:GyMAAOSwu1VW4h2r&vxp=mtr

587€ toimitettuna! Ja erään lähteen mukaan valmistettu samalla tehtaalla kuin mitsukin ja vähintään yhtä laadukas!

Näistä pyydetään tyypillisesti karvan alta tonnin suomessa...

EDIT: Siis Kamak valmistaa nämä ja Kamak valmistaa aidot mitsut myös.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2016, 13:36:27 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #1 : 09.09.2016, 14:41:27 »
Ihan toimivia turboja (oletan Kamakin olevan Kinugawan tasoista kun samaa konsernia).

Kamak ei valmista kyllä aitoja mitsuja vaikka osat erittäin lähelle samoja onkin (mahdollisesti jopa samoja). Mahdollisesti jotain alihankinta tai muuta taustalla, mutta Mitsun ahdin on yleensä aina Japanista eikä Kiinasta.

Mitsulla on turbotehdas Kiinassa (muttei Taiwanissa): Shanghai MHI Turbocharger Co.,Ltd. (SMTC)

Kamak/Kinugawa tehdas on Taiwanissa:
Factory : (Taiwan R.O.C) No.135-67, Caoxi Rd., Caotun Township, Nantou County 54260, Taiwan

Kinugawa (firmana) tuo ja vie Japanista (turboja) ja myy niitä sitten Taiwanista eteenpäin maailmalle.
Lainaus
Kinugawa is a turbocharger trade company who import & export turbo parts from Japan. Some upgrade and rebuild parts O.E.M by KAMAK and sell on their own web site as well as eBay Motors, eBay uk, eBay au. The application of turbochargers includes performance, industrial, commercial vehicles.

Joka tapauksessa Kinugawat on toimineet kuten alkup. Mitsutkin täälläpäin.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #2 : 09.09.2016, 17:52:50 »
Tommonen vähän isompi pikkumitsu, eli TD05H-16G tuli tilailtua alkuviikosta. Vielä syksyn aikana pitäis masennella kiinni ja sitten pääseekin selvittämään onko kesto lähimpänä viikkoa, vuotta vai vuosikymmentä

RWD volvon 13C:hen nähden tuo 19T on kuitenkin niin pieni päivitys, että sama vaiva laittaa kertalaakista himppu isompi. Eipä tuokaan nyt niin hirveesti isompi ole, mutta DP:n laippa ompi helpompi ja ei tarvitse hukkiksen kiinnityksen kanssa kikkailla. Hintaeroakin vain muutama kymppi.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #3 : 09.09.2016, 18:27:31 »
Ihan toimivia turboja (oletan Kamakin olevan Kinugawan tasoista kun samaa konsernia).

Kamak ei valmista kyllä aitoja mitsuja vaikka osat erittäin lähelle samoja onkin (mahdollisesti jopa samoja). Mahdollisesti jotain alihankinta tai muuta taustalla, mutta Mitsun ahdin on yleensä aina Japanista eikä Kiinasta.

Mitsulla on turbotehdas Kiinassa (muttei Taiwanissa): Shanghai MHI Turbocharger Co.,Ltd. (SMTC)

Kamak/Kinugawa tehdas on Taiwanissa:
Factory : (Taiwan R.O.C) No.135-67, Caoxi Rd., Caotun Township, Nantou County 54260, Taiwan

Kinugawa (firmana) tuo ja vie Japanista (turboja) ja myy niitä sitten Taiwanista eteenpäin maailmalle.
Joka tapauksessa Kinugawat on toimineet kuten alkup. Mitsutkin täälläpäin.  :)

Ton Kamak-jutun olin poiminut netistä jostain mutta näin vastasi Kando Dynamic kun kysyin että valmistetaanko Kinugawa-turbot samalla tehtaalla missä aidot mitsut ja ovatko laaduiltaan samaa;

"Hi

Thanks for your mail.
Yes, the turbo and parts were made by our company, kinugawa Turbo.
We are a professional turbo and turbo parts manufacture in Asia, and only  supply high quality items.

Thank you and Best Wishes
Miho"

Eli vastasi "kyllä" mutta paha sanoa mitä oikein tarkoitti...

EDIT: Ja lisätään tähän vielä että osat (laakerointisarja) mitkä tilasin tuli mitsun paketeissa. No, on se silti mahdollista että Miho juksaa...
« Viimeksi muokattu: 09.09.2016, 18:32:39 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #4 : 09.09.2016, 18:42:26 »
Tommonen vähän isompi pikkumitsu, eli TD05H-16G tuli tilailtua alkuviikosta. Vielä syksyn aikana pitäis masennella kiinni ja sitten pääseekin selvittämään onko kesto lähimpänä viikkoa, vuotta vai vuosikymmentä

RWD volvon 13C:hen nähden tuo 19T on kuitenkin niin pieni päivitys, että sama vaiva laittaa kertalaakista himppu isompi. Eipä tuokaan nyt niin hirveesti isompi ole, mutta DP:n laippa ompi helpompi ja ei tarvitse hukkiksen kiinnityksen kanssa kikkailla. Hintaeroakin vain muutama kymppi.

Itse asiassa toi on HALVEMPI jos mietit minkä verran tulee nippeleitä mukana.

Jostain syystä "bolt-on viritysturbot" Volvoihin maksaa niin p*rkeleesti.

EDIT: Jännää että ne lupaa ensin tehontuottoa jopa 450 PYÖRÄHEPPAA ja myöhemmin selityksessä enää 350 ja varmaan tarkoittavat koneheppaa.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2016, 18:46:35 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #5 : 09.09.2016, 19:08:38 »
Kahteen autoon pistäny tollasen TD05-16G ahtimen. Riittää vähän pidemmälle kuin 19T ja pienemmillä pakopaineilla.

Toimivia ahtimia, ei siinä. Eivät kestä kyllä:
a. O-renkaita ilmanputsarista
b. rikkinäistä ilmanputsarin kantta (paskaa)

Mutta uusilla imusiivillä matka jatkunut, rikkinäisellä imusiivellä (kaks siipeä mutkalla) 1.3bar tuli T-nokalla 275hp / 472nm. Ilmottelen paraneeko tulokset kun saan ehjän siiven ja manuaalin kiinni. :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #6 : 10.09.2016, 08:07:26 »


RWD volvon 13C:hen nähden tuo 19T on kuitenkin niin pieni päivitys, että sama vaiva laittaa kertalaakista himppu isompi.

En nyt sanoisi pieni päivitys jos 13c saa sen parisataa ja 19T lähemmäs 300 kaakkia..
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #7 : 10.09.2016, 09:36:08 »
Tommonen vähän isompi pikkumitsu, eli TD05H-16G tuli tilailtua alkuviikosta. Vielä syksyn aikana pitäis masennella kiinni ja sitten pääseekin selvittämään onko kesto lähimpänä viikkoa, vuotta vai vuosikymmentä

RWD volvon 13C:hen nähden tuo 19T on kuitenkin niin pieni päivitys, että sama vaiva laittaa kertalaakista himppu isompi. Eipä tuokaan nyt niin hirveesti isompi ole, mutta DP:n laippa ompi helpompi ja ei tarvitse hukkiksen kiinnityksen kanssa kikkailla. Hintaeroakin vain muutama kymppi.

Kuinkahan tossa 16g:ssä on tarkotus hukkaportin toimia kun näyttää kuvissa olevan hitsattu laippa kiinni pakopesään ja dp laippa on tommonen että hukkaportti puhaltais muutenkin vaan ulkoilmaan?  ???

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #8 : 10.09.2016, 14:27:09 »
Kuinkahan tossa 16g:ssä on tarkotus hukkaportin toimia kun näyttää kuvissa olevan hitsattu laippa kiinni pakopesään ja dp laippa on tommonen että hukkaportti puhaltais muutenkin vaan ulkoilmaan?  ???

Mietin itse samaa, olisiko niin että kanavat yhdistyvät pakopesän sisällä?
142

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #9 : 11.09.2016, 13:18:19 »
Näyttäisi siltä että siihen on tulppa hitsattu ja itse hukkaportin läppä tämän tulpan takana ja kanava outletille.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #10 : 11.09.2016, 15:37:43 »
Bensalla hyvin, viinalla ei saa alle 1.3bar paineita vaikka porttasin helvetisti...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #11 : 11.09.2016, 17:22:53 »
Bensalla hyvin, viinalla ei saa alle 1.3bar paineita vaikka porttasin helvetisti...

Ei ole käynyt mieleen avata se tulppa tai vaikka koko kaaveli ja värkätä joku paremmin virtaava DP-liitos?
« Viimeksi muokattu: 11.09.2016, 17:24:58 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #12 : 11.09.2016, 17:55:40 »
Ei ole käynyt mieleen avata se tulppa tai vaikka koko kaaveli ja värkätä joku paremmin virtaava DP-liitos?

Täytyykin heti käydä nappaamassa tulppa pois! Tulee hyvä. Samoiten kun DP:n heittää roskiin niin virtaa kivasti.  :idiot2:

Silmät kun avaa niin huomaa, että kyseisestä valusta on poistettu ylimääräiset pultinpaikat, jotenka kolmella pultilla ei saa järkevästi kokonaista laippaa ilman valuraudan hitsaamisia.

Joka tapauksessa alle 1.3bar tuolla ahtimella on aivan turhaa. Saman tehon saavuttaa 19T:llä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #13 : 11.09.2016, 19:29:52 »
Täytyykin heti käydä nappaamassa tulppa pois! Tulee hyvä. Samoiten kun DP:n heittää roskiin niin virtaa kivasti.  :idiot2:

Silmät kun avaa niin huomaa, että kyseisestä valusta on poistettu ylimääräiset pultinpaikat, jotenka kolmella pultilla ei saa järkevästi kokonaista laippaa ilman valuraudan hitsaamisia.

Joka tapauksessa alle 1.3bar tuolla ahtimella on aivan turhaa. Saman tehon saavuttaa 19T:llä.

Nyt menee kohta hermot sun kanssas!

Huomasin myös että koko tiivistepinta on koneistettu ja että hyvin saisi pari ylimääräistä pultinreikää järkättyä.

Ei välttämättä ole edes ongelma ettei saa paineet alle 1,3 mutta tämä on foorumi jossa jaetaan ideoita ja mulle ei tarvitse näitä  :idiot2: kirjoitella.
142

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Nyt saat uuden TD04HL-19t:n halvalla
« Vastaus #14 : 12.09.2016, 18:24:43 »
Tämä riidanalku saa loppua tähän.

 

Ateho  Elekma